Nieuw nieuw katspul..

Nieuws:

 

Auteur Topic: Nieuw nieuw katspul..  (gelezen 224655 keer)

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

  • *****
14 aug 2016, 22:46
Oja.. De nieuwe (SBS 730RQ) achter-remblokken zijn super! Een grote verbetering, en kan nu eindelijk de duimrem effectief gebruiken..  :)

Oja.. Vergeten te melden dat deze nieuwe remblokken een enorm gepiep produceren..! Dit ondanks het gebruiken van koperpasta op de rugzijde van de blokken.. Had dit al eerder ook enigzins met andere remblokken, maar dit lijkt wel een stoomfluit..  :D
Naja.. Dat de rem nu goed werkt is toch even wat belangrijker..

Binnenkort (over 30km) trws een klein feestje..



Nu hoort de tellerpartij oorspronkelijk niet bij de Kat, want geen Kat, maar toch..  ;)
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
16 aug 2016, 21:31
Word er bier geschonken op dat feestje? en mogen we dan met zn allen komen? :D
Wel ff foto maken dan he!

gepiep met remmen is altijd maar een naar geluid...
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
17 aug 2016, 23:02
Word er bier geschonken op dat feestje? en mogen we dan met zn allen komen? :D
Wel ff foto maken dan he!

Moment gemist..  :-\ Bij thuiskomst er pas weer aan gedacht om op de km-teller te kijken..



Klokje rond!! ..al betekent het eigenlijk niks..


gepiep met remmen is altijd maar een naar geluid...

Ik vermoed dat de "eigenfrequentie" van de klauwsteun en/of overige remdelen nogal dicht ligt bij de geproduceerde trillingen tijdens het remmen, en dat daardoor de hele zaak gemakkelijk gaat resoneren.. Het plakken van een wielbalanceerloodje zou mogelijk deze theorie kunnen bevestigen (en het gepiep oplossen..)
                                        .. . . .  .  .   .

  • No avatar
  • *
18 aug 2016, 09:25
Eh effe vraag - dat rooie ding op je stuur - zie het vaak op japanse katanas is zo te zien een olie temperatuur meter??? Merk en waar kun je die kopen?

  • *****
18 aug 2016, 16:51
Eh effe vraag - dat rooie ding op je stuur - zie het vaak op japanse katanas is zo te zien een olie temperatuur meter??? Merk en waar kun je die kopen?

Yup, da's een olie temp meter.. Merk is Daytona, en heb het kastje al een eeuwigheid in bezit.. (Ooit gekocht op de motorbeurs voor teveel geld..) Het is de oude versie nog zonder knoppen of verlichting..
Die kastjes zijn trws stervensduur, maar google zelf anders ook even voor adressen/info/etc.. (Verschil met watertemp.meters is trws het grotere meetbereik..)

Oja, mijn kastje is weigert trws de laatste tijd dienst..  :-\ Soms doet 'ie 't even kort.. Ik vermoed een probleempje met de voeding (kabelbreuk?)..

Tegenwoordig zou ik zo'n ding wrs zelfbouwen.. En nu 'ie kuren vertoont en ik ook op zoek ben naar een elektronische thermostaat (voor de toekomstige fan op de oliekoeler) lijkt het handig om zelf wat te gaan knutselen..
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
29 aug 2016, 15:32
Klokje rond...motor is meteen een klap meer waard met deze stand...  [winky]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SRTurbo-Katana GSX1100SZ-HarrisMag2-HarrisMag4-BakkerGS1000-JMCGSXR1216-BimotaYB8-UPSSR750R-2xGSXR1216M-4xGSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-8xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400Turbo-TL1000R-KTM1190S

  • *****
12 sep 2016, 23:53
Right.. 'Tis alweer even geleden sinds de laatste project-update, maar ben wel bezig geweest..  [yes]
Goed.. Oliekoelert was netjes gemaakt, en begin was gemaakt met de leidingen.. Wat miste was de ophangbeugel, dus daar heb ik afgelopen tijd veel tijd aan gewijd..

Uitzoeken wat nu de exacte positive van de koeler moet worden en hoe dat correspondeert met aanwezige tapgaten in het frame m.b.v. papieren en kartonnen malletjes.. En e.e.a. hiervan overnemen op tekening..



Idee was om een 2mm dik staalplaatje te gaan gebruiken en geen alu profieltjes o.i.d. om zodoende een soort standaard-look te krijgen.. Ingeperste ribben zouden het dunne plaatje de nodige stijheid kunnen geven..
Met een zelfgehobbiede stempel&matrijs (en een 12 ton vrachtwagen krik op de raamwerkpers) lukte het wonderwel om fraaie ribben te produceren..



