Beste Katana-liefhebbers/sters,
Vandaag ben ik dan eindelijk lid geworden. mijn naam is Ludwig Loos. 46 jaar en ik woon in Avenhorn N-H. ik ben de trotse bezitter van een Suzuki Katana GSX 1100 van het bouwjaar 1982. Vanaf het moment dat ik de Katana in het blad " MOTO 73 " zag staan begon mijn hart sneller te bonken. Wat een prachtige bullebak van een motor. Ik had nog maar 1 wens. Ooit zal hij er komen. En in 1990 was het eindelijk zover. Bij een motorhandelaar in Leende stond ie te koop. Ik ben er heen gereden en na een klein proefrondje ging ik huiswaarts met me aller grootste droom die uit kwam. Vanaf dat moment is er heel wat gebeurd met deze motor. Er zijn onderhand 2 stuks 1100 cc blokken versleten, waarna ik er geen meer kon vinden ( met de ouderwetse 5 versnellingen ). Dus noodgedwongen is er zo'n 15 jaar terug een GSX R 750 cc ( 6 bak ) onder gehangen. Ophangpunten kwamen overeen dus dit lukte uitstekend. Moet er bij vertellen dat ik de vertrouwde 5 bak tot de dag van vandaag erg mis. Een 6 bak rijd erg zenuwachtig in vergelijking met de heerlijke 5 bak, die z'n power vanuit iedere versnelling altijd erg goed kwijt kon. Tevens is er een achterbrug inclusief 3 spaaks achterwiel van een GSX R in geplaatst. Dit om het explosieve trekvermogen op het asfalt kwijt te kunnen. De uitlaat is spectaculair langs de buddy-sit omhoog gehaald tot aan het achterlicht. er zit een 4 in 1 Sebring achter gemonteerd. Verder is het blok opgeboord zodat ie gilt van de toeren. ( dit was al gedaan voordat ik dit blok had gekocht ). Zelf heb ik de tank een aantal jaren geleden geheel laten verchromen. staat prachtig al moet ik het zelf zeggen. Bij aanschaf van de motor in 1990 heb ik meteen het frame onder de buddy-sit schuin omhoog gemaakt, zodat ie een groot open gat boven het achterwiel kreeg. tevens staat de buddy-sit in dezelfde schuine lijn als de tank. Staat zeer snel. De volgende keer zal ik foto's plaatsen zodat jullie kunnen zien hoe prachtig deze Katana er bij staat. Ik moet alleen nog even uitvinden hoe ik de foto's op deze site krijg. Verder wil ik nog even kwijt dat ik het een prachtige manier vind om al deze Katana's van jullie allen op deze site te kunnen zien. Me hart begint dan wederom sneller te bonken. Want er is niets mooiers dan deze legendarische fiets. Voor nu laat ik het hier bij.
Groeten en tot snel.
Ludwig Loos