Nieuw nieuw katspul..

Nieuws:

 

Auteur Topic: Nieuw nieuw katspul..  (gelezen 218248 keer)

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

  • ***
19 apr 2014, 19:48
Ziet er inderdaad geweldig uit, na al die tijd sleutelen  respect respect [tu]  [tu]
Katana1100sz  Katana1100sz

  • *****
19 apr 2014, 21:34
right.. net terug van een 60km stuurritje..
en.. 'tis nog wel erg wennen aan de smalle tank, de harde buddy, en de klapperende ketting..  :D maar ik begin er langzaamaan meer vertrouwen in te krijgen..
de vering is trws vrij soft, zowel voor als achter, wat de overdaad aan hobbels en drempels op dijkweggetjes goed verdraagbaar maakt..

olielekje bij koeler is gefixt, beneden op het blok zweet de leidingaansluiting echter nog wel wat.. (wel lastig speuren naar olielekken op een satin zwart gespoten blok..  ::) )
achterlicht iets beter vastgezet (tijdl. fix), en heb zowaar gisteren nog een beter veertje voor de tankdopontluchter kunnen vinden..

wel ruikt het blok nog erg sjemies naar uithardende lak, en voelt deze op sommige plekken wat plakkerig aan.. hmm.. heeft meer tijd nodig dan ik dacht..  :-\
 
..na al die tijd sleutelen..

yes, 't heeft wel even geduurd..  :-\ ben er toch vaak wel iedere dag mee bezig geweest.. nee, ik werk idd niet zo vlot..  :P

anyways.. dank voor alle compli, en dank aan diegenen die in meerdere of mindere mate, moreel en/of materieel, hebben meegeholpen/bijgedragen aan dit project..  [tu]

Kleurrijk geheel Arnout..

die led displays bedoel je? ik heb er 4 in blauw besteld, maar 'tis eigenlijk ook alleen voor een tijdelijke installatie om de "battery pack" in de gaten te kunnen houden totdat ik een geschikt balancer/regulator-circuitje heb gevonden/gevogeld..
de LiFePO4 accu gaf trws 14,2V aan voor vertrek ritje.. hmm.. beetje veel.. zou eigenlijk rond de 13,2V moeten zitten..  :-\

goed.. binnenkort 'ns m'n GPS-stuurklem op de Kat overzetten.. tijd voor wat langere ritjes..  8)
« Laatst bewerkt op: 19 apr 2014, 21:37 door arnout »
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
27 apr 2014, 21:38
right.. net terug van een vast rondje Lekdijken - korte versie..  :)

wilde oorspronkelijk vrijdag deze trip maken, maar sleutelwerkjes namen veel tijd in beslag, en een dreigende bui deed me beslissen de boel maar 1 dag uit te stellen..  :-\
en zo gezegd, zo de Kat een dag later weer naar buiten gesjouwd.. toen ik echter geheel klaar voor de start als laatste nog effe naar binnen was helm opzetten en onderwijl de benz.kraan had opengezet, rook ik plots een verdacht luchtje..  ???
de Kat bleek de halve stoep ondergezeken te hebben met benzine..  :o even een tikje met de hamer (truc voor haperende vlotters) deed niks, en later bleek er een afdichtstopje zichzelf losgewerkt te hebben tussen carb 2 en 3..  ::)

goed.. na -hopelijk- een definitieve fix te hebben toegepast vandaag dus eindelijk een stukje kunnen toeren..
lang niet zo zonnig als m.n. afgl. vrijdag, maar toch maar even wat plaatjes gemaakt onderweg.. 






had een extra rubber ringetje toegevoegd aan de tankdop-ontluchter toen de eerdere fix niet voldoende bleek.. en hoewel ik de tank nog niet tot de rand heb afgetankt, bleef het kostbare vocht dit keer wel aan de goede kant van de dop..

verder blijft de battery-pack spanning vrij hoog met 14,5V, maar is iig constant gebleven tussen de verschillende metingen.. die 14,5V zou ook de laadspanning moeten zijn van de Shindengen FH010ab.. normaliter zou de spanning van de LiFePO4-cellen weer terug moeten zakken naar 3,25V/cel, maar blijkbaar niet dus..  :-\
naja, liever te hoog dan te laag (daar kunnen ze niet tegen..)
uiteraard moet dit onderdeel nog afgemaakt worden, maar voor nu lijkt het heel te blijven..

right.. verder de ketting met minimale speling afgesteld om het klapperen en het hakerige schakelen te minimaliseren.. alsnog een "cush drive" gaan maken lijkt de enige manier om dit puntje te verbeteren..

remmen doen 't goed, alleen de voorrem gaat steeds meer trillen, en de slag lijkt zichzelf niet op te lossen naarmate de remblokken zich zetten op de schijven.. moet daar eigenlijk verder naar kijken..

goed.. het stuurgedrag van de Kat is onwerkelijk licht en precies, en het begint nu langzaam door te dringen dat ik helemaal niet aan het stuur hoef te trekken om de bocht door te komen..  :D
ik voel echter wel wel een knakje afentoe in de voorkant.. wellicht moeten de balhoofdlagers nog iets strakker?

« Laatst bewerkt op: 28 apr 2014, 00:20 door arnout »
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
28 apr 2014, 09:08
oh yeah !!!
Het valt niet mee om niet te reageren. Wat is het toch een schitterend mooie fiets geworden. We hebben hem stukje bij beetje opgebouwd zien worden en schitterend mooie onderdelen gemaakt zien worden. Maar schitterend mooie onderdelen maken nog lang niet altijd een mooi geheel. Dat is hier overduidelijk wel het geval. Prachtig. Wat een visie.
Beetje comfoor is nooit weg, en al helemaal niet op de Lekdijken. Hoeveel verkeersdrempel zou je tegen komen in een rondje? Te veel iig. Maar wat een geweldig gave Kat.........
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ***
28 apr 2014, 13:02
Hulde voor deze mooie fiets met een geweldig kenteken  ;D

  • ****
28 apr 2014, 16:59
Wat G zegt... [tu]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SRTurbo-Katana GSX1100SZ-HarrisMag2-HarrisMag4-BakkerGS1000-JMCGSXR1216-BimotaYB8-UPSSR750R-2xGSXR1216M-2xGSXR1100N-3xGSXR1100J-GSXR1100W-6xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400Turbo-TL1000R-KTM1190S

  • *****
28 apr 2014, 23:04
thanks guys..  8)

sorry voor het plaatjes spammen.. ik probeer nu de Kat er nog als nieuw  :D uitziet zoveel mogelijk op de plaat vast te leggen mocht ik de Kat onverhoopt ergens onderuit trekken, of 'ie gestolen wordt, of voordat weer/gebruik zijn sporen gaat achterlaten..  :-\

oja.. mocht je zin hebben wat in de oude projectfoto's rond te bladeren, maar je hebt geen trek in dat geschrijf van mij er tussendoor op 't forum, dan bieden zoekmachines als Google of Bing een uitkomst..  [winky]

Hoeveel verkeersdrempels zou je tegen komen in een rondje? Te veel iig. Maar wat een geweldig gave Kat.........

tja, die verkeersdrempelplaa g is een gruwel..  >:(  hoeveel drempels? Ha..! heb de dag na een stevig rondje Lekdijken altijd zodanige spierpijn in de bovenbenen (van 't op de steunen staan om de klap op te vangen) dat ik de trap nauwelijks af kan komen..  :-[
pfff.. ik moet nodig 'ns Rijkswaterstaat/provincie/of whatever orgaan erover gaat opbellen dat al die drempels toch wel erg de "flow" uit de Lekdijken-route halen..  [lecture]
enige troost is wellicht dat auto's er meer last van hebben dan motorfietsen..  :-\ (inhaalpuntje  [winky])..
« Laatst bewerkt op: 28 apr 2014, 23:38 door arnout »
                                        .. . . .  .  .   .

  • No avatar
  • ***
30 apr 2014, 18:44
Netjes hoor!! [tu]

  • *****
1 mei 2014, 22:33
right..
vandaag de voorkant aangepakt, en heb idd te losse balhoofdlagers gevonden (en die dus effe strakker gezet) en ook een meetklok op de remschijven gezet..
blijkt dat de boel idd behoorlijk slingert.. meetklok op de losse schijven (rotors + dragers) toont aan dat de slingering niet hier in zit, en dat er een kleine afwijking zit in mijn eigen spacers  :-[ maar ook in de bestaande naafhelften op het wiel.. naven loshalen van het wiel zie ik niet zo zitten (en bovendien zit de afwijking mogelijk in het wiel zelf..)
voorzover mogelijk ga ik kijken of ik de "dikkere" plekken van de spacers zodanig kan positioneren dat het de "dunnere" plekken van de naven kan compenseren..  [smart]

-wordt vervolgd-
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
3 mei 2014, 22:46
-wordt vervolgd-

right.. uiteindelijk toch maar de naven (flenzen aan weerszijden v/h wiel waar de lagers in zitten) losgehaald en gevlakt op de draaibank..
e.e.a. weer teruggemonteerd, en toch nog een restant aan afwijking gemeten..  :-\ maarrr.. hoewel nog niet optimaal, toch acceptabel want er kan stevig geremd worden..

bij het uitgebreide test/toerritje vandaag ook gevonden dat de balhoofdlagers toch nog wat strakker moeten..
verder valt het klapperen van de kettingaandrijving erg mee nu de ketting z'n eerste nieuwstaat-rek kwijt is.. schakelen gaat nog wel met stevige klappen gepaard..  :-\



bij de post net de bestelde led-display-voltmeters from China gevonden.. dus dat wordt weer solderen binnenkort..  ;)
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
19 mei 2014, 00:22
bij de post net de bestelde led-display-voltmeters from China gevonden.. dus dat wordt weer solderen binnenkort..  ;)

right.. zogezegd, zo gesoldeerd..  ;D



hoe de 4 led-displays uit/aan te schakelen met 1 drukknopschakelaar vergde even wat uitknobbelwerk, maar 't gelukt.. eigenlijk had de boel nog met een zekering beschermd moet worden, maar had er dan maarliefst 4 stuks nodig gehad..  :-\ oftewel een complete zekeringenkast, en die past echt niet meer op m'n electrapaneeltje onder 't zadel.. maar wrs is de gebruikte draad dun genoeg om desnoods zelf als zekering te fungeren..

maken van 't kastje was trws nog 't meeste werk..  ::)



yup.. ledjes zijn vrij fel, dus 't ding staat meestal uit..  :D alleen voor een snelle check voor vertrek of bij een tankstop even aanzetten..
'tis hoedanook niet als permanent ding bedoeld.. zodra ik een werkend balancer-circuitje heb, kan het led-display weg (of ergens onder de buddy verstoppen..)

right.. vandaag weer 'n iets langer ritje gemaakt, en ik begin zowaar wat te wennen aan het gemis van een transmissiedemper.. bij hogere toeren heb je sowieso veel minder last van klappen bij het schakelen.. de remedie voor nu is dus: GAS!!  ;)

verders de balhoofdlagers weer aangetrokken, maar die leken tijdens het ritje nu wat te strak te staan.. (lastig om goed af te stellen altijd..   :-\ )

de tankdop lijkt 99% dicht nu ik de tank niet helemaal tot de rand meer afvul..
grote domper was echter de vondst van kleine blaasjes in de lak rondom de tankdopring..  [knife] blijkbaar is er toch ergens benzine doorgedrongen in de diepere laklagen via de boutjes in de ring ofwatdanook..  :(

drijfgras
« Laatst bewerkt op: 19 mei 2014, 00:31 door arnout »
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
19 mei 2014, 17:01
Damn , da's jammer!
Is het erg of valt het bij te werken?
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SRTurbo-Katana GSX1100SZ-HarrisMag2-HarrisMag4-BakkerGS1000-JMCGSXR1216-BimotaYB8-UPSSR750R-2xGSXR1216M-2xGSXR1100N-3xGSXR1100J-GSXR1100W-6xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400Turbo-TL1000R-KTM1190S

  • ***
19 mei 2014, 23:39
Dat is balen na al dat mooie werk, hoop dat het meevalt.
« Laatst bewerkt op: 19 mei 2014, 23:41 door Pat »
Katana1100sz  Katana1100sz

  • *****
21 mei 2014, 21:58
Dat is balen na al dat mooie werk, hoop dat het meevalt.
..
Is het erg of valt het bij te werken?

sja.. bummer idd..
"alles" is te herstellen natuurlijk  ::) maar die rand moet dan wel kaal gemaakt worden (dus ook tankdopzitting loshalen)..  :(
maargoed, ik kijk het vrlpg even aan, vooral omdat het nog erg gering is en zich nog in de zwarte lak bevindt (plaatselijk te repareren) en nog niet in in het metallicgrijs is doorgedrongen (tank overnieuw spuiten)..
sowieso moet de tank dan leeg en droog gemaakt worden, wat ik niet echt zie zitten vanwege de onfrisse dampen..

goed.. dan maar even concentreren op andere zaken voor nu..  :-\
heb zojuist andere handvatten besteld (Progrip 717) om de grijze Rentalls te vervangen.. deze blijken nl. toch niet zo fijn, want erg dun en daardoor een kleinere diameter dan normaal en dan wat goed in m'n handen past.. ook nogal snel last van een slapende rechterhand, en wellicht dat dikkere handvatrubbers dat kunnen oplossen..

verders al sinds voor het Kat-project begon zitten nadenken over "tankfoam" of andere middelen om het klotsen van benzine in de tank tegen te gaan.. m'n EFE is uitgerust met een brandstofnivosensor (drijver) en dus is daar het vullen van de tank met schuim niet zo handig.. bij de Kat zijn er geen belemmeringen, dus ben opnieuw de mogelijkheden gaan onderzoeken..

meest bekend is kunststof schuimblokken die enigszins samengedrukt in de tank de ruimte mooi kunnen vullen.. groot nadeel van dergelijk schuim is de onduidelijke chemische bestendigheid ervan tegen pompbenzine.. (zit meer "rommel" in dan race-benzine dat het schuim aantast).. aangeraden wordt om dat schuim danook om de x-jaar te vervangen (maar wie doet dat nu werkelijk?)


een meer courante vorm van schuim is Explosafe, dat -meen ik- verplicht is gesteld voor diverse raceklassen.. omdat het stukjes opgefrommeld aluminiumfolie betreft is dit spul dus wel echt 100% chemisch bestendig.. goedkoop is het ondanks de uiterst simpele productie echter niet..


een derde optie is het vullen van de tank met holle plastic ballen..!  :D
klinkt wat idioot, maar is een beproefde techniek in de (vloeistof)industrie naar 't schijnt.. in de US wordt het mn. in de 4x4-wereld gebruikt om het klotsen in grote zelfgebouwde brandstoftanks af te remmen..
omdat dergelijke "wiffle balls" vrij goedkoop op ebay etc. te krijgen zijn (in golfbal-formaat om goed in alle hoeken en gaten te passen) leek me dit een mooi project om ook zelf eens uit te gaan proberen..
totdat.. ik eerst maar 'ns wat sommetjes ben gaan maken hoeveel golfballen er in een Katana-tank passen..  :o dan wordt 't met 5 euro per 12pack toch een kostbare zaak..  :-[


"maarrrr waarrrom?", hoor ik u vragen .."is dat klotsen dan zo erg?"
tja, vergelijk het met hoeveel prettiger een motor stuurt met een bijna lege tank.. het gemis aan massa is naar mijn idee daarbij niet het doorslaggevende ding, maar wel het gemis aan bewegende massa..
beweeg je motor anders eens kort heen-en-weer met 2/3 afgevulde tank, en voel direct de reactie van het na-klotsen.. stel je deze reactie vervolgens eens voor als je net in een bocht hangt (en een hobbel raakt ofwatdannook)..

anyway.. "nodig" is 't niet, maar "beter" kan 't zeker en is daarmee het uitproberen waard medunkt..
nu alleen nog een goedkope bulk-golfballen-aanbod op ebay zien te vinden..  ;D

right.. ander mini-project in 't verschiet is het maken van een duimrem.. heb er al jaren 1 op m'n EFE en dat bevalt zodanig goed, dat ik 'm nu erg mis op de Kat..
van het rembouwsel op de EFE heb ik wel geleerd dat een hoofdremcylinder voor een systeem met dubbele voorremschijven te groot is om echt veel remkracht te kunnen genereren als duimrem.. (alleen krachtig genoeg om "bij te remmen")..
duss.. ben dit keer op zoek naar een rempomp van een 125cc die meestal met enkele voorremschijf zijn uitgevoerd.. dus 12mm of 13mm of 1/2" boring, en met los reservoir zodat er meer montagemogelijkhede n voor de rempomp ontstaan..

goed.. nog genoeg te klutselen nu de Kat al rijdt..  ;)
 
                                        .. . . .  .  .   .

  • No avatar
  • ***
2 jun 2014, 00:22
Jeetje Arnout, wat een project man!

Ik ben er net even in vogelvlucht doorheen gegaan, maar wat een vakmanschap en oog voor detail, zeer zeer fraai!

Wat is nu het volledige spec-sheet van deze motor (frame, blok, voorvork, remmen, shocks, carbs etc)?

Te gek om te lezen allemaal!

gr. bram