Nieuw nieuw katspul..

Nieuws:

  .. . . .  .  .   .       KatanaClub Nederland wenst de leden fijne Kerstdagen en een inspirerend 2025           .. . . .  .  .   .

 

Auteur Topic: Nieuw nieuw katspul..  (gelezen 225194 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

  • *****
18 mei 2013, 20:28
't heeft even ietsje langer geduurd -so what's new  ::)- maar 't voorkantje lijkt dan nu eindelijk grotendeels af..  8)

wat begon met "even de vorkpoten met olie vullen" werd al snel wat meer werk toen de rebound-steller op 1 poot niks leek te doen en deze vorkpoot tevens 7mm langer bleek dan de andere..
pootje dus uitelkaar gevist om de oorzaak te achterhalen..




bleek dat de centrale stang van de cartridge niet ver genoeg door de bovenste "bus" (geen idee hoe dit heet) heen geschroefd was.. en daardoor de "push rod" van de steller niet lang genoeg meer was.. bovendien was hierdoor het spul niet goed afgedicht en is er blijkbaar water binnegekomen (want push rod was geoxideerd..)

gelukkig was deze USD-vork een stuk eenvoudiger los te halen dan die van een GSX-R.. en ook was er niks gelast/geseald, dus alles kon uit elkaar..

right.. pootjes teruggeplaatst en toen het spatbord gemonteerd..



en kon toen ook eindelijk aan de remleidingen beginnen..



het spul was redelijk vlot te ontluchten.. moest alleen wel effe de remoliesmaak wegspoelen met een stevig biertje..  [knife] remolie met een slangetje door de leidingen aanzuigen werkt goed, maar heeft ook nadelen..  :-X

naja.. iig weer een stukje verder..



oja.. alu dop van het vloeistofreservoir mist nog (staat nu in de afbijt).. zaten wat kale plekjes op, en ga die toch maar opnieuw lakken..

wiel moet er trws nog een keer uit want buiten dat ik steeds vergeet het wiel te balanceren, draait ook het km-tellerkastje mee met aandraaien wielas.. dus daar moet dan een nokje aan gemaakt worden om 'm tegen te houden.. verder moet de tellerkabel-routing nog wat beter..

☑ spoorvatbord maken (nu dan echt!)
☑ remleidingen (voor) in elkaar zetten
☐ kabelboom maken
☐ LiFePO4 accu in elkaar zetten
☐ electropaneeltje opbouwen
☐ LED achterlicht maken (aan begonnen..)
☐ LED richtingaanwijzers maken
☐ stuurschakelaars maken
☐ plaatwerk spuiten (aan begonnen..)
☐ ruitje polijsten
☐ buddy schuim repareren en bekleden
☐ kleinspul&onvoorzien/vergeten
                                        .. . . .  .  .   .

  • ***
19 mei 2013, 12:14
He Arnout

Je bent al weer bijna klaar  [tu]

Jij heb straks een van de mooiste motoren in nederland denk ik zo

  • ***
19 mei 2013, 19:40
goed bezig, wordt al weer een echte bike zo [tu] [tu] [tu]
Katana1100sz  Katana1100sz

  • ****
21 mei 2013, 13:12
 [tu]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SRTurbo-Katana GSX1100SZ-HarrisMag2-HarrisMag4-BakkerGS1000-JMCGSXR1216-BimotaYB8-UPