Nieuw nieuw katspul..

Nieuws:

  .. . . .  .  .   .       KatanaClub Nederland wenst de leden fijne Kerstdagen en een inspirerend 2025           .. . . .  .  .   .

 

Auteur Topic: Nieuw nieuw katspul..  (gelezen 225208 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

  • ***
28 aug 2013, 21:31
Lekker bezig Arnout en een zeer welkome tip

  • *****
28 aug 2013, 21:57
Citaat
..tip..

hiero een aardig filmpje waarin't foam steamen goed wordt gedemonstreerd.. 



vlgs berichten op fora van diverse mensen die het zelf hebben geprobeerd schijnt het gerestoreerde schuim iig na 3 jaar nog z'n vorm te hebben behouden..
wellicht over 30 jaar het schuim dan nog weer 'ns opnieuw een stoombeurt geven..  ;)
                                        .. . . .  .  .   .

  • ***
29 aug 2013, 14:20
Dat moet zelfs mij lukken  ;D
Katana ni rei

  • *****
2 sep 2013, 22:41
oeps.. de metallic lak is een flink stuk donkerder uitgevallen dan gehoopt..   :-X



nu met een lamp erop lijkt het nogal mee te vallen, maar zonder direct licht is heel de tank zoals nu rechts op de foto..  :-\

hmm.. wel een mooi grote "flake" trws  [yes] (die je zelfs op de foto kunt zien) maar ben er nog niet zeker van of ik deze lak zal houden..
anders eerst maar eens een stukje glad polijsten en zien of  dit verschil maakt voor de lichtinval/weerkaatsing/donkerheid.. 

update:
effe met wat teep aan de gang geweest om de nog aan te brengen zwarte baan/striping te simuleren, en dat lijkt de donkerheid/grauwigheid visueel aardig op te frissen..



denk dat ik deze metallic-kleur toch maar hou.. scheelt ook weer de tank overnieuw spuiten..  ;)
« Laatst bewerkt op: 6 sep 2013, 21:02 door arnout »
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
14 sep 2013, 21:08
rightski..

wgs opraken en niet meer in de winkels kunnen vinden van zwarte praaimur (aka primer), ligt het spuitwerk wederom stil..
daarvoor nog wel de zijdeksels (scheurtje net onder bovenste steunpunt op tank) en zijpaneeltjes (missende onderkant louvre-deel) gerepareerd..

scheurtjes in matig/slecht samen te smelten plaatwerk lijm ik tegenwoordig m.b.v. "wapening".. dus met metalen draad of gaas in de lijm dwars over de scheur..
dus eerst een groefje slijpen met de dremelt, ijzerdraadje op maat knippen en ruw schuren (of stukje figuurzaagzaagje gebruiken..  :D ), insmeren met 2-componentenepoxylijmvoorplastic, zaak op z'n plek brengen en afdekken/begraven met extra laagje lijm..

en zo dus ook met het afgebroken stukje van 1 van de zijpaneeltjes..

eerst e.e.a. aanelkaar geplakt..




daarna groefje geslepen a/d ene kant, en gaatje geboord a/d andere om "wapenings" ijzerdraadjes in te kunnen lijmen.. (goed kijken..)
en schuren maar..



effe foto vergeten van na de eerste primerlaag, maar 'tis redelijk strak geworden..

right.. en verder..

Citaat van: arnout
kuipje zit tijdelijk op de Kat gemonteerd om de mogelijkheden om daarin een catchtankje te verstoppen te onderzoeken.. ga mogelijk iets van luchtfilterkasten-plestic inelkaar zetten..
testdingetje van karton om de vorm te bepalen.. hmmm.. 


toch maar mee door gegaan hoewel het aardig wat tijd kostte om de vorm passend te krijgen.. d.w.z. het kartonnen modelletje paste op een geveven moment redelijk goed, maar dat moest daarna nog in het definitieve materiaal nagemaakt gaan worden..
idee was om daarvoor het plastic van oude luchtfilterkasten te hergebruiken (oh, oh, per ongeluk toch duurzaam bezig..  ::) ) maar door het gebrek aan voldoende vlakke zijden van de lchtfltrkstn zou dat een enorme puzzel met losse stukjes worden.. dus maar wat anders gezocht, en m'n oog laten vallen op wat oude olieflessen/jerrycans (hoe noem je die dingen?).. wel wat dun materiaal, en wellicht ook niet super hittebestendig, maar goed te knippen en plakken..  ;)





aansluitingen erop (bovenste met extra slangetje aan binnenkant zodat bij remmen de inhoud niet naar buiten komt..)



er zaten redelijk wat lekken op de naden, maar hoop dat ik die allemaal heb kunnen vinden m.b.v. lekkefietsband-methode..

tankje op z'n plek..  8)  naden moeten nog iets netter afgewerkt, en ook de bevestigingen moet ik nog verzinnen.. ook nog flexibele rubber/siliconenslang aanschaffen trws om de boel aan te sluiten..



of het tankje bestand zal zijn tegen de hete cartergassen zal de praktijk moeten uitwijzen..  :-\ heb anders het kartonnen modelletje nog dat als "template" kan dienen voor een evt. metalen versie mocht de boel zijn weggesmolten..

