Eindelijk een Katana

Nieuws:

 

Auteur Topic: Eindelijk een Katana  (gelezen 96821 keer)

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

  • ****
2 mrt 2013, 21:58
[tu] [tu] goed bezig zo, ik ben nog steeds met het frame aan het stoeien. [knife]
Is inderdaad een heel gedoe, zo'n frame met al die piefjes en pafjes. En je wilt het toch goed doen en ik wilde het toch wel gewoon zelf doen. (als een kind van 2 zelluf doen) Het volgende frame laat ik stralen en poedercoaten denk ik, dus wie heeft er nog een leuke 1100 kat voor me............ [devil] (ze zien me hier aankomen......... [lecture])
Eerst maar eens wat zooi opgeruimt en 'em van de grond gehesen. Dat is beter voor de rug van de baas. Maar weer op z'n pootje gezet.

GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ****
9 mrt 2013, 20:39
Wat moet je doen op een dag als vandaag?
Inlaatrubbers monteren, carburateurs monteren, accubakje en
ophangbeugel voor oliekoeler en afdekking, hoekje oliekoeler spuiten.
Kettingwiel op tandwieldrager monteren. Peterrr van wie ik diverse
Katanaonderdelen had gekocht en ook een voor en achtervork met wielen,
heeft voor me ook een speciaal kettingwiel geregeld. Passend op het F
3 spaaks achterwiel maar met 43 ipv 47 tanden.
Kortom dat wiel moet nu ook in de es passen zodat er voor en achter de
zelfde stijl wielen inzitten, en dan achter met een 150 ipv een 120
band. Maar dat moet er dus nog ff in. De carbs monteren is best wel te
doen, maar alleen wilde het niet. Links erin en dan rechts er plop
weer uit. Na ff gevraagd te helpen, en plop de boel zat. Meeste
moeite kostte nog om de rubbers van het luchtfilter goed op de carbs
te krijgen.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
10 mrt 2013, 16:51
De carbs monteren is best wel te
doen, maar alleen wilde het niet. Links erin en dan rechts er plop
weer uit. Na ff gevraagd te helpen, en plop de boel zat. Meeste
moeite kostte nog om de rubbers van het luchtfilter goed op de carbs
te krijgen.

yep.. carbrubbers kunnen flink hard worden na al die jaren.. alle rubber-zachtmaak-tips ten spijt koop ik tegenwoordig liever gewoon meteen een verse set rubbers bij een nieuw project/blok.. het bespaard blijven van de worstelpartij is me de aanschafprijs wel waard..
oh.. luchtfilterhuizen op oude Suzuki's zijn idd helemaal een ramp..  >:( niet voor niets zie je erg vaak van die losse filters.. (btw, iemand geinteresseerd in een doos met een assortie aan luchtfilterhuizen..?  :D )
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
17 mrt 2013, 08:57
Voordat ik zometeen naar het EMC voor een reparatie aan mijn eigen motortje mag........... :(....maar even een paar plaatjes van wat onderdelen en hoe het er nu bij staat. Het schiet niet echt op, last van mijn rug en koud in de garage heeft ervoor gezorgd dat ik niet echt veel kon doen.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ****
23 mrt 2013, 22:03
Zo, in het EMC hebben ze m'n motortje in de borstkas nu hopelijk goed afgesteld. 't Ging in ieder geval beter dan de vorige keer. Nog wel wat hersteltijd nodig. Vandaag maar eens rustig aan de schokbrekert begonnen. Ik wilde de veer eraf halen en dus deze eerst indrukken. Dit heb ik een behoorlijk stukje gedaan, maar dat moet echt ver om de schotel eruit te krijgen. Ik ben er maar mee gestopt omdat ik bang ben het kreng voor m'n harses te krijgen (en ik heb het EMC nu wel weer even gezien.... [devil]) en omdat ik bang ben 'em scheef te drukken waardoor de afdichting verrot wordt gedrukt. [knife]
Dan maar een beetje zo schuren en rommelen. Ik heb de tijd nu....
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
24 mrt 2013, 20:52
..maar dat moet echt ver om de schotel eruit te krijgen. Ik ben er maar mee gestopt omdat ik bang ben het kreng voor m'n harses te krijgen..

hee.. da's een mooi stukje gereedschap dat je gemaakt hebt..!  [yes] ik zit zelf altijd te knoeien met een spanband die ik heen en terug over 1 uiteinde en door de wikkelingen heen vlecht..  :-X
ik begrijp dat het probleem is dat de haken verschuiven en het geheel scheef trekt?  wellicht kun je met kleine slangklemmen e.e.a. beter op z'n plek houden? dusss.. t.p.v. een haak een slangklem om de veerwikkeling heen klemmen (aan de "lage" kant dus) waar tegen de haak kan rusten? een ankerpunt als het ware..
(ik kan anders een schetsje maken als het niet duidelijk is?)

verder sowieso 1 eind van de demper (niet t.p.v. de losse schotel) vastklemmen in een bankschroef om het geheel wat hanteerbaarder te maken..

ENnn.. natuurlijk een beetje stevige handschoenen aan en bril op voor het geval er toch er toch wat los mocht schieten..
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
24 mrt 2013, 23:18
Is altijd trickie met die veren, voor auto's hebben we soortgelijk gereedschap om die veren in te trekken en zo schokbrekers te vervangen.
Altijd goed uitkijken, vooral met dit soort gereedschap, ze kunnen er nog wel eens afschieten...
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
27 mrt 2013, 22:30
Schokbreker geschuurd, de rest van het veerspul moet nog.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ****
29 mrt 2013, 18:05
Eindelijk m'n werk van 9 maart afgemaakt:
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
29 mrt 2013, 20:46
okeedan.. goed werk! ..klus helemaal geklaard?  8)
het is weer 'n mmmooi mmmotortje..

wellicht als laatste nog iets aan het voorspatbord doen zodat de voorkant minder aan een "teapot" doet denken?
een '88 GSX-R of Bandit voorspatbord wellicht?

voorbeeldje (let effe niet op het blok):

                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
30 mrt 2013, 20:16
Zit wel een leuk oliegekoeld blokkie in! Het voorspatbord moet inderdaad nog wel wat aan gebeuren. Ook de bedrading moet ik eens oplappen, want daar zitten hier en daar ook dingen in de kabelboom en die zien eruit dat het verbazingwekkend is dat ie nog steeds rijdt....
De afgebeelde ES heeft ook wel een fraaie achtervork overigens.

Vandaag weer wat aan de Katana gedaan:
Achterspatborden, achterlicht met kontje enzo, handgrepen, knipperlichtsteunen, olieleidingen van de oliekoelert achterrempomp en draaidinges en een paar draadjes.........
Nou ja, ik ben van de straat en hardstikke zoet  ;)
« Laatst bewerkt op: 30 mrt 2013, 22:10 door tomcat »
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ***
31 mrt 2013, 21:06
 [tu] [tu] [tu]   nice
Katana1100sz  Katana1100sz

  • ****
1 apr 2013, 21:42
Ziet er goed uit !

( ook de ES  [winky] )
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • ****
3 apr 2013, 15:30
 [tu]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SRTurbo-Katana GSX1100SZ-HarrisMag2-HarrisMag4-BakkerGS1000-JMCGSXR1216-BimotaYB8-UPSSR750R-2xGSXR1216M-4xGSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-8xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400Turbo-TL1000R-KTM1190S

  • ****
3 apr 2013, 21:41
Bedankt voor de reacties. We gaan door met de onderdeeltjes, dan kan de achtervork straks weer gecompleteerd en erin:
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".