right.. bezig geweest met het sub-frame (of hoe noem je dat?)
om de achterkant van de buddy ergens aan vast te kunnen maken miste er nog wat.. ik had de oude -GSX ET/EX- steun eraf geslepen (want Katana-buddy paste er niet op) en dus moest er wat nieuws voor gemaakt worden..
maar voordat hiermee begonnen kon worden moest er eerst een uitlijningsprobleem opgelost worden.. het sub-frame stond nl. niet helemaal in het midden..
om dingen simpel te houden koos ik ervoor om slechts 1 helft te gaan aanpassen (linkerkant) want het originele spatbord hoeft er toch niet meer tussen te passen..
right.. na een aantal tevergeefse pogingen om met een potkrik en spanbanden de boel recht te buigen, werd het duidelijk dat er een andere benadering nodig was (pootje zwiepte nl. steeds weer terug..)
met op twee plaatsen zaagsnedes aan binnen- en buitenkant van de framebuis was de zaak veel makelijker te buigen.. in de juiste positie gehouden met spanbanden de zaagsnedes weer dichtgelast, en de buis veerde slechts minimaal weer terug.. bijna exact op de goeie plek!
job done..
nu was het dus zo ver om een dwarsverbinding te gaan maken waar ook het buddyslot aan vast gebout kon worden..
een Katana-slot had ik niet.. nieuwe zijn schreeuwend duur, en gebruikte niet te vinden (I tried).. dus dan maar aanpassen wat er wel is, nl. het org. EX/ET slot..
dat bleek helaas veel langer, en dus niet uit te lijnen met het slot/sleutelgat in het kontje..
wat nu..?
na wat alternatieven te hebben bestudeerd toch maar besloten dat GSX-slot te gebruiken.. als dat nl. schuiner gelegd wordt, zou het mogelijk wel te bruikbaar te aken zijn.. hiervoor zou dan de dierecte sleutelbediening moeten vervallen, en een kabelbediening in de plaats moeten komen..
zo gezegd zo -bijna- gedaan.. slot uit elkaar gehaald en het cylinder-deel nagemaakt in aluminium zodat er een hevel met kabel aan vast gemaakt kan worden..
op de foto ook het frame-deel waar het slot in gaat passen.. dit heb ik bewust veel zwaarder gekozen dan origineel, omdat je vaak scheurtjes ziet op deze plek..
right.. goeie positie op het frame en t.o.v. de buddy was effe wat uitzoekwerk.. en dus was het 't eenvoudigste om eerste de boel met wat strippen vast te zetten..
en de buddy klikt in 't slot..
momenteel ben ik die strippen aan weerszijden verder aan het opbouwen met een hoekprofiel zodat het geheel wat meer stijfheid krijgt..
ondertussen ook aan de tank gewerkt.. en heb eindelijk de steunen van de ophangpunten onder/in de tank toegevoegd..
zat eerst professorisch vast maar plan was om met wat plaatmateriaal de loshangende ophangpunten dicht te zetten..
m.b.v. wat kartonmalletjes stukjes plaat op maat uitgeknipt.. (uit oude boekensteun.. boeken nu opgstapeld..
)
na rondbuigen en bijvijlen de boel vast-tacken..
en aflassen.. (had wrs niet zo uitgebreid gehoeven.. laswerk wgs slechte toegankelijkheid ook niet super mooi..
maar daar zie je dadelijk toch niks meer van..
)
verder aan het puzzelen met de gear indicator (hele berg diodes nodig..) en hoe de ledjes van het achterlicht hun spanning moeten gaan krijgen..