Ha Peter,
Kijk dat dacht ik nou ook. Maar waar kan ik een passend tandwiel vinden?
De ES heeft 6 bouten en de F heeft 5 bouten. Verboren gaat niet, geen vlees.
Ik ben al aan het zoeken geweest, maar ik kom er niet uit. Verzuip in de gegevens. Ik zou zo zeggen, 530 ketting-check, centreergat maat opgeven, en aantal gaten/diameter en op welke steekcirkel en dan nog hoeveel tanden uiteraard.
Waar heb jij het tandwiel vandaan dan? Jij had een Offset tandwiel nodig neem ik aan?
Of heb je de tandwieldrager/naaf afgedraaid zodat het tandwiel verder naar binnen komt? Hieraan zit natuurlijk ook al snel een grens.
Het achterwiel is kwa inbouw zo passend, de asdiameter is identiek, en de opening van de achtervork waar het wiel in moet is identiek.
Alleen de kettingspanners zitten bij de Katana/ES om de vork. Bij de F in de vork, dus omdat er nog een spanner extra tussen moet is het geheel 2 maal een plaatdikte van de spanner te smal, ca 2mm dus.....
De band/het wiel kan verder prima in de achtervork zonder er tegenaan te lopen, en ook de kettingkast/scherm kan zo blijven. Alleen de standaard remverankering gaat niet. Die van de F past prima maar loopt nog maar net aan tegen de band. Kortom de remverankeringspijp nog een heel klein stukkie eraf/knip ietsje meer doorzetten en het moet gaan.
Alleen dat verrekte kettingwiel dat levert me dus een probleempje omdat ik die kan nie vinde nie ...
('t zal wel kannie zoeke zijn vrees ik....
)
Dat blok gaan doen wanneer je er zin in hebt. Het lijkt me een leuke uitdaging, alleen moest het niet zo zwaar zijn..
..Zal toch wel een hele upgrade zijn dat blok denk ik zo. 106pk, 6 versnellingen