..daar wil ik stiekem de specs wel van hebben als dat mag dan kan ik dat ook bouwen
sure.. wil desgewenst best m'n schetsjes iets leesbaarder op papier zetten..
maar 't principe is simpel:
- een deel is stroomvoorziening d.m.v. o.a. een spanningsregelaar (LM7809, maar had beter meteen een 7805 kunnen nemen..
) t.b.v. stabiele spanning zodat de ledjes altijd even hard branden ongeacht toestand accu of spanningsregelaar..
- andere deel is bedrading om de juiste led-segmentjes op te katen lichten bij een bep. versnelling.. in die bedrading zijn diodes nodig om te voorkomen dat altijd alle segmentjes tegelijk gaan branden.. (normaliter gebeurt dit met een IC, maar dat vond ik onnodig..
)
right.. nu het tellerkastje -gelukkig- weer dicht is ben ik weer met het frame verder gegaan..
laatste grote aanpassing was het aanbrengen van de versteviging tussen de voorste framebuizen.. op m'n oude kat had ik hiervoor gewoon 8mm rondstaf gebruikt en dat in een X-vorm ingelast.. Dit werkte perfect maar mooi was 't niet..
Dus dit keer zouden er buizen in komen.. omdat de ruimte erg beperkt is heb ik gekozen voor ovale buis en heb het oorspronkelijke plan om die in een V-vorm in te lassen iets aangepast.. t.b.v. toegang tot uitlaatboutjes heb ik de onderkant van de buizen elkaar iets laten kruisen (dus toch weer iets van een X-vorm..)
was een aardig gepuzzel om de aansluitingen een beetje kloppend te krijgen, maar ben redelijk tevreden over het resultaat..
verder ook wat verstevigingsschotj
es ingelast t.p.v. de overgang van de hoofdframebuizen naar die van het subframe..
veer van de zijstandaard naar binnen verplaatst.. (er moet nog een pieleke aan om de standaard makkelijk met je voet uit te kunnen klappen..)
aanslagnokken toegevoegd.. balhoofdslot weggeslepen en gat dichtgemaakt..
verder nog de meeste dingen die alleen gepuntlast waren nu def. vastgelast..
grootste aanpassingen zijn nu gebeurt.. wil alleen nog een versteviging tussen de voorste motorsteunplaten verzinnen.. en er moeten nog div. ogen voor electrospul etc. toegevoegd worden.. en als laatste m'n oude bak- en braadwerk wat netter/beter maken..