Nieuw nieuw katspul..

Nieuws:

Auteur Topic: Nieuw nieuw katspul..  (gelezen 218217 keer)

18 nov 2013, 22:38
eg wel

19 nov 2013, 15:36
..nog 10 weken te gaan... dan ook weer katanabouwen!  8)
Zeker eentje met een rood frame

rood zou 'ie niet worden/blijven (toch?), maar what about een Katana volledig in "desert camo"?  8) evt. uitbreiden met een radio-antenne erop en een schep of jerrycan ofzo aan de zijkant..  :D
..of heb je je buik inmiddels wel vol van dat kleurpatroon..?  :-X

Rood frame? no way, dat is niet mijn kleur als het om motorfietsen gaat.
Ik wil een zilvergrijze kat en die originele look houden.

Die dessertkleur ben ik ondertussen ook al zat ja haha, dit is voorlopig mijn laatste tripje hier. Volgend jaar zit ik weer in de schoolbanken omdat ik een nieuwe hogere functie krijg  [tu]
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

19 nov 2013, 16:35
Nice!  [yes]
Pfff, ik val elke keer weer in herhaling... [tu]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SRTurbo-Katana GSX1100SZ-HarrisMag2-HarrisMag4-BakkerGS1000-JMCGSXR1216-BimotaYB8-UPSSR750R-2xGSXR1216M-2xGSXR1100N-3xGSXR1100J-GSXR1100W-6xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400Turbo-TL1000R-KTM1190S

21 nov 2013, 01:08
nmmrplthoudertje gemaakt..
de richting van de nmmrpltverlichtings ledjes in het achterlicht moeten nog ietsje bijgesteld worden, maar dan is dit gedeelte iig af..  [yes]

nu nog iets van knipperlichten verzinnen..  :-\
..zit aan zoiets te denken, maar wel weer een hoop werk extra..
                                        .. . . .  .  .   .

• **
21 nov 2013, 17:42
 ;D
Maar die had je toch in je led-achterlicht kunnen maken? Twee strookjes oranje links en rechts.

Stefan

21 nov 2013, 20:52
Citaat
..zit aan zoiets te denken, maar wel weer een hoop werk extra..
Gaaf, een turn signal pop up Katana.  [tu]
Katana ni rei

22 nov 2013, 18:02

Maar die had je toch in je led-achterlicht kunnen maken? Twee strookjes oranje links en rechts.
yep.. had idd goed gekund, en heb het ook overwogen destijds, maar ik vind dergelijke geintegreerde knipperlichten niet erg duidelijk..  :-\ daarom liever losse knpprlchtn en verder uit elkaar..

Gaaf, een turn signal pop up Katana.  [tu]
:D tja, hoeft niet zo moeilijk te zijn om te maken.. (met stappenmotortjes) ..maar is wel weer extra gewicht en kost een hoop tijd om uit te vogelen..
beter eerst maar een paar simpele knippers erop en het project verder af maken, en dat later er 'ns mee aan de slag..  ;)
                                        .. . . .  .  .   .

• **
22 nov 2013, 19:03
Geen knipperlichten, hand uitsteken, scheelt gewicht.

25 nov 2013, 20:14
Geen knipperlichten, hand uitsteken, scheelt gewicht.

hmm.. beetje lastig remmen/gasgeven/koppelen met hand los..  :-\

ondertussen uitgevonden dat die uitklapknippers "semafophore indicators" heten.. ook bedacht dat de bediening eenvoudig zou kunnen met electromagneten, maar toch maar bewaren voor later..
nu bezig geweest met ledstrips op een strookje te plakken die ik aan weerszijden van de nmmrplt ga vastzetten..
de spanningsregelaars voor deze knippers ook al gemaakt.. lekker klein zodat die gewoon "inline" aangesloten kunnen worden..

dit keer trws LDO (Low Drop Off) regelaars gebruikt omdat deze dingen een veel kleinere spanningsval hebben dan gewone voltage regulators en de ledstrips 12V moeten hebben..

verders het alukastje met electrospul op het achterlicht vastgeschroefd, en het achterlichtglaasje gepolijst.. (2/3 van de tekst weggeschuurd met 400-600-1200 wet, en gepolijst met commandant 4)..
                                        .. . . .  .  .   .

• **
26 nov 2013, 17:49
hmm.. beetje lastig remmen/gasgeven/koppelen met hand los..  :-\

Valt mee.

Maarruh, die uitklap-knippers was dus geen grapje?