Na verder aftekenen van de vorm kon het uitzagen beginnen.. Maar om het zagen eenvoudiger te maken heb ik eerst een simpel decoupeerzaagtafelt je gemaakt..



Na het netjes maken van de zaagranden (vijlen, schuren) was de laatste stap aan de beurt, nl. het omzetten van de uiteinden tot ophangpunten van de oliekoelert..
Een zetbankje heb ik echter niet, dus moest wederom een gereedschapje maken.. Zetbekken voor de bankschroef..



Plaatzetten ging als een speer.. Totdat met een knal bleek dat de belasting toch wat teveel was voor de bankschroef..  [no]



Tot het bezwijken van de bankschroef totzover gekomen met de opgangbeugel.. Onderste strippen moeten nog een aantal zettingen hebben..



Binnenkort eerst'ns op zoek naar gietijzerlaselektro des en proberen de bankschroef te fixen, want zonder begin je echt niks..  :-\
« Laatst bewerkt op: 12 sep 2016, 23:56 door arnout »
                                        .. . . .  .  .   .

  • ***
13 sep 2016, 16:23
Wat een vakwerk weer van jou hand Arnout , en dan bedoel ik niet het slopen van je bankschroef

  • *****
13 sep 2016, 20:45
Leuk gedaan met die ribben! ziet er netjes uit.
Beetje jammer van de bankschroef, maar jou kennende las je die scheur weer dicht?
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
15 sep 2016, 13:17
Knap gedaan weer!!!
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SRTurbo-Katana GSX1100SZ-HarrisMag2-HarrisMag4-BakkerGS1000-JMCGSXR1216-BimotaYB8-UPSSR750R-2xGSXR1216M-4xGSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-8xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400Turbo-TL1000R-KTM1190S

  • *****
10 okt 2016, 23:53
Leuk gedaan met die ribben! ziet er netjes uit.
Beetje jammer van de bankschroef, maar jou kennende las je die scheur weer dicht?

Bankschroef lassen.. Idd geprobeerd.. Maar gietijzer lassen is nogal tricky..



Lassen ging ontzettend kl*te, ondanks gebruik van speciaal (en duur!) nikkel-legering toevoegmateriaal.. Resultaat leek uiteindelijk aardig, maar bij zwaardere belasting knakte het ding toch (op de aanhechting van de las)..  :-\
Toen maar een nieuwe cheapo bankschroef aangeschaft van HBM.. (Uiterst matige kwaliteit, maar wel een maatje groterder..)

Right.. Hoop tijd aan verspild, maar kon met het nieuwe ding weer verder.. Onderste ophangpunten "gezet", moertjes aangelast, gaten geboord..

Beugel voor passing gemonteerd..



Koelert d'rin.. Looks good..



Maar helaas.. Toch niet helemaal goed gemeten..  :-[



Spul moet dus nog een stukje zakken.. (Slobgaten in beugel maken..)

Ondertussen weer met de voorrem aan het knoeien..  ::) Gevoel in de hendel was altijd super (keihard), maar sinds de laatste remvloeistofververs ing is dat nogal verslechterd.. Duidelijk aanwijsbare oorzaak is gebruik van een vaag merk remolie van de lokale autoturk..  [no]
"Dot 4 is dot 4", right? Wrong! Nader onderzoek (googelen) wees uit dat er nogal wat kwaliteitsverschil zit tussen merken/types.. Dit wordt hoofdzakelijk uitgedrukt in een opgave van het kookpunt (wet en dry boiling point)
Heb nu Motul RBF600 besteld, en ben benieuwd.. (Castrol SRF is trws het allerbeste spul, maar is ook nogal duur..)

« Laatst bewerkt op: 10 okt 2016, 23:57 door arnout »
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
31 dec 2016, 00:35
Right.. Iets later dan ingeschat  ::) maar de koelert hangt dan toch incl. thermostaat-deksel..



Beetje jammer dat je nu nietsch meer van de ophangbeugel ziet, maar ik weet iig zelf dat 'ie er zit..
Nu dus nog de leidingen pasmaken en de fan erop vastmaken.. En fan-stuurcircuitje solderen..
                                        .. . . .  .  .   .

  • No avatar
  • *
2 jan 2017, 19:52
Handige gozert ..............  ;)

  • *****
30 jan 2017, 00:07
Right.. Na min. 200x vast- en loshalen van de leidingen om ze passend te krijgen begin je te begrijpen waarom flexibele olieleidingen zo populair zijn..  [knife]
Nu dan eindelijk toch af..



Nog even spuiten, monteren, en dan met de fan aan de slag..
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
30 jan 2017, 19:15
ziet er netjes uit hoor, wat lastiger dan flexibele leidingen inderdaad, maar dit zal er strak uit zien [tu]

GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL