74 pk is lang niet slecht.. al weet je 't toch nooit met die vermogensbanken..
vooral de Dynojet-banken gebruiken een correctiefactor om de gemeten achterwiel-pk's om te toveren naar een waarde die op de fabrieksopgave moet lijken (gemeten aan de krukas).. mensen worden anders niet erg blij als na het monteren van een dynojet-kitje een lager topvermogen gemeten wordt dan het getal in de folder..
anyway.. toch is zo'n meting wel nuttig vooral vanwege de duidelijk te koppelen mengselinstelling en het vermogensverloop..
wat dus meteen opvalt is de deuk/koppel-terugloop van het vermogens/koppel-curves tussen 4500 en 6500 toeren.. dit loopt duidelijk synchroon met de mengselverh.curve.. bij die zelfde toerentallen.. buiten dat het mengsel over het hele toeren bereik m.i. vrij rijk staat, is het bij 4500-6500 tpm wel erg rijk.. wrs zodanig dat er vermogen wordt verloren..
heb het even snel nagezocht: max. vermogen bij een A/F-verhouding van 12,6:1, zuinigst bij 15,4:1, optimale stoichiometrische verhouding lucht/benz. (volledige verbranding) bij 14,7:1.. de popup staat dus eigenlijk alleen bovenin redelijk goed..
dussuh.. beginnen met de naalden wat te laten zakken?
maargoed.. ben ook maar een knutselaar en geen carb-guru.. dus wrs zijn er nog andere visies/commentaren?