;D

Stefan

27 nov 2013, 18:21
Maarruh, die uitklap-knippers was dus geen grapje?

neejoh.. gaaf toch van die uitklapdingen?  mechanische hand-uit-stekers.. ;D
met een beetje mazzel schrikken autorijders er ook wakker van als ze achter je zitten..
maargoed, zoals gezegd komt dat mini-project later nog wel 'ns aan de beurt.. nu bezig geweest om van die kant-en-klaar-leds-op-plakstrip tot een soort richtingaanwijzers te fabrieken.. Deze leds geven niet heel erg veel licht maar zijn wel compact en makkelijk aan te brengen..
toch weer een beetje veel werk van gemaakt  ::) ..omdat die dingen niet waterdicht zijn (bestaan wel, maar dus niet aangeschaft) heb ik de strips na het plakken op een strookje plastic (uit oude EFE-spatflap) en zwart verven, ook ingegoten in helder polyester..

polyester moet nog een dagje ofzo verder uitharden voordat ik de randen verder kan afwerken..

[edit]
ach.. geen geduld meer.. meteen gaan schuren en polijsten..  ;D

[/edit]
« Laatst bewerkt op: 28 nov 2013, 02:03 door arnout »
                                        .. . . .  .  .   .

1 dec 2013, 21:18
right..

☑ LED richtingaanwijzers maken (achter)  ;)

rest nog:

☐ zwarte delen plaatwerk spuiten
☐ ruitje polijsten
☐ kleinspul&onvoorzien/vergeten

maar ook:

☐ waterslide decals ontw/maken
☐ tankstickers plakken
☐ tankdop "zitting" monteren
☐ aanslagnokje voorwielas/tellerkastje
☐ balanceren wielen
☐ beschadigingen achterwiel bijwerken
☐ choke-draaiknop mechanisme beter/anders maken   
☐ oplaadbegrenzer/balanceer-circuitje solderen voor LiFEPO4-accu
                                        .. . . .  .  .   .

4 dec 2013, 20:47
Hee, dubbele humbuckerts  :D
Very very nice, ook het zadel ziet er perfect uit  [tu]
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

6 dec 2013, 00:56
..dubbele humbuckerts  :D

ha..! :D lijkt er idd op.. tja, standaard uitrusting voor een scheurijzer..  [devil]

right.. aardig wat uurtjes kwijtgemaakt aan een klein onderdeel, nl. een aanslagnokje voor de tellerkast van de km-tellert.. het ding draaide nl. mee met het aantrekken van de vooras..  >:(
normaliter zit er gewoon een nokje op de vorkpoot, maar in dit geval moest er iets verzonnen worden dat weggeklapt kan worden.. ik heb destijds de voorasconstructie nl. omgedraaid om toepassing van een tellerkastje mogelijk te maken.. hierdoor is er manouvreerruimte nodig rondom dat kastje om het voorwiel te (de)monteren..

het lijkt een simpel plaatje..

..maar de rugzijde is dus uitgefreesd zodat 'ie heen- en weer kan schuiven op een verhoogd deel op de vorkpoot (hier zit op een SuperDuke de speedosensor gemonteerd)..
de 2 boutjes vallen in slobgaatjes die de mogelijke slag bepalen..
dus.. naarbeneden schuiven om het nokje vast te grijpen, omhoog om ruimte te maken bij wiel demontage..  [smart]

right.. nu nog het voorwiel balanceren en de boel kan weer (def.) terug op z'n plek..

☑ aanslagnokje voorwielas/tellerkastje
☐ ruitje polijsten
☐ tankstickers plakken
☐ balanceren wielen
                                        .. . . .  .  .   .

8 dec 2013, 01:01
right.. het voorwielspul zit er weer in en het nokje heeft gewerkt..  8) kon de vooras nu flink aantrekken zonder meedraaien van de tellerkast..
voordat 't zover was moest het eerst wiel nog gebalanceerd worden.. normaliter doe ik dat gewoon door een as door het wiel en op de werkbank vast te lijmklemmen, maar nu leken de verse lagers nog veel te "sticky" om op 5g. nauwkeurig in beweging gezet te kunnen worden..  :(
dusss.. na een poging met de vooras op plastic wieltjes..  [no] uiteindelijk maar een een stukje gereedschap gemaakt om dit ook de volgende keren wat beter aan te kunnen pakken..

heb dus 2 kegels gedraaid (vast te zetten op een 20mm as d.m.v. borgschroefjes) en heb de seals uit 2 oude -maar nog goede- lagers verwijderd om zodoende de wrijving te verlagen..
yep, I know.. dergelijke "balancers" kun je gewoon voor weinig van ebay/webshops halen, maar zelfmaken is toch goedkoper (en in dit geval ook sneller)..  [yes]

☑ balanceren voorwiel
☐ ruitje polijsten
☐ tankstickers plakken
☐ balanceren achterwiel
                                        .. . . .  .  .   .