Eindelijk een Katana

Nieuws:

 

Auteur Topic: Eindelijk een Katana  (gelezen 96823 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

  • *****
6 apr 2013, 21:04
..We gaan door met de onderdeeltjes..

'snetjes weer hoor..  [yes]
heb steeds de neiging bij het volgen van je topic al m'n roestige beugeltjes/boutjes/moertjes/kleinspul te verzamelen en bij je langs te droppen voor een opknapbeurt..  ;D
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
6 apr 2013, 23:51
 :D
Eigenlijk zou je al die handel in een keer moeten laten stralen en poedercoaten. Alleen dunne beugeltjes schijnen nog al eens krom te worden geblazen met stralen. Maar mocht ik nog eens zo'n projectje starten dan koop ik toch maar een straalkastje.
Ik zit te wachten op nieuwe balhoofdlagers en een kunststofachtervork beschermdinges. Maar bij CMS hebben ze wel een mooie wepsijt, alleen leveren gaat nou niet bepaald echt snel............- [lecture]
Ik had de boel natuurlijk gewoon eerder moeten bestellen.
Vandaag de kilometerteller kabel van een GSX750F die ik anderhalve maand geleden had gekocht gepast op de ES met F voorkantje. Tytpisch geval van jammer, kabel is zeker 10cm te kort. Raar want je zou zeggen de cockpit van een F zit vast in de kuip en als je dan de voorvork draait met de kabel juist een beetje extra lengte hebben.
Nou heb ik wel eens gelezen dat mensen losse nippels en andere handel kopen. Maar tellerkabels hebben van binnen een soort ronde veer en dat heb ik nog nooit gezien. Maar wellicht vergis ik me. Of misschien moet ik bij de ES tellerkabel maar gewoon pas dremelen. Nou ken ik iemand die is me toch handig met een dremel/proxxon. Doe ik wel ff een paar beugeltjes...... ;D
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
9 apr 2013, 00:16
..
Ik had de boel natuurlijk gewoon eerder moeten bestellen.
..

yep, da's de kunst.. zodanig vroeg bestellen dat het zeker inpandig is als je er daadwerkelijk aan toe bent om 't vast te schroeven en je dus niet hoeft te wachten op iets....  [smart]


Vandaag de kilometerteller kabel van een GSX750F die ik anderhalve maand geleden had gekocht gepast op de ES met F voorkantje. Typisch geval van jammer, kabel is zeker 10cm te kort.
..
Nou heb ik wel eens gelezen dat mensen losse nippels en andere handel kopen.
..
Nou ken ik iemand die is me toch handig met een dremel/proxxon. Doe ik wel ff een paar beugeltjes...... ;D

dremel/proxxon?  ???  nog nooit van gehoord..   :P [devil]

heb ook van die verlengstukjes gehoord, maar waarom daarmee klungelen als je voor weinig gewoon een goeie kabel kunt kopen?
kunst is het dan wel (kom't ie weer  ) om uit te zoeken welke motorfietsen een langere kabel hebben met dezelfde aansluitingen..
(plaatjes afspeuren en/of met meetlint naar de showroom)..

een andere (smokkel)oplossing is om het tellerkastje op de vooras te roteren zodanig dat de kabel recht(er) naar boven wijst.. normaal loopt de kabel met een ruime lus om de remklauw heen en verder naar boven.. de cm's van die lus kun je dus gebruiken.. maar alleen als er plek is om de kabel rechtstandiger langs de remklauw te geleiden..
sowieso natuurlijk effe checken of er dan wel voldoende lengte is bij volledig uitveren van de voorvork..
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
12 apr 2013, 13:12
Dat met het draaien van het kastje is iets wat ik eerst maar eens ga proberen! Bedankt. En anders ga ik maar eens met de rolmaat naar de motorzaak om te meten.
 :-[ Wel erg rustig hier.
Maar gisteren eindelijk mijn bestelde spulletjes binnen gehad :D
Vandaag eerst maar eens de rommel aan de achtervork gefreubelt, met lekker nieuw vet in alle naaldlagertjes.
Ook moet ik me nog bedenken welke wielen ik erin wil. Ik denk toch maar de wielen en voorvork die ik nu even in de 750ES heb geprobeerd. Of denken jullie daar anders over?
Is natuurlijk wat dubbel werk, maar dat is niet belangrijk, ben ik tenminste zoet....... [devil] Of eerst met de originele wielen opbouwen en dan kunnen die andere wielen altijd nog?
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
12 apr 2013, 17:27
Of denken jullie daar anders over?
..
Of eerst met de originele wielen opbouwen en dan kunnen die andere wielen altijd nog?