☑ catchtankje maken
☐ LED richtingaanwijzers maken (achter)
☐ plaatwerk spuiten (mee bezig..)
☐ ruitje polijsten
☐ buddy schuim repareren en bekleden (working on it)
☐ kleinspul&onvoorzien/vergeten
« Laatst bewerkt op: 14 sep 2013, 21:11 door arnout »
                                        .. . . .  .  .   .

  • *
21 sep 2013, 12:09
Now that's what I call a smart solution!  [yes] [tu] Maybe you could give it a heatshield from some aluminium covered glass fibre stuff?

  • *****
22 sep 2013, 00:34
Now that's what I call a smart solution!  [yes] [tu] Maybe you could give it a heatshield from some aluminium covered glass fibre stuff?

Yes I could, but I think the "heat problem" is with the hot gases from the engine breather and entering the plastic catch tank (and possibly melting it) rather than with heat radiating from the whole of the engine..
but time will tell I guess if it works or not..

meantime received the silicone ho..
oh..  ;D
ondertussen is de siliconen slang met de post binnengekomen, waarvan ik hoop dat deze zal voldoen als "breather hose".. is iig wel voldoende temperatuurbestendi g, maar wellicht niet oliebestendig genoeg..  :-X (naja, zal iig beter voldoen dan compressorslang die je vaak hiervoor gebruikt ziet worden..)

anyway..

zijpaneeltjes & zijdeksel inmiddelsch gespoten met metallic-laag en 3 lagen blanke meuk.. e.e.a. niet volledig laten vloeien om zakkers (aka druipers) en reactie met metallic-laag te vermijden (ander merk lak)..
maar er moeten sowieso eerst nog bestickering op voor een def. laatste blanke laklaag (wrs met 2K-spul)..



verder met het kuipje beziggeweest.. zitten trws verbazingwekkend veel deuken en hobbels in zo'n ding..  :( dus veel plamuren, schuren en checken..
nu iig in de (eerste) primerlaag..



de speciaal aanlatenmaken metalliclak spuit gelukkig erg "economisch", en ga wrs het kuipje met de 2e bus kunnen halen..  :) scheelt weer in de kosten..

almetal is het hier een stoffige bende geworden door alle spuitgeweld en is de werkbank steeds bezet met schuurwerk, dus andere stilltodo-dingen moeten wachten..  :(
 
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
27 sep 2013, 21:00
bij het plaatsen van het kuipje bleek trws ook al snel dat de klokken te laag hangen en de stekker hiervan de kuiprand raakt..  :(



simpelste oplossing is wrs om wat alu van de 2 M8 ophangpunten onder de kroonplaat te verwijderen..

hier eindelijk 'ns werk van gemaakt, en het toch weer anders gedaan..  ;D
besloten toch maar de steun aan te passen i.p.v. de kroonplt.. de meters zouden nl. minstens 10mm naar boven verplaatst moeten worden en dan blijft er te weinig "vlees" van de kroonplaat meer over om nog bouten in te verankeren..
dusss.. flink zitten puzzelen hoe die steun het beste aangepast kan worden.. (simpelweg 15mm uit het verticale deel van de steun weghalen zou betekenen dat de rand van de meters net het contactslot en de lichtschakelaar zouden raken..)
uiteindelijk een oplossing gevonden met zo min mogelijk lasnaden en losse stukjes rommelen, door de gedeeltes waar de staalplt is omgezet asymmetrisch uit te zagen en 180 grdn te draaien en weer vast te lassen.. (verticale deel wordt korter, hor. deel wordt langer)




alvorens e.e.a. def. af te lassen eerst een pasproef..



okeedan.. ruimte zat nu..  [yes] (rubber mof om de multistekker hangt wat laag, die moet nog op z'n plek geschoven worden)

right.. kon het niet laten meteen ook het overige nog-niet-afgemaakte plaatwerk erop te hangen voor een indruk/foto..  8)

                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
28 sep 2013, 16:27
mooi grijs kleurtje Arnout, gaan ook nog Suzuki stickers op neem ik aan?
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
29 sep 2013, 20:29
mooi grijs kleurtje Arnout, gaan ook nog Suzuki stickers op neem ik aan?

yup, Suzuki logo in zwart en zwarte baan over de tank en kuipje a la SD-type Kat..
maar vrees dat ik eerst de blanke laklaag op de tank moet "repareren".. de lijm van de elektriek-tape die ik had gebruikt om die zwarte delen te simuleren/uitproberen heeft nl. de lak opgelost..  [knife] 
metallic laag eronder lijkt nog intact gelukkig, maar 'tis weer even wat extra werk om het goed te krijgen.. uiteraard is spuitbus blanke meuk ook leeg en zijn de winkels dicht..  >:(
dus eerst maar de aangepaste steun voor de meters afgelast en weer zwart gespoten, en de boel weer op de Kat geschroefd.. dus dat puntje is iig afgehandeld..
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
21 okt 2013, 23:23
..maar vrees dat ik eerst de blanke laklaag op de tank moet "repareren".. de lijm van de elektriek-tape die ik had gebruikt om die zwarte delen te simuleren/uitproberen heeft nl. de lak opgelost..  [knife] 
metallic laag eronder lijkt nog intact gelukkig, maar 'tis weer even wat extra werk om het goed te krijgen..

dat "wat extra werk" is ondertussen aardig uit de klauwen gelopen..   :-X
eerste pogingen om dat weggeschuurde aangetaste laag blanke lak weer in te vullen is op niets uitgelopen omdat de lak maar bleef reageren met residu van de tape..  [knife]
op een gegeven moment dus maar de knoop doorgehakt en de hele linkerhelft van de tank overnieuw gedaan na schuurwerk en div. lager filler en primer.. [poging 2]
het was nog even spannend of de laatse bus met op kleur bestelde metallic lak hiervoor nog voldoende zou zijn.. en dat leek maar net(niet) het geval.. toch maar met blanke lak de boel afgemaakt..
toen het daarna zo ver was om met (dit keer echt) maskingtape de belijningen van de zwarte delen te gaan afplakken viel toch op dat de lak aan de voorzijde van de tank niet voldoende had gedekt..  :-\ crap..! "wat nu, negeren of overnieuw?"  :-\
toch maar een nieuwe bus metallic besteld (krrrching!) en een snelle volgende poging gedaan.. [poging 3] ..dit keer zag het er superstrak uit, maar bij het weghalen van de afplakkranten leek het wel alsof de nieuwe lak niet helemaal dezelfde kleur had als de rechterkant van de tank..  ??? gezichtsbedrog?
na -tig keer draaien om ander licht op de tank te kunnen werpen, viel opeens het kwartje: in m'n haast had ik verzuimd opnieuw een zwarte primerlaag alvorens weer met de metalliclak in de weer te gaan.. hierdoor was de nieuwe lak lichter van kleur uitgevallen.. crap..!
met een diepe zucht maar weer het stukje schuurpapier in het water gedoopt en weer gaan schuren.. [poging 4] [knife]
zwarte primert was natuurlijk weer op, maar dit keer wel in de winkel voorradig.. spuitwerk en verder schuurwerk ging vlot (oefening baart kunst..  :-X )
en nu staat het spul dan voor de zoveelste keer te drogen..

moraal van dit lange verhaal? ..gebruik ajb nooitgeenniet electrische tape op lakwerk..  [no]

anyway.. naast deze "struggle" toch ook nog enige echte voortgang kunnen maken, en wel met de verankering van het catchtankje.. velcro bandjes gemaakt en die met dubbelz.tape aan voor-en achterzijde van het tankje geplakt.. deze passen door plastic gespjes (van oud paar handschoenen geknipt) die met stukjes spanband in de kuip zijn vastgelijmd..

de siliconenslang nu ook een plek gegeven en loopt dus door het kuipje, om het balhoofd en richting ontluchtingsdekselt je.. nu zou de bocht die de slang zou moeten maken veel te scherp (slang "knakt") dus heb maar een elleboogje gemaakt door 2 koperen waterleidingbochtje s aan elkaar te solderen..


                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
22 okt 2013, 09:10
Aanhouder wint! [tu]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SRTurbo-Katana GSX1100SZ-HarrisMag2-HarrisMag4-BakkerGS1000-JMCGSXR1216-BimotaYB8-UPSSR750R-2xGSXR1216M-4xGSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-8xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400Turbo-TL1000R-KTM1190S

  • ****
22 okt 2013, 19:57
Spuiten en flippen! [knife]
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • ****
22 okt 2013, 22:47
Ik geloof dat ik dat ding allang naar een spuiter had gebracht, maarrrrrrrrr je toont hiermee dus duidelijk aan dat doorzetten en echt zelluf doen op de eerste plaats komt.
 [tu] Respect voor alles wat je doet, petje af!
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
23 okt 2013, 17:44
thanks mensen, maar het ziet er naar uit dat ik er nog niet helemaal ben..



een stuk donkerder nu.. ook een groenige tint..  :(
wellicht is het een slimmer idee om de hele tank nu maar eens overnieuw te doen.. dat geeft nog geen garantie op de goeie kleur/tint, maar dan hoef ik iig links en rechts niet meer te matchen..
                                        .. . . .  .  .   .