nieuw lid loos

Nieuws:

De KatanaClub wenst alle leden en andere Katana-liefhebbers een bijzonder goed..

Auteur Topic: nieuw lid loos  (gelezen 14539 keer)

• No avatar
  • *
5 sep 2012, 22:34
Beste Katana-liefhebbers/sters,

Vandaag ben ik dan eindelijk lid geworden. mijn naam is Ludwig Loos. 46 jaar en ik woon in Avenhorn N-H. ik ben de trotse bezitter van een Suzuki Katana GSX 1100 van het bouwjaar 1982. Vanaf het moment dat ik de Katana in het blad " MOTO 73 " zag staan begon mijn hart sneller te bonken. Wat een prachtige bullebak van een motor. Ik had nog maar 1 wens. Ooit zal hij er komen. En in 1990 was het eindelijk zover. Bij een motorhandelaar in Leende stond ie te koop. Ik ben er heen gereden en na een klein proefrondje ging ik huiswaarts met me aller grootste droom die uit kwam. Vanaf dat moment is er heel wat gebeurd met deze motor. Er zijn onderhand 2 stuks 1100 cc blokken versleten, waarna ik er geen meer kon vinden ( met de ouderwetse 5 versnellingen ). Dus noodgedwongen is er zo'n 15 jaar terug een GSX R 750 cc ( 6 bak ) onder gehangen. Ophangpunten kwamen overeen dus dit lukte uitstekend. Moet er bij vertellen dat ik de vertrouwde 5 bak tot de dag van vandaag erg mis. Een 6 bak rijd erg zenuwachtig in vergelijking met de heerlijke 5 bak, die z'n power vanuit iedere versnelling altijd erg goed kwijt kon. Tevens is er een achterbrug inclusief 3 spaaks achterwiel van een GSX R in geplaatst. Dit om het explosieve trekvermogen op het asfalt kwijt te kunnen. De uitlaat is spectaculair langs de buddy-sit omhoog gehaald tot aan het achterlicht. er zit een 4 in 1 Sebring achter gemonteerd. Verder is het blok opgeboord zodat ie gilt van de toeren. ( dit was al gedaan voordat ik dit blok had gekocht ). Zelf heb ik de tank een aantal jaren geleden geheel laten verchromen. staat prachtig al moet ik het zelf zeggen. Bij aanschaf van de motor in 1990 heb ik meteen het frame onder de buddy-sit schuin omhoog gemaakt, zodat ie een groot open gat boven het achterwiel kreeg. tevens staat de buddy-sit in dezelfde schuine lijn als de tank. Staat zeer snel. De volgende keer zal ik foto's plaatsen zodat jullie kunnen zien hoe prachtig deze Katana er bij staat. Ik moet alleen nog even uitvinden hoe ik de foto's op deze site krijg. Verder wil ik nog even kwijt dat ik het een prachtige manier vind om al deze Katana's van jullie allen op deze site te kunnen zien. Me hart begint dan wederom sneller te bonken. Want er is niets mooiers dan deze legendarische fiets. Voor nu laat ik het hier bij.

Groeten en tot snel.
Ludwig Loos                   
« Laatst bewerkt op: 8 sep 2012, 20:34 door loos »

6 sep 2012, 00:32
haha.. goed verhaal! [tu]
je beschrijving van je Kat klinkt nogal fantastisch, dus ik heb nu een soort spaceship voorstelling in m'n hoofd..  :D

en tja, jammer dat je toentertijd geen GSX-blok kon vinden, al ben je natuurlijk lang niet de enige die een GSX-R blok heeft ingebouwd..  [no]

w.b. het plaatsen van foto's heb ik een uitleg geplaatst in de FAQ..

dank voor je introductieverhaal en natuurlijk welkom hier bij de KatClub..

oh btw, ik heb de topictitel even aangepast (naam erbij).. anders krijg je dadelijk een hele rits topics die allemaal "nieuw lid" getiteld zijn..
« Laatst bewerkt op: 6 sep 2012, 00:37 door arnout »
                                        .. . . .  .  .   .