wat wil je zelf?  :D ..who cares wat een ander er van vindt!?  [lecture]

dat gezegd hebbende, is er natuurlijk wel beter rubber te verkrijgen voor de teapot-wielen dan voor de originele popup-wielen..  :-\
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
12 apr 2013, 20:53
Of denken jullie daar anders over?
..
Of eerst met de originele wielen opbouwen en dan kunnen die andere wielen altijd nog?

wat wil je zelf?  :D ..who cares wat een ander er van vindt!?  [lecture]


dat gezegd hebbende, is er natuurlijk wel beter rubber te verkrijgen voor de teapot-wielen dan voor de originele popup-wielen..  :-\
Wat een ander ervan vindt interesseert me................. ..wél als er goede argumenten voor zijn. Beter rubber is denk ik een heel goed argument.
Bedankt dus voor de reactie!
Een ander goed argument is dat als ik het origineel opbouw ik me toch af ga vragen, hoe zou dat nou rijden met die teapot/"F"-wielen. Dus die ga ik er maar inzetten.
Bevalt het niet (wat ik niet verwacht en ook niet hoop), dan kunnen de originelen er altijd weer in.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
13 apr 2013, 19:18
idd tomcat,, gewoon der in knallen, mocht het toch niet bevallen kan je altijd nog het originele spul terugzetten.
Je hoeft er niets voor te verzagen.

en ik ben het ook eens met de stelling: 'who cares wat een ander er van vind'  [devil]

iedereen bouwt zijn motor naar zijn (of haar) eigen smaak [tu]
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
13 apr 2013, 22:41
idd tomcat,, gewoon der in knallen, mocht het toch niet bevallen kan je altijd nog het originele spul terugzetten.
Je hoeft er niets voor te verzagen.

en ik ben het ook eens met de stelling: 'who cares wat een ander er van vind'  [devil]

iedereen bouwt zijn motor naar zijn (of haar) eigen smaak [tu]
Hallo Peterrr,
Ga ik doen.
Vandaag bezig geweest om de achtervork erin te frommelen. Is nog best lastig alleen, maar na enig gerommel met eerst een tijdelijk stuk ijzer erin wel gelukt. Door alle staalplaten van het linksysteem is het ondanks de aluminium achtervork nog best een zwaar geheel.
Ook één hele veer gemonteerd. En wel die van het rempedaal. Wat een gerommel voordat ie eindelijk zat. Ik denk dat ik toch eens een griptang moet kopen.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ****
2 mei 2013, 23:19
Ik met de voorvork van de "F" bezig geweest. Gaten boren en draad tappen in de onderste kroonplaat omdat er een andere aanslag nodig is vanwege de dikkere vork. (Bij de ES kwam ie net tegen de tank aan)
Na montage van de vork blijk ik hier weer een ander probleem met het contacslot te hebben, dat komt tegen het subframe van de kuip aan. Moet een stukkie omhoog, dus de kroonplaat schroefdraadgatuits teeksels inkorten.... :-\
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
3 mei 2013, 23:08
..weer een ander probleem met het contacslot te hebben, dat komt tegen het subframe van de kuip aan. Moet een stukkie omhoog, dus de kroonplaat schroefdraadgatuits teeksels inkorten.... :-\

..stuurslot werkt nu ook nog?
mooi gefixt die aanslagen..  [yes]

