Dat ziet er mooi uit hoor!
thanks.. yes, ben er zelf ook wel tevreden over totzover..
right.. zoals aangekondigd na alle led-gebeuren aan de slag gegaan met de draadboom..
plan was om een nieuwe te maken.. enerzijds omdat de oude draadboom (ook een eigen maaksel) onnodig veel plek inneemt, en ook omdat ik de verbinding o.a. w.b. de verlichting al zodanig heb gewijzigd dat aanpassen van een bestaande draadboom wrs alleen maar hoofdpijn oplevert..
ander voordeeltje van met een schone lei beginnen is dat ik het aantal blokstekkers tot een minimum heb kunnen terugbrengen en dunnere draad heb gebruikt waar dat m.i. prima kon.. dit levert dus een nettere bedrading op met meer ruimte voor andere componenten als gas/kopp.kabels en toegang tot de carbs enzo..
een nadeel is er echter ook nl. dat alles aan elkaar vast zit, en even een schakelaar lospluggen dus niet kan.. daarvoor moet de draadboom dan opengemaakt worden..
maargoed.. met dat gegeven wil ik wel de draadboom intapen met "plakloze" pvc-tape (meer gewoon omwikkelen dus) zodat de draden geen plaktroep worden en je wat makkelijker een ingreep kunt doen (zoals bedrading van/naar een component loshalen)..
hiero een foto van het deel rond het balhoofd dat eigenlijk wel klaar is (minus het intapen)..
het ziet er door de tijdelijke vuilniszakbindertje
s wellicht nog wat rommelig uit, maar e.e.a. ligt wel goed op z'n plek..
soldeerwerk vergde wel wat veel tijd door rothouding (last van rug na 10min.) en vergeten bestelling
van aarde-draad (zw met witte tracer)..
right.. wil je zelf ook met een draadboom aan de gang dan vooral "thin wall" draad gebruiken (met de juiste kleurcodes!).. dit scheelt echt enorm t.o.v. "gewone" draad qua dikte van de uiteidelijke draadbundel.. verder de verbindingen zoveel mogelijk solderen (harskern soldeer, goeie soldeerbout met scherpe punt), en krimpkousjes om de soldeerverbindingen toepassen i.p.v. een teepje d'rom..
oh.. en eerst een schema maken natuurlijk.. (begin met een standaard Kat/GSX schema als basis)..
nu nog te doen w.b. electrospul is plaatsen remlichtschakelaar achterrem (wil een voorremschakelaar hiervoor gebruiken), achterknipperlichte
n uitzoeken (wrs led-stripjes aan weerszijden nmmrplt), en steuntje en spnngsrglrs voor het achterlicht..