Nieuw nieuw katspul..

Nieuws:

 

Auteur Topic: Nieuw nieuw katspul..  (gelezen 218191 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

  • *****
31 okt 2013, 19:20
right.. spuitbusleverancier heeft een nieuwe coulance-spuitbus beloofd na ruggespraak met de kleurmaker (hopelijk nu zonder groene waas erin).. maar da's inmiddels alweer een paar daagjes geleden..  :-\

ondertussen dus maar 'ns met de buddyseat begonnen..
schuim gelijmd op de wat diepere plekken/deuken die er met stoom niet uit gingen, en de boel glad geschuurd.. de randen van het schuimrubber aan weerszijden van de tank ook wat platter geschuurd zodat die zich niet gaan aftekenen onder de overtrek.. en ook een teveel aan schuim aan de achterkant weg/rechtgeschuurd..
verder ook met de bodemplaat bezig geweest.. deze was nogal ruw afgewerkt, maar vooral was het duo-gedeelte wat ingezakt en zijn de zijranden wat bol gaan staan..
om dit op te lossen en de zijkanten weer recht te krijgen, heb ik sleuven geslepen in de lengterichting om de bodemplaat zodat de boel te verbuigen was.. met spanbanden erom om e.e.a. te fixeren toen de sleuven weer vastgeplasticlast.. na lossen van de banden veerde de plaat wel weer iets terug, maar het geheel is nu toch 1cm smaller..



verder ook de uitsparingen voor de schokdempers in de rand opgevult.. mijn demperts zitten nu een stukje lager, dus die uitsparingen zijn dan een beetje vreemd..  ;)

na het weer vastlijmen van het schuimrubber aan de bodemplaat aan de slag gegaan met de overtrek.. oorspronkelijk plan was om het voorste deel uit 1 stuk te halen, maar dat bleek in de praktijk toch niet haalbaar.. heb daar nu een naad toegevoegd..
als laatste beide delen aan elkaar gezet en even een proefpassing gedaan.. het lijkt er al aardig op maar moet de naad nog wat aanpassen waar de stof te los zit.. ook zijn de "bochten" rimpelig geworden.. moet effe overnieuw..



zodra de cover goed is wil ik de naden nog gaan insmeren met lijm/kit/watdanook om deze waterdicht te maken.. ook een installatie verzinnen om de ribbels in de duogedeelte in te kunnen snoeren en vastlijmen..

☑ buddy schuim repareren
☐ buddy bekleden (working on it)
☐ LED richtingaanwijzers maken (achter)
☐ plaatwerk spuiten (ligt effe stil..  :-X)
☐ ruitje polijsten
☐ kleinspul&onvoorzien/vergeten
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
4 nov 2013, 00:38
..ook een installatie verzinnen om de ribbels in de duogedeelte in te kunnen snoeren en vastlijmen..

..en die installatie zag er zo uit ;D :



was nog een gedoe en gefrunnik om het electrosnoer op de goeie plek en op de goede spanning te krijgen.. gekozen voor vloeibarepakking/siliconenmeuk als middel om het overtrek aan het schuim te lijmen omdat dat erg langzaam droogt, en daarmee dus tijd genoeg te hebben e.e.a. te positioneren..

na een dagje drogen de dradentroep losgehaald, en de lijmpoging lijkt goed geslaagd..  8)





het inmekaar naaien van het overtrek was trws een aaneenschakeling van leermomenten, maar ondanks dat er nog steeds enkele foutjes in zitten, ben ik er toch redelijk tevreden mee..

nu wel een beetje last van m'n klauwen omdat het vastnieten van de cover niet echt soepel ging.. voorspanning nietapparaat maximaal opschroeven, hard aandrukken, en goed recht houden anders kwam het nietje niet goed in de bodemplaat terecht..
goed.. sommige randjes moeten nog ietsje verder afgewerkt/geniet worden, maar 't ding is zogoedals af..  :)

ondertussen ook de lak weer binnen voor de volgende tankspuitpoging (ben de tel kwijt.. :-X) ..2 stuks spuitbussen zelfs, dus mocht de kleur weer niet goed zijn, heb ik iig wel genoeg om ook de andere delen overnieuw te doen..  :-\

☑ buddy bekleden
☐ LED richtingaanwijzers maken (achter)
☐ plaatwerk spuiten (weer begonnen met schuren..)
☐ ruitje polijsten
☐ kleinspul&onvoorzien/vergeten
                                        .. . . .  .  .   .