je spuitcabine heeft trws alle schijn van een sluitpost op de begroting..  :D
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
10 mei 2013, 21:55
Zo, eerst eens even vakantie gehad.
Stuurslot vind ik niet echt spannend, mag er best wel af.
Tsja, en de "spuitcabine" gebruik ik om in de berging bij mijn ouders even een klein onderdeeltje te kunnen spuiten. Het is in de berging daar best lekker warm. Dus wat dat betreft lukt het wel.
Gisteren verder gegaan met de Katana. Het wordt toch een ander verhaal.....
Vandaag nog maar eens gekeken na een nachtje erover geslapen te hebben.
Met F voorvork hou ik 85mm ruimte over tussen het spatbord en het kuipframe. En dat is echt te weinig bij 125mm veerweg.
Wanneer ik vergelijk met de originele vorkpoten dan zijn deze dus korter
De originele poten zijn 50mm langer, en het voorwiel is 1"groter qua diameter, dus de radius is dan een halve duim groter, ik kom dan dus ruim 6 cm te kort.....
Ik kan het spatbord weglaten (is natuurlijk niks in de praktijk, scheelt 2 cm) en de vorkpoten nog minder ver in de kroonplaten laten steken, maar dat wordt knoeien. Moeten de poten perse in de bovenste plaat? Origineel zaten ze daar helemaal in gelijk met de bovenkant. Dus ik denk dat ik toch de originele vork maar ga monteren. Ik weet zo niet ff iemand die een paar bussen voor de bovenkant kan maken. Ook is de verstelling van de demping die aan de bovenkant zit dan een probleem. Kortom het was leuk maar het gaat niet zomaar. Deze maar weer in de ES, blijkbaar hangt de kuip daar een stuk hoger.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
11 mei 2013, 16:39
Stuurslot vind ik niet echt spannend, mag er best wel af.

niet spannend idd, maar mooi meegenomen als het nog bruikbaar zou zijn.. (als je dan tenminste niet vergeet dat je er 1 hebt..  :-[  ::) )

..en de vorkpoten nog minder ver in de kroonplaten laten steken, maar dat wordt knoeien. Moeten de poten perse in de bovenste plaat?
bovenste plaat is vlgs mij in rubbers opgehangen (t.b.v. trillingsdemping stuureinden).. dus daar hoeven de vorkpoten zeker niet in door te steken.. verder zou je de bovenkant vorkpoten ook nog wel een paar mm in de (echte) kroonplaat kunnen laten zakken..
maar zo te lezen schiet je dan nog steeds ruimschoots te kort om vrij te blijven van het popup kuipje bij inveren..  :-\
er zijn altijd oplossingen mogelijk natuurlijk (kuipje hoger hangen, binnenkant kuip(frame) aanpassen voor meer ruimte, veerweg inkorten, vorkpoten verlengen, kleiner voorwiel, geen spatbord, ..) maar hoe ver wil je daarmee gaan om de teapot-vork te kunnen gebruiken?

Ik weet zo niet ff iemand die een paar bussen voor de bovenkant kan maken.

nee, ik ook niet..
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
2 jun 2013, 21:49
Zo, eindelijk wat te melden.
Allereest de eigen wielen maar weer in de Klapkat gefreubeld. (en de 3-spaaks "F" wielen in de GSX750ES) Als je alles van te voren weet.............is er niks an  ;D
Electrisch een en ander getest. Ik had hier en daar het een en ander weggehaald aan kabelschoenen en kroonsteentjes  [tdown] en vervangen door soldering met krimpkous.
De originele uitlaat flink geschuurd en afgelopen donderdag op mijn werk gespoten in hittebestendig zwart. Daarna de verföhns erin om 'em warm te stoken. Een ondersteund met een balkje. Maar was toch iets weggeschoven. Bijna fikkie...... [knife]
Zaterdag de uitlaat eronder gehangen.
Vandaag verschrikkelijk zitten kloten heel erg zoet geweest met de kap onder het zadel. Kwam totaal niet uit met het achterlicht. Tot ik erachter kwam dat de boutjes voor de nummerplaat en kentekenverlichting niet alleen aan het kunststof hangen maar ook door het metalen binnenspatbord horen.....Enfin 2 uur later zat het 'al' op z'n plek.....ahum. Zoet hoor met die mecanodoos.
Nog even wachten op de nieuwe koppelingsleiding, dan de kuip en tank er weer op en rijden met die handel. (hoop ik)
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
3 jun 2013, 20:44
is al bijna rijden Kees! goed bezig!
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
3 jun 2013, 21:06
is al bijna rijden Kees! goed bezig!
Vandaag voetsteunen (maar die moeten echt nog nodig worden opgeknapt), schakelpedaal en originele knippers achter gemonteerd. Ik had ingekorte knippers (afgekeken van Henri), maar die had ik net te ver ingekort en kwamen tegen de kap onder het zadel aan  [tdown]
Maar hopelijk binnenkort rijden. Daarna weer diverse dingen opknappen.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".