Goed om te zien dat hier ook weer werk wordt verzet..
..Ik moet alleen nog een manier verzinnen om het aangepaste "teapot" spatbord te monteren. [..] De standaard manier van monteren, wiel eruit om spatbord te kunnen monteren vind ik niet handig, moet eigenlijk anders. Nog eens denken hoe...
Tja, ik heb hetzelfde euvel met het voorspatbord op m'n katspul-kat.. Wiel er eerst uit moeten halen voor je 't spatbord eraf kunt halen is idd behoorlijk onhandig..
Wat doen jullie overigens een een vork zo spanningsvrij mogelijk te monteren?
Alle bouten in de kroonplaten weer los en een beetje kloppen met het wiel gemonteerd, of door de platen laten zakken en dan terug tikken en meten?
Ik ga hierbij uit van een correct gefrabriceerde onderste kroonplaat, die ik als uitgangspunt van de positie van de vorkpoten neem.. (Soms heeft echter de plek van de sleuf/boutklemverbinding en de mate van het aantrekken van die boutjes invloed op hoe de poten uitlijnen in de bovenste kroonplaat..
)
Hierop de bovenste kroonplaat positioneren, en de boutjes heeft licht aandraaien.. Dan de balhoofdlagers verder fijn-afstellen en ook de topmoer en kroonplaatboutjes def. vastzetten..
Pas als laatste het voorwiel erin, en afhankelijk van hoe de as bevestiging is uitgevoerd, alleen 1 zijde van de as vaststrekken.. De andere zijde (vaak klemverbinding, tenminste bij nieuwere motoren) alleen handvast.. Effe flink de voorvork indrukken (aanloopje + hard remmen) om de vorkpoten zelf de meest "vrije" positie te laten zoeken.. En daarna dus die kant van de vooras ook vastzetten..
(Na montage van ook de remklauwen nogmaals even alle boutjes langs gaan met de sleutel om zeker te zijn dat er niks vergeten is en nog los zit..
)