  • ***
4 nov 2013, 14:00
da's echt vakmanschap  [tu] [tu] [tu] ziet er zeer strak uit netjes hoor.
Katana1100sz  Katana1100sz

  • ***
5 nov 2013, 13:45
netjes  :)
Katana ni rei

  • *****
5 nov 2013, 18:33
thanks.. yes, ben er ook wel "happy" mee..  [yes]
alleen bleek bij het tijdelijk vastmaken van het kontje dat de aansluiting hierop niet optimaal is.. doordat de hoeken van de onderrand van de buddy scherper zijn dat de uitsparing van de rondingen in het kontje levert dit een spleet op aan de bovenkant of onderkant (of allebei..)



om het helemaal goed te krijgen moet de cover dus weer even los om de afrondingen in de bodemplaat nog wat meer afgerond te maken..  :-\
is verder niet moeilijk of veel werk, maar wel een beetje lage "prio"..

ook weer bezig geweest met de tank en heb het ding net (nu volledig) in de primert gezet na een flinke schuurbeurt gisteren..



vanavond weer opschuren en wellicht ook metallicspuiten als/indien het tenminste niet te koud is in het spuithok..  :-\
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
9 nov 2013, 19:31
right..
nieuwe ronde, nieuwe kansen..  ;)



de kleur van de tank is nu (gelukkig!) zonder groene waas, maar lijkt wel een slag donkerder dan de kuip.. wellicht komt dit doordat de kuip mat is geschuurd en de tank nog niet..?  :-\
inmiddels de tank licht opgeschuurd, maar echt duidelijker wordt 't niet.. morgen e.e.a. nog'es bij daglicht bekijken..
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
11 nov 2013, 18:43
inmiddels de tank licht opgeschuurd, maar echt duidelijker wordt 't niet.. morgen e.e.a. nog'es bij daglicht bekijken..

okee.. het licht-donkerverschil leek na het schuren nogal mee te vallen, en dus  besloten verder te gaan met de spuitklus.. volgende stap was dus het aftapen van de zwart te spuiten bovenkant van de tank en kuipje.. dit keer dus met "echt" maskeertape i.p.v. electroisolatietape ..
maarrr.. dat verschil daartussen bleek helaas bedroevend klein..

ohnees..  [knife]



"geluk" bij een ongeluk dat ik de tape al na een paar uurtjes weer had verwijderd (voorgevoel?), omdat het sowieso al te laat was geworden om nog aan spuiten toe te komen..
dit keer is de blanke lak door reactie met de tape nog niet zodanig aangetast dat 'ie plakkerig is geworden, dus hoop daarmee dat e.e.a. nog te redden is..
goed.. heb eerst me 'ns ingelezen op google en blijkt het probleem zeer zeker geen zeldzaamheid te zijn..
wat ik nu begrijp is dat "varnish"/acryl/1K-lak droogt door verdamping van het oplosmiddel dat erin zit.. (2K droogt "intern" door reactie met harder)
dit droogproces begint snel, maar def. uitharding kan wel een jaar duren..! dus in het begint verdampt er nog veel "solvent" door de laklagen heen, ookal lijkt/voelt de lak droog.. dit spul reageert dus met de lijm op whatever tape, maar wrs vooral vinyltape..
dat de mate van droging een nogal van invloed is, werd ook duidelijk doordat de tape die op het kuipje zat geen sporen/reactie heeft achtergelaten..

kortom.. zal het spul nu eerst 'ns  een maandje laten uitdampen voordat ik weer met tape aan de gang ga.. dan is hopelijk ook de huidige reactie van de tape gestopt, en ga ik proberen de plekken voorzichtig weg te schuren..
als dat lukt moet, en ik verder kan met de zwarte lak, moet e.e.a. daarna weer een tijd drogen voordat de 2K blanke lak (t.b.v. benzinebestendighei d en afwerking spuitnaden en stickers) erop kan..

pfff.. wordt een aardig langdurig proces op deze manier..  :-\ volgende keer beter meteen alles met 2K doen..  ::)
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
12 nov 2013, 11:12
bij het eerste mooie weer van 2014 zit je full time op je katana denk ik! Ik vind het een bliksems mooi ding zeg.  [tu]
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
13 nov 2013, 14:37
Helemaal mee eens!  [yes]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SRTurbo-Katana GSX1100SZ-HarrisMag2-HarrisMag4-BakkerGS1000-JMCGSXR1216-BimotaYB8-UPSSR750R-2xGSXR1216M-2xGSXR1100N-3xGSXR1100J-GSXR1100W-6xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400Turbo-TL1000R-KTM1190S

  • *****
13 nov 2013, 20:05
thanks guys..  ;) hey die Peterrr! ..hoe'st weer terug in de zandbak?

