Wie wat bewaart die heeft wat.........wat oude rommel.............
..
Na montage van de dynamo de spanning op de accu gemeten met draaiende motor en lichten aan zo tussen de 14,5 en 14,8 V. Leek mij goed.
Gisteren stilgevallen met een lege accu, 10,8V zei de meter van de wegenwachtmeneer.
Vandaag eens even gemeten. Geen massasluiting. Elke spoel 0,7 ohm afgelezen, pennen tegen elkaar 0,1 ohm, dus 0,6 ohm per spoel. Geen massasluiting. Dat lijkt dus allemaal goed............maa
r..................
......Als ik wisselspanning meet heb ik maar 2V per fase, en dat is toch wel veeeeeel te weinig. Vreemd is dat ik dat op elke fase heb, dus alle 3 de fasen geven geen/nauwelijks spanning. Nog ff de voltmeter in ge stopcontact getest of ie dan wel een zinnige waarde aangaf en dat deed ie.
Het zal dus toch wel (weer
) de dynamo zijn. Zag er al niet echt lekker uit.
Ik vind het alleen vreemd, lijkt ohms goed en dat 3 fase toch vrot.
Nou, blok nummer drie maar eens kanibaliseren dan en kijken of de dynamo er daar wel goed uit ziet. Anders een nieuwe.
Wat Roukema verkoopt is RMPC, beter Electrex? Waar koop ik die?