6 sep 2012, 04:28
welkom 8) 8) 8)
Katana1100sz  Katana1100sz

6 sep 2012, 20:25
Hé, wat een mooi verhaal. Ik ben razend benieuwd naar de foto's............. :D
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

6 sep 2012, 20:53
Welkom Ludwig!
En je woont in Avehorn? ik rij HEEL vaak in Noord Holland op mn katana's, ik kom uit Hoorn en heb nog nooit een andere katana in de buurt gezien. Zelfs nog een keer met pech gestaan in Avehorn met een katana :-\
Ben benieuwd naar de foto's [tu]
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

7 sep 2012, 13:23
He die Ludwig

Van harte welkom enne we zijn zeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeer benieuwd naar de foto`s

groet George

7 sep 2012, 14:31
Welkom...
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SRTurbo-Katana GSX1100SZ-HarrisMag2-HarrisMag4-BakkerGS1000-JMCGSXR1216-BimotaYB8-UPSSR750R-2xGSXR1216M-4xGSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-8xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400Turbo-TL1000R-KTM1190S

7 sep 2012, 14:49
Hej Ludwig, welkom hiero [tu]
en ook ik ben zeer benieuwd naar de foto's ... vooral hoe een Kat met chrome-tank eruitziet.

7 sep 2012, 22:17
Hoi Ludwig, welkom hier
Katana ni rei

• No avatar
  • *
8 sep 2012, 23:11
Dag Mannen, inmiddels heb ik een aantal foto's bij me introductie-verhaaltje  geplaatst. Ik hoop dat ze een beetje in de smaak vallen. Zoals je kunt zien op de foto's ontbreekt me vizier. Deze is vorige week gesneuveld in me iets te volle garage. Tevens ontbreekt (alleen aan de rechterkant) het horizontale polyester kapje onder de tank ( ooit eraf gejat ). En als laatste ben ik nog op zoek naar de grote ronde polyester chokeschijf. Heeft iemand een idee waar ik kans maak om voor deze spullen te slagen ? Ik hoor graag van jullie.

Groeten Ludwig   

8 sep 2012, 23:58
chrome tank is wel heel gaaf  [tu], alleen het achterwiel vindt ik niet echt bij de motor passen [tdown]. maar smaken verschillen (gelukkig) 8) 8) 8)
Katana1100sz  Katana1100sz

9 sep 2012, 07:59
Leuk die foto's.De chromen tank is zeker apart, en staat wat mij betreft zeker mooi. Nu de rest van het plastic ook verchromen  ;D
2 GSX 1100 blokken versleten, dan zal je toch wel aardig wat kilometers hebben gemaakt? En die schuur te vol, wie heeft daar eigenlijk geen last van.....
Zodra ik er geen last van heb, koop ik er gewoon weer een motor bij.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

• **
9 sep 2012, 09:19
Wat een lief klein achterwieltje  ;D

Choke knop is denk ik nog gewoon bij Suzuki verkrijgbaar. Staat me iets van bij dat de
750 knop een paar euro goedkoper is dan de 1100 knop  ??? Maar zijn hetzelfde...

Stefan

9 sep 2012, 19:16
Best apart zo'n chromen tank, bling bling [winky]

Ik had een aantal maanden terug nog een chokeknok besteld voor mn popup kat, die is ook het zelfde en nog gewoon verkrijgbaar in zwart of grijs bij de dealer.
En het schermpje vind je nog op ebay, replica's,, origineel zijn ze schoftig duur.
Aan de achterkant van die schijf hoort ook nog een plastic dingetje waar de kabel op zit, die is ook nog te krijgen.
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

• No avatar
  • *
10 sep 2012, 18:13
Oke bedankt voor de tips mannen. Dan weet ik in ieder geval waar ik wezen moet voor de ontbrekende spullen.