yes, het heeft even geduurd ::) maar het zal dan hopelijk in 2014 eindelijk gaan lukken de Kat de straat op te jagen..
hierbij helpt ook dat dat het gelukt is om al een WA-verzekering af te sluiten.. ik was nl. al jaren vergeten de schorsing van het kenteken te verlengen..  :-X en dit had dus mogelijk een struikelblok kunnen vormen (d.w.z. een flinke boete/naheffing)..

right.. nu het spuitgebeuren weer even stil ligt, zijn en nog zat andere dingetjes om de tijd mee te vullen..
1 daarvan was het maken van buddyseatondersteun ingen t.p.v. het duogedeelte.. omdat het ET/EX-frame hier afwijkt van dat van de Katana (loopt rechtdoor i.p.v. schuin omhoog) moest er dus iets komen om de tussenruimte op te vullen..

creatief met polyeth(yl)een..  ;D





moet die onderstnngn nog met parkers in de bodemplaat vastzetten, maar heb daarna de buddy-positie def. vastliggen en kan dat de positie van het achterlicht gaan bepalen.. dus weer verder met plasticsmelten om een achterlicht houder/steun te maken.. daarna wrs meteen door met een nmmrplaat-steun..
« Laatst bewerkt op: 18 nov 2013, 21:53 door arnout »
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
14 nov 2013, 17:27
thanks guys..  ;) hey die Peterrr! ..hoe'st weer terug in de zandak?


Hier in de zandbak is het rustig! nog 10 weken te gaan... dan ook weer katanabouwen!  8)
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ***
14 nov 2013, 22:31
Zeker eentje met een rood frame
Enne zandkastelen bouwen gaat niet zeker te fijn zand

 [tu]

  • ****
18 nov 2013, 19:28
Toch wordt het uiteindelijk wel een errug gave fiets. Doorzettingsvermoge n heb je wel in ieder geval.
hierbij helpt ook dat dat het gelukt is om al een WA-verzekering af te sluiten.. ik was nl. al jaren vergeten de schorsing van het kenteken te verlengen..  :-X en dit had dus mogelijk een struikelblok kunnen vormen (d.w.z. een flinke boete/naheffing)..
Oeps, dat kan je beter niet hebben, kost je 390 pleuro's, dus geen kattepis.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ***
18 nov 2013, 22:13
sowhey..... ff een tijdje niet gekeken hiero... gaat ineens hard zeg.
Dat idee met die 3 ribbels in het zadel...echt briljant [tu]

  • *****
18 nov 2013, 22:27
..nog 10 weken te gaan... dan ook weer katanabouwen!  8)
Zeker eentje met een rood frame

rood zou 'ie niet worden/blijven (toch?), maar what about een Katana volledig in "desert camo"?  8) evt. uitbreiden met een radio-antenne erop en een schep of jerrycan ofzo aan de zijkant..  :D
..of heb je je buik inmiddels wel vol van dat kleurpatroon..?  :-X

..vergeten schorsing ..
Oeps, dat kan je beter niet hebben, kost je 390 pleuro's, dus geen kattepis.

yep, ben blij dat te hebben kunnen ontlopen.. even terug ook al een fors bedrag aan snelheidsbelasting moeten betalen, dus met deze extra kosten zou 't toch wel een erg dure hobby worden.. en de insteek van het Kat-project was juist om alles zo goedkoop mogelijk te houden..

goed.. zoals eerder aangekondigd afgelopen tijd bezig geweest met de plaatsing van het achterlicht.. dit lijkt een nogal simpele job, maar om een mooie aansluiting op de "tray" te maken en het ding op de juiste positie te krijgen was ik toch aardig wat tijd kwijt..
eerste plan was om gewoon een rechtopstaande plaat aan het eind van de "tray" te maken waarop d.m.v. spacers ook het achterlicht vastgemaakt zou kunnen worden.. maar omdat die tussenruimte wel wat groot zou worden leek me dat bij nader inzien toch geen fraaie oplossing, en heb die inmiddels wel toegevoegde plaat afgezaagd.. hierop heb ik weer een horizontaal plaatje vastgelast zodat met een simpele alu-hoek het achterlicht vastgezet kan worden.. hierin opgenomen zit een stelmogelijkheid (overmaats gaten) om de positie te finetunen..



kastje met de spanningsregelaar moet nog vastgezet worden.. (wil nog effe kijken naar betere waterafdichting ervan..)

na plaatsing buddy met hieraan vastgezet kontje..



die zichtbare boutjes van de achterlichtsteun gaan trws dubbelen als verankering voor de nmmrplthouder.. (moet nog gemaakt..)

effe testen..
yes..!  8)


                                        .. . . .  .  .   .