Nieuw nieuw katspul..

Nieuws:

 

Auteur Topic: Nieuw nieuw katspul..  (gelezen 218227 keer)

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

  • ****
14 jan 2014, 10:17
Damn...  :o
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SRTurbo-Katana GSX1100SZ-HarrisMag2-HarrisMag4-BakkerGS1000-JMCGSXR1216-BimotaYB8-UPSSR750R-2xGSXR1216M-2xGSXR1100N-3xGSXR1100J-GSXR1100W-6xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400Turbo-TL1000R-KTM1190S

  • ****
15 jan 2014, 22:17
Terug verdienen? Man dit ding is onbetaalbaar mooi! [yes]
Misschien posters van laten drukken? [winky]
't Ziet er echt geweldig uit.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
25 jan 2014, 01:26
..
Misschien posters van laten drukken? [winky]
..

ha.. :D  ..eerst maar 'ns proberen de Kat de straat op te krijgen en de kinderziektes (die wrs nog wel de kop op zullen steken) op te lossen..  ;)

hoedanook met het proefplaatsen van het plaatwerk een beetje de aandrang tot het daadwerkelijk afmaken van het project kwijtgeraakt..  :-\
een verder zijpad door afleiding wgs een overleden GPS (voor 15 euro op marktplaats een zelfde type gevonden) deed de zaak ook even stilvallen..
inmiddels aan het nadenken geweest over de uitvoering en aanpassing van de choke knop.. maar in afwachting van een bestelling voor een mini binnendraaddraaibei tel ligt dat ook weer even stil..
dusss.. toen maar de tankdopzitting gemonteerd..



heb de diverse flenzen en pakking ingesmeerd met por-15 (tanksealert) in de hoop dat e.e.a. hiermee idd danook brandstofdicht gaat worden.. moet nog test met luchtdruk of dit idd is gelukt, maar ben aan het overwegen of ik de binnenkant van de tank nog ga sealen, wat dan ook zou dan ook helpen om de evt. lekken van de tankdopzitting te dichten..

oh btw.. de tankdop + zitting waren oorspronkelijk hoogglans-verchroomd, maar heb dat met een scotchpad redelijk netjes mat-achtig gekregen.. (alles cirkelvormig geschuurd, dus de "lijntjes" lopen evenwijdig i.p.v. willekeurig door elkaar..)

☑ plaatwerk blank spuiten met 2K meuk
☑ tankdop "zitting" monteren 
☐ choke-draaiknop mechanisme beter/anders maken (working on it..)   
☐ oplaadbegrenzer/balanceer-circuitje solderen voor LiFePO4-accu
☐ kleinspul&onvoorzien/vergeten
« Laatst bewerkt op: 25 jan 2014, 01:28 door arnout »
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
29 jan 2014, 18:41
right..

aan de gang geweest met de choke-draaiknop.. plan was om daarmee dus niet de chokeschuif op de carbs bedienen maar wel de zadelvergrendeling. . (want slot toegang weggepoetst uit kontje).. dit leek vrij simpel (i.p.v. chokekabeltje een kabeltje naar het buddyslot in draaimechanisme stoppen) maar toen bekroop me de gedachte dat "onverlaten" er mogelijk met de buddy vandoor zouden kunnen gaan na het uitproberen van die chokeknop..  :-\
om dit te vermijden moest er dus een beveiliging worden verzonnen.. het idee om de knop uittrekbaar te maken waarna pas dan de ontgrendelingsfunct ie wordt ingeschakeld was snel verzonnen, de uitvoering hiervan had echter wat meer voeten in de aarde..
na veel prutsen en uitproberen uiteindelijk dit gemaakt..

alu busjes gedraaid die aanweerszijden van het zijdeksel in elkaar schroeven en een asje vormen waarop de nylon "bellcrank" (hoenoemjezoiets in 't NLs? draaihevel?) kan draaien..
hier doorheen loopt een 8mm alu as gelijmd in de draaikop met aan het eind een uitsteeksel dat vastgrijpt in de draaihevel indien de kop is uitgetrokken..




tijdens alle uitgeprobeer helaas de kabel een keertje uit m'n handen laten zwiepen waarbij het nippeltje de verse lak op de tank heeft "gechipt"..  :( pfff.. is wel te fixen natuurlijk (putje aantippen met lak en clear) maar is wel weer effe one step back..


☑ choke-draaiknop mechanisme beter/anders maken
☐ plaatwerk polijsten
☐ tank sealen met por-15
☐ oplaadbegrenzer/balanceer-circuitje solderen voor LiFePO4-accu
☐ kleinspul&onvoorzien/vergeten
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
8 feb 2014, 23:24
goed..

ben weer bezig geweest met wat laatste loodjes.. maar eerst nog de voorste motorbloksteunen (4 stuks dus!) kaal gemaakt en overnieuw gespoten met VHT rollbar meuk (SP671).. dit keer zonder de Rustoleum primer-laag, want de hechting tussen deze lagen blijkt vrij beroerd  :( zodat de lak vrij gemakkelijk afbladdert bij het vastzetten van de M8 bouten.. was niet echt strak meer, duss overnieuw..
het VHT spul zelf blijkt verder toch vrij slijtvast tijdens een staaltolbehandeling, dus heb nog enigszins goede hoop voor het behoud van de lak op het frame voor de lange duur..

anyway.. verders nog wat laatste onderdeeltjes aangeschaft zoals allerlei cheapo rvs-boutjes (hiero besteld) en 5W zener diodes voor het nog te bouwen LiFePo4-balanceercircuit.. maar ook doorvoerduitsers voor montage van het schermpje gevonden bij de Conrad.. stuk goedkoperder dan org. Suzuki + plexiglas nu volledige geisoleerd opgehangen in rubber..  [yes]

verders de tank ge POR-ed zoals eerder aangekondigd..




kost wel weer even wat geld en tijd (96 uur drogen), maar heb daarmee wel meer zekerheid op tankdichtheid t.p.v. de lasnaden en tankzitting.. heb trws niet de complete POR-15 motorcycle tank kit besteld, maar alleen de "Metal ready" en een blikje tanksealert..

☑ tank sealen met por-15
☐ plaatwerk polijsten
☐ achterste tankrubbers maken/verzinnen
☐ oplaadbegrenzer/balanceer-circuitje solderen voor LiFePo4-accu
☐ kleinspul&onvoorzien/vergeten
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
27 feb 2014, 23:18
nou hèhè..  gtsskk.. ::)
na een weekje wetschuren met korrel 2000 alsmede vervolgensch polijsten met commandantsmurrie was het kuipje dan eindelijk zover dat 'ie enigszins toonbaar was..
was al eerder 'n keer begonnen met fijnschuren, maar kwam toen toch nog wat veel sinasappeltjeshuid tegen, en besloot toen om er nog maar een laag "clear" overheen te zetten.. maarrr helemaal glad wordt 't nooit, dusss poetsen maar..

goed.. toen het kuipje montagegereed was, zag ik dat de vleugeltjes toch ook nog eerst wat aandacht nodig hadden voordat ze definitief op het kuipje vastgezet zouden worden.. na een behandeling met fijn schuurpapier, een polijsttol, armour-all, en zwarte schoenpoets  ;D zagen die er ook weer redelijk uit..

right.. na ook de montage van het ruitje ziet e.e.a. er nu zo uit..  :)




de zijdeksels had ik ondertussen ook al 'ns opgepoetst, dus nu rest alleen nog de tank..  :-\
oh.. de achterste tankrubbers zijn inmiddels ook aanwezig.. rubberkraanschijfje s van de Praksels bleken samen met stukjes brandstofslang prima geschikt om er mooie rubbers van te maken..  [yes]

☑ achterste tankrubbers maken/verzinnen
☑ plaatwerk polijsten (kuipje, zijdeksels)
☐ plaatwerk polijsten (tank)
☐ oplaadbegrenzer/balanceer-circuitje solderen voor LiFePo4-accu
☐ kleinspul&onvoorzien/vergeten
« Laatst bewerkt op: 27 feb 2014, 23:22 door arnout »
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
28 feb 2014, 07:03
Mooi !!!!!!!!!!!! [yes]
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ***
28 feb 2014, 17:20
Ziet er super uit [tu] [tu]



Katana1100sz  Katana1100sz

  • ****
6 mrt 2014, 15:31
Pfff... [tu]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SRTurbo-Katana GSX1100SZ-HarrisMag2-HarrisMag4-BakkerGS1000-JMCGSXR1216-BimotaYB8-UPSSR750R-2xGSXR1216M-2xGSXR1100N-3xGSXR1100J-GSXR1100W-6xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400Turbo-TL1000R-KTM1190S

  • ****
15 mrt 2014, 20:44
Er kan bijna een fles prik tegenaan geketst worden lijkt me  ;)

Zeer fraai allemaal Arnout  [tu]
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • *****
16 mrt 2014, 20:03
Er kan bijna een fles prik tegenaan geketst worden lijkt me  ;)

yep..  :) maar liever niet tegen het plaatwerk ajb..  :o
fijn/wetschuren van de tank duurde een eeuwigheid wgs de pvc Suzuki-stickers.. wijze les voor de volgende keer: tanklogo's spuiten i.p.v. stickers plakken..! die kun je nl. veel makkelijker glad afwerken en er dus gewoon overheen schuren..  :-X
right.. nu dus in de polijst-fase, maar dat schiet ook niet echt op.. vooral op dat zwart zie je echt elk minuscuul krasje.. verder is het zo, dat naarmate je langer bezig bent, je steeds kritischer wordt..  :-\ maar ik gebruik er nog net geen vergrootglas bij..  ;) 



verder ook bezig om een vloertje in het huis te bouwen t.b.v. een extra parkeerplek voor 1 van de Suzuki's..
en ben nu bezig om de dynamo van de EFE te vervangen.. eergisteravond stilgevallen in centrum Rttrdm met een lege accu.. :( gelukkig was de accu na een rustpauze weer een beetje bijgekomen, en kon na een duwstart en met lichten uit en hoge toeren toch thuiskomen..
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
16 mrt 2014, 21:20
je kan je haar kammen in die tank Arnout 8)
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
16 mrt 2014, 22:12
Zo, dat glimt als de spreekwoordelijke tiet. Wouw. [tu]
Dus toch plaats voor 2 motoren, dat klinkt goed.
En dat van die dynamo klinkt bekend. Ik had alleen mazzel, ik was 300m van huis. Dynamo met massasluiting.....[tdown].....afgelopen zondag
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
17 mrt 2014, 18:28
je kan je haar kammen in die tank Arnout 8)

ha.. ik moet nodig naar de kapper zie ik..   ;)
andere kant van de tank moet nog gepoetst trws..

..Dus toch plaats voor 2 motoren, dat klinkt goed.

working on it.. "waar een wil is, timmert men er een vloertje bij.."  ;D

En dat van die dynamo klinkt bekend. Ik had alleen mazzel, ik was 300m van huis. Dynamo met massasluiting.....[tdown].....afgelopen zondag

vreemd genoeg geen massasluiting bij de EFE dynamo.. alleen zeer weinig (3V AC) opbrengst.. (spoeltjes met elkaar kortgesloten?)
naja.. net even proefgedraaid met een nu gemonteerde oude ET dynamo, en 'tis weer gefixt.. alleen nog verdere bedrading afmaken..
                                        .. . . .  .  .   .

  • *
17 mrt 2014, 20:13
Zeer netjes, Top