Eindelijk een Katana

Nieuws:

 

Auteur Topic: Eindelijk een Katana  (gelezen 96814 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • *****
18 feb 2013, 12:59

Hoe is het met het blok van de "F" ben je daar al aan begonnen?

Nee eigenlijk niet, ik ga eerst nog ff een seizoen met dit blokkie rijden, en dan volgend jaar januari aan het F blok beginnen.
Maar stiekem zit ik er ook over na te denken het F blok in die grijze popup te gooien... Heb dat frame nu toch kaal... en alle benodigde onderdelen heb ik...
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
20 feb 2013, 22:55
Hé Peter,

Je zegt het wel gemakkelijk. Alleen zo gemakkelijk zal het allemaal wel niet gaan.
Ben er wel erg benieuwd naar. Wellicht een leuk volgend project, ahem, eerst dit maar eens tot een goed einde zien te brengen. Per slot van rekening ben ik aan de GSX-ES en aan de Katana bezig, dus 2 dingen tegelijk is wel genoeg, of is het wellicht al te veel voor me?
Ik zit nog steeds met het kettingwiel voor de GSX om het F achterwiel erin te hangen. Ik had een dikke alu adapterplaat gemaakt, maar die is inmiddels bij het oude alu beland want ik had een fout gemaakt.......jamme r van de tijd, maar zo leer je weer. (als het goed is)
Om het geheel te kunnen testen maar eens even een collega gevraagd.
Ik ga eerst het oude tandwiel als basis gebruiken. Hier de tandkrans afsteken en de tandkrans van een ES kettingwiel er weer aan vast lassen. Ik ben benieuwd hoe dat gaat rijden.
Inmiddels ligt mijn blok op het werk. Nog een paar kleine dingetjes en dan kan het gespoten worden (hoop ik)
Ik ga in ieder geval jouw topics scherp in de gaten houden. Vergeet vooral niet om ook te rijden de komende zomer. Afgelopen zondagmiddag was het hier echt mooi weer. Helaas moest ik naar de verjaardag van mijn schoonmoeder. Ach ja, je kan niet altijd 6 gooien zou mijn collega zeggen.
Groeten,

Kees
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
21 feb 2013, 18:14
ff over je tandwiel he,, die drager was anders dan van de standaard ES he?
Maar tandwielen zijn in vele soorten en maten te verkrijgen, en als je gewoon een 530 kettingset met tandwielen met de goeie aantal tanden dan ben je toch klaar?
En de kettinglijn bepalen zal ook niet heel lastig zijn aangezien je niet heel veel breder gaat met dat F wieltje.
Of ik kijk ik er ff te simpel naar?

Dat blokkie wisselen is niet zomaar klaar nee, maar dat komt wel goed, daar kom ik wel uit. Maar heb er nu echt geen tijd voor...  [no]
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
21 feb 2013, 21:27
Ha Peter,

Kijk dat dacht ik nou ook. Maar waar kan ik een passend tandwiel vinden?
De ES heeft 6 bouten en de F heeft 5 bouten. Verboren gaat niet, geen vlees.
Ik ben al aan het zoeken geweest, maar ik kom er niet uit. Verzuip in de gegevens. Ik zou zo zeggen, 530 ketting-check, centreergat maat opgeven, en aantal gaten/diameter en op welke steekcirkel en dan nog hoeveel tanden uiteraard.
Waar heb jij het tandwiel vandaan dan? Jij had een Offset tandwiel nodig neem ik aan?
Of heb je de tandwieldrager/naaf afgedraaid zodat het tandwiel verder naar binnen komt? Hieraan zit natuurlijk ook al snel een grens.
Het achterwiel is kwa inbouw zo passend, de asdiameter is identiek, en de opening van de achtervork waar het wiel in moet is identiek.
Alleen de kettingspanners zitten bij de Katana/ES om de vork. Bij de F in de vork, dus omdat er nog een spanner extra tussen moet is het geheel 2 maal een plaatdikte van de spanner te smal, ca 2mm dus.....
De band/het wiel kan verder prima in de achtervork zonder er tegenaan te lopen, en ook de kettingkast/scherm kan zo blijven. Alleen de standaard remverankering gaat niet. Die van de F past prima maar loopt nog maar net aan tegen de band. Kortom de remverankeringspijp nog een heel klein stukkie eraf/knip ietsje meer doorzetten en het moet gaan.
Alleen dat verrekte kettingwiel dat levert me dus een probleempje omdat ik die kan nie vinde nie ...
('t zal wel kannie zoeke zijn vrees ik.... [knife])

Dat blok gaan doen wanneer je er zin in hebt. Het lijkt me een leuke uitdaging, alleen moest het niet zo zwaar zijn.. [lecture]..Zal toch wel een hele upgrade zijn dat blok denk ik zo. 106pk, 6 versnellingen ;D
« Laatst bewerkt op: 21 feb 2013, 21:32 door tomcat »
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
21 feb 2013, 21:41
Hoeveel tands tandwiel moet je hebben om de goeie verhouding weer te krijgen? 42 ofzo toch? dan ga ik ff op mn werk informeren, voor mijn popup had ik daar een 52 tands tandwiel besteld bij onze auto/motor hobbyclub
Ik ga dan ff kijken of ze voor de F een tandwiel hebben.
De drager was ook anders toch?

En ja, je kan de drager een stukje af laten draaien dat de ketting wat dichter bij de band komt, en wie weet hoef je alleen een langere bus achter je voorste tandwiel te doen om de tandwielen in 1 lijn te krijgen.

GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
21 feb 2013, 22:42
Als ze daar een adres weten, er is nu een 43 tands tandwiel op de katana gemonteerd. De drager is inderdaad niet hetzelfde als het Kanana achterwiel, 5 ipv 6 bouten, en een groter centreergat in de midden.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ****
22 feb 2013, 11:17
Peter bedankt voor het zoeken en je telefoontje [tu]
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ***
22 feb 2013, 17:09
Mocht je verlegen zitten om een voortandwiel in welke maat dan of offset dan ook hier een link      http://krueger-junginger.de/html/versatzritzel.html

Sterkte

  • ****
22 feb 2013, 17:15
Mocht je verlegen zitten om een voortandwiel in welke maat dan of offset dan ook hier een link      http://krueger-junginger.de/html/versatzritzel.html

Sterkte
He, kijk dat is ook geweldig. Bedankt voor de link!! [tu]
 Achter gaat het zeer waarschijnlijk helemaal lukken. Via Peterrr wordt de komende week een achtertandwiel geregeld. Daarna ga ik wel zien of en zo ja hoeveel offset ik voor nog nodig zal hebben en of ik nog wat van de tandwieldrager af moet/kan laten halen.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
22 feb 2013, 18:39
Ik heb een tandwiel voor je besteld hoor, komt in de loop van volgende week binnen [whip]
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
22 feb 2013, 19:02
Ik heb een tandwiel voor je besteld hoor, komt in de loop van volgende week binnen [whip]
Peter bedankt!!!  [tu]
Mail/bel/sms me ff als je weet wat ik je moet betalen.
Ondertussen:
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
23 feb 2013, 22:56
voor het geval je wellicht naar info op zoek bent/gaat, heb ooit een stukkie geschreven over offset voortandwielen voor de GSX/Kat met ook wat adressen van leveranciers..  [smart]
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
27 feb 2013, 21:49
voor het geval je wellicht naar info op zoek bent/gaat, heb ooit een stukkie geschreven over offset voortandwielen voor de GSX/Kat met ook wat adressen van leveranciers..  [smart]
Bedankt Arnout. Ook dat is handig want ik heb nog wel een oud tandwiel liggen om de naaf/spaines van te gebruiken.
Ondertussen gisteren blok verder ontvet en naar het spuithok gesjouwd.
Vervolgens hitte bestendig zwart erop:
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ****
27 feb 2013, 21:51
Vandaag was ik net als gisteren vrij. Vanmorgen blok uit spuitcabine/stookhok opgehaald. Vanavond frame weer om het blok heen geknoopt zonder de boel te beschadigen, kortom de opbouw is begonnen, de twee belangrijkste onderdelen zitten weer in elkaar:

GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ***
27 feb 2013, 22:03
 [tu] [tu] goed bezig zo, ik ben nog steeds met het frame aan het stoeien. [knife]
Katana1100sz  Katana1100sz