Eindelijk een Katana

Nieuws:

 

Auteur Topic: Eindelijk een Katana  (gelezen 141058 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

  • *****
5 nov 2024, 03:40
..Verder wil ik er niks mee te maken hebben.
  :D


..M'n voorband verloor snel druk, dus ik denk ik zal eens kijken. Nou dat kijken hoefde dus niet meer......was gewoon serieus versleten, en dat had ik ff niet in de peiling...

Tja, iedere rit dat de banden steeds ietsje verder verslijten, wen je tegelijkertijd ook aan de daardoor veranderende rijeigenschappen. Door de geleidelijkheid daarvan merk je er dus eigenlijk weinig van.  :-\
Alleen bij flink gebruikte voorbanden merk ik soms wel dat de voorkant erg "kieperig" is geworden bij grotere hellingshoeken. Door slijtage is er dan aan weerszijden van de band een soort rand of hobbel ontstaan, die overhellend in de bocht het contactpunt met de weg dan plots verlegt.
Heb wel 'ns met een bandschuurmachine het ronde profiel terug willen aanbrengen in een band door die hoge randen weg te schuren. Lukte enigszins, maar was wel een beun-actie en veroorzaakte een hoop stof..
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
22 dec 2024, 20:57
Ja, dingen die langzaam veranderen merk je niet zo snel.......dus vandaag maar eens preventief een en ander nagekeken. Er zaten toch enkele motorophangschetspl aatbevestingsbouten niet echt meer vast. Blijkbaar moet ik die toch wat vaker checken. Van de bevestigingsbout linksonder ontbrak zelfs een moer. :o Dat is een plaatje met schroefdraad zodat je die niet met een sleutel hoeft tegen te houden. M10x1,25 zo te zien. Diverse pogingen gedaan om zo'n zelfde moer/plaatje daar te bevestigen. Kom je met gemonteerde uitlaat bijna niet bij. Niet echt zin om de complete uitlaat te demonteren. Uiteindelijk maar "gewone" M10x1,25 moer uit de verzamelbak japanse bouten en moeren van slopers gehaald en deze aan een ringsleutel geplakt met tape. Was toch wel een behoorlijk gevecht. Moraal van het verhaal: vaker een en ander checken.....

Goed, rest mij nog iedereen fijne kerstdagen en veel veilige Katana-kilometers in het komende jaar toe te wensen.

« Laatst bewerkt op: 23 dec 2024, 21:36 door tomcat »
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".