Eindelijk een Katana

Nieuws:

 

Auteur Topic: Eindelijk een Katana  (gelezen 96744 keer)

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

  • ***
4 sep 2012, 06:44
 [tu] [tu] [tu]
Katana1100sz  Katana1100sz

  • ****
27 okt 2012, 23:13
Gisteren het laatste ritje gemaakt met de Katana, eh laatste voor voorlopig dan.....
Vandaag eens op m'n gemakkie begonnen met demonteren.
Wel een roestige toestand sommige delen:
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
28 okt 2012, 00:57
..
Vandaag eens op m'n gemakkie begonnen met demonteren.
..

aha..! zo ziet zo'n klapkoplamp er dus "kaal" uit..  ;)
succes met verder strippen van de klapkat..
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
29 okt 2012, 14:39
sja,, die roest heeft de mijne ook,, goed plan om hem ff een 'grote' opknapbeurt te geven  ;D
Wil je het spul laten poedercoaten of ga je het zelf spuiten?
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
6 nov 2012, 23:04
Peter,

De meeste onderdelen laat ik spuiten. Omdat je van dit gebeuren helemaal niets meer ziet, denk ik dat ik er maar een kwastje hammarite op zet.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ****
1 dec 2012, 21:54
Eigenlijk zou ik dus meer tijd moeten hebben. Maar goed, aan demontage is weinig te zien, en tussendoor onderdelen schuren en schuren en schuren.......... [knife]
Maar er is verschil zichtbaar. Diverse losse onderdelen liggen te wachten op de spuiter.
Voor enkele andere die ik nodig heb heb ik de hulp van Peter, die nog wat heeft liggen gelukkig :)
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
2 dec 2012, 21:16
ziet er weer netjes uit..  :)
zie nu pas wat voor een flink zware installatie het geheel zo is.. dacht eerst een drinkflesje te ontwaren, maar da's natuurlijk de electromotor voor het "pop-uppen" van de koplamp..  ::)
als je de Kat niet origineel zou willen dan zou je die motor ook kunnen vervangen door een fietsversnellingska bel- en hendeltje om daarmee aardig wat gewicht te besparen.. maarja, de hele kuip is wrs verder sowieso niet 1 van de lichtste..
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
3 dec 2012, 20:38
ziet er weer netjes uit..  :)
zie nu pas wat voor een flink zware installatie het geheel zo is.. dacht eerst een drinkflesje te ontwaren, maar da's natuurlijk de electromotor voor het "pop-uppen" van de koplamp..  ::)
als je de Kat niet origineel zou willen dan zou je die motor ook kunnen vervangen door een fietsversnellingska bel- en hendeltje om daarmee aardig wat gewicht te besparen.. maarja, de hele kuip is wrs verder sowieso niet 1 van de lichtste..
Tsja, de kuip is niet echt lichtgewicht maar die vind ik ten opzichte van de Es wel meevallen. Die koplampunit is echt belachelijk zwaar. De metalen plaat waar het geheel aan gemonteerd is, is denk ik 3mm dik of zo. Had wel wat dunner gemogen.
Gisteren ruim 1 uur zitten  [lecture] om een kruiskopschroeffie waar de achterremcilinder mee vast zit los te krijgen. Normaal pak ik dan de slagschroevendraaie r, maar dat leek me gezien het ophangbeugeltje geen optie. Kortom geduld. Nah, 't is weer los. En ik kan gelukkig binnenkort bij Peter enkele broodnodige onderdelen ophalen. Mocht er iemand nog een mooie doorzichtige afdekkap voor de tellerset hebben, of een crea oplossing hiervoor......dan houd ik me van harte aanbevolen. ;D
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ***
3 dec 2012, 21:21
 [tu] [tu] [tu]ziet er al netjes uit die koplamp. 8) 8) 8)
Katana1100sz  Katana1100sz

  • ****
3 dec 2012, 21:44
[tu] [tu] [tu]ziet er al netjes uit die koplamp. 8) 8) 8)
en nou de rest nog......... ;) [yes]
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ****
12 dec 2012, 21:09
Voortgangsrapport dan maar lijkt me:
De demontage was niet geheel overbodig dunkt me:
Ze ligt er nu nog wat zielig bij.
« Laatst bewerkt op: 25 dec 2012, 21:48 door tomcat »
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ****
12 dec 2012, 21:13
Maar we hebben ook mooi vers gespoten onderdeeltjes:
« Laatst bewerkt op: 25 dec 2012, 21:48 door tomcat »
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
13 dec 2012, 10:03
Ai! je bent gelukkig mooi op tijd met opknappen, zo te zien heeft het katje het nodig.
ging je hem nou met hammerite doen, of laten stralen?
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
13 dec 2012, 21:01
Ai! je bent gelukkig mooi op tijd met opknappen, zo te zien heeft het katje het nodig.
ging je hem nou met hammerite doen, of laten stralen?
Koplampframe-toestand zie je niks meer van dus die heb ik geschuurd en daarna in de hammariet gezet met een kwast. Lijkt me behoorlijk anti-roest zo.
Die losse rommel die je ziet is geschuurd en daarna in de 2 componenten.
Frame had ik dat eigenlijk ook zo gepland, maar wellicht is poedercoaten wel een beter idee, ik moet er nog eens over denken. Eerst maar een schoonmaken en een beetje gaan schuren, zie hoe ver de roest zit.
Gaat nog gewoon door zaterdagmorgen neem ik aan?
« Laatst bewerkt op: 25 dec 2012, 21:49 door tomcat »
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
13 dec 2012, 22:09
verroest, wat een roest..  [devil]

Maar we hebben ook mooi ver gespoten onderdeeltjes:

goed werk, maar nadeel van (zijde)glans-lak is dat elke hobbeltje en putje zichtbaar wordt..  :-\ mat zwart is dan vergeeflijker..

de roestplekken op je frame zullen ook zichtbaar zijn als putjes tenzij je wat meer primerlagen gaat spuiten om daarna de boel glad te kunnen schuren..
met poedercoaten heb je kans dat het toch goed gaat omdat dat redelijk dik en dus vullend is..
Hammerite gaan kwasten wordt erg streperig in mijn ervaring (maar wellicht heb ik het niet goed gedaan?).. maar het spul is ook in spuitbus te koop.. nadeel van Hammerite is dat het problemen kan geven als je er ooit met "gewone" autolak overheen wilt gaan..
                                        .. . . .  .  .   .