... lange verzendtijd 'n probleem ...............
Neehoor, digitaltempthermost
atcontroldinges rolde gisteren al door de brievenbus..
Meteen effe
chinees geleerd en de instructies gelezen engelse instructies opgezocht, en het ding aangesloten..
Bediening en instelling is blijkt supersimpel en logisch.. Heb ook de fan aangesloten en getest of 'ie bij de ingstelde waarde (25 grdn) en ingestelde hysteresis/schakeldrempel (2 grdn) in en weer uit schakelde..
Relais op het tempcontrollerding kan met een max. van 10A dus zonder extra los relais de (kleine) fan van stroom voorzien..
Over die fan (SPAL VA36-A100-46A van Aprilia RSV/Tuono/etc) heb ik wel uitgevonden dat 'ie achteruit draaiend (push ipv pull) toch minder efficient is, en ik beter de goeie versie had kunnen aanschaffen..
Die fan zit dus (nog steeds) niet gemonteerd, want ik ben
druk bezig geweest met een ander projectje, nl. het maken van een extra werkbank! "Werktafel" is wellicht een beter woord, want de bedoeling is om hierop alleen "schoon" sleutel-/montagewerk te doen, en dus geen last meer van allerlei slijp/boor/zaagvuil te hebben..
Zoals altijd mocht het weer
niks kosten, en had al een tijdje een houten vlonder op straat gevonden die me nu prima gratis 2400mm lange planken opleverde..
Samen met ander resthout het bovenblad gemaakt.. (dwarsbalkjes in uitgebeitelde sparingen langsplanken)..
Hout voor de poten en legplankondersteuni
ng toch effe bij de Praksels gehaald.. Legplanken van oude klerenkastspaanplat
en..
Flink groot werkoppervlak op de goede (balie) hoogte, wat een luxe..
Blad moet eigenlijk nog effe vlakgebandschuurmac
hiend, maar ben de houtstoftroep eigenlijk wel een beetje zat..
Right.. Ondertussen ligt er ook nieuwe dempervulling (Acousta-Fil) klaar om in de inmiddels opengehaalde Hindle demper te proppen.. Het oude material bleek eigenlijk nog prima in orde ondanks dat het geluid de laatste tijd naar mijn idee wat harder was geworden.. Naja, toch maar nieuw spul erin, al was het maar alleen om nu 'ns uit te proberen hoe goed dat zelfuitzettende spul nu werkelijk is..