Eindelijk een Katana

Nieuws:

Auteur Topic: Eindelijk een Katana  (gelezen 96845 keer)

3 jun 2013, 23:05
Ik heb nog wel een paar mooie korte knippers voor je, had ze nieuw gekocht, 200 km gebruikt, en toen die rooie lenzen er in gezet.
Je mag ze hebben van me?

GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

4 jun 2013, 22:48
Ik heb nog wel een paar mooie korte knippers voor je, had ze nieuw gekocht, 200 km gebruikt, en toen die rooie lenzen er in gezet.
Je mag ze hebben van me?
Hey Peter,

Dat klinkt wel heel erg goed........... :D :D
Je bent dus echt serieus aan de opruiming begonnen. (was ook al aan je advertentie te zien natuurlijk.) Heb je toevallig nog een (blanke aluminium) koppelingshendel van een GSX 750 F liggen? En nee, die wil ik dan wel betalen! [yes]
Groeten en bedankt voor je aanbod!
Kees
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

5 jun 2013, 22:04
Ha Kees,, die hendel heb ik niet meer sorry, ik heb geen enkele koppelingshendel meer liggen op het moment, behalve dan voor hydraulische koppelingspompies, maar die hou ik zelf..

Als je meerijd met het aankomende ritje dan neem ik de knippers wel ff mee voor je

5 jun 2013, 22:10
Hoi Peter,

Dat is prima de luxe. Ik heb alleen 2 kinderen en een vrouw die ook werkt, dus ik kan helaas niet altijd. Maar als de kat rijdt en ik heb naar even tijd dan kom ik.

8 jun 2013, 13:13
Gisteren koppelingsleiding binnen gekregen. Vanmorgen kuip gemonteerd. Wat een crime die originele knipperlichten en spiegels......Zal er ook wel mee te maken hebben gehad dat het kuipframe schade heeft gehad.
Maar zojuist eens even de Kat weer eens laten grommen buiten.  [yes]
Straks de koppeling even vullen en (hopelijk ook even) ontluchten. Alle bouten controleren op vastzitten en dat een rondje rijden met de kat.
Alle losse handel die eraan hangt moet nog netjes worden gemaakt, maar de basis is fatsoenlijk nu......

8 jun 2013, 22:16
En zo zag het er vanmiddag uit:

Nog te doen:
- wielen, poetsen, harten van de schijven zwart spuiten. (of wielen toch maar andere kleur, zwart, zilver, helmaal blank en dan polijsten)
- nieuwe foam handvatten
- kuip, zwart en klapafschermdeel opnieuw laten spuiten.
- voorspatbord, zwart en grijs opnieuw spuiten, metalen deel polijsten??
- andere doorzichtige kunststof in de tellers, alleen hoe ga ik daaraan komen of zelf iets zien te maken.
- versnellingsindicat or en olietemperatuurmete r in de kuipbekleding aan de binnenkant maken. (oude van 750es)
- andere knipperlichten
- claxons schuren en spuiten (was ik vergeten)
- blok blanke edelen netjes polijsten
- wat voor de spiegels verzinnen, want die zien er niet uit, moeten ook iets verder naar buiten.
- voetsteunen alle 4 netjes maken. (spuiten staal en polijsten alu)
- nieuw schakelstangetje (deze is krom en roestig)
- wat zo nog erbij zal komen en ik nu dus vergeten ben.........

8 jun 2013, 23:35
- nieuwe foam handvatten
waarom foam handvatten? ..trilt de klapkat zo erg?  :D

- andere doorzichtige kunststof in de tellers, alleen hoe ga ik daaraan komen of zelf iets zien te maken.
stukje uit een glasplaat halen? ..in tellerhuizen van oudere fietsen (SZ/SD/ET/EX) werd ook gewoon glas gebruikt.. krast ook minder snel.. spiegelt wel erg natuurlijk..  :-\

..wat? "edelen" poetsen?  ???

gewoon de oude rechtmeppen, staalborstelen en overspuiten, toch?  ;)
                                        .. . . .  .  .   .

9 jun 2013, 09:08
- nieuwe foam handvatten
Mijn eerste motor, een Suzuki GS750 had ook foam handvatten. (had ik ém maar nooit weggedaan....huh, heb ik daarom nu 4 motoren, gewoon bang om er één weg te doen ;D)

stukje uit een glasplaat halen? ..in tellerhuizen van oudere fietsen (SZ/SD/ET/EX) werd ook gewoon glas gebruikt.. krast ook minder snel.. spiegelt wel erg natuurlijk..  :-\
Het probleem is denk ik het doorzichtige kunststof deel uit de oude brekerige kunststof kap krijgen.

Wát, nooit blanke edelen gepoetst dan?? Kijk zwarte edelen poetsen zou natuurlijk op discriminatie gaan lijken [whip]
Zal ik het dan maar veranderen in delen? Waar blijft toch die beloofde kunstmatige intelligentie van computers. En waarom moet ik nog steeds typen waar ik eigenlijk te lui voor ben het goed te leren. Maar zodra ik niet meer hoef te typen zal het ding helemaal wel dingen gaan doen die ik niet wil.

gewoon de oude rechtmeppen, staalborstelen en overspuiten, toch?  ;)
Hijs krom vlak bij het einde van de schroefdraad, en rechtmeppen zal wel afbreken betekenen, kortom die poging ga ik tijdens het winterreces ondernemen.

9 jun 2013, 14:10
popup ziet er heel goed uit Kees [tu]

9 jun 2013, 20:20
popup ziet er heel goed uit Kees [tu]
Dank je. Maar nog lang niet klaar. (gelukkig  [pimp])

10 jun 2013, 18:20
Mooi werk Kees!  [tu]
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

10 jun 2013, 18:29
- nieuwe foam handvatten
Mijn eerste motor, een Suzuki GS750 had ook foam handvatten.

aha.. een permanente herinnering aan die GS750, dus?

Wát, nooit blanke edelen gepoetst dan?? Kijk zwarte edelen poetsen zou natuurlijk op discriminatie gaan lijken [whip]

:D

anyway.. de klapkat lijkt hoedanook toch bijna klaar om er binnenkort 'ns een stukje mee door Noord-Holland te gaan toeren, niet..?  [winky]
                                        .. . . .  .  .   .

10 jun 2013, 19:11
Citaat
anyway.. de klapkat lijkt hoedanook toch bijna klaar om er binnenkort 'ns een stukje mee door Noord-Holland te gaan toeren, niet..?  [winky]
Hmmm, op zich dus wel maar de komende maandagen gaan agenda technisch niet. En daarbij komt dat ik als een oude man rij, dus de route moet ik wel even van tevoren in de tomtom stoppen. Kunnen jullie alvast zeggen dat er over een kwartier nog een komt  ;D
Maar zodra het wel kan lijkt me een meeting wel leuk.

10 jun 2013, 23:02
Citaat

En daarbij komt dat ik als een oude man rij,

Ik ook hoor Kees haha geeft niet  ;D

12 jun 2013, 20:16
Citaat
En daarbij komt dat ik als een oude man rij,
Ik ook hoor Kees haha geeft niet  ;D

ik ben nog volop in de ontkenningsfase..   [devil]

anyway.. we kunnen je ook een kwartier voorsprong geven, dan komen tenminste gelijktijdig aan..  :D
maargoed, met in een groep(je) rijden moet je je sowieso constant aanpassen.. af -en toe een tussensprintje moet echter kunnen..
                                        .. . . .  .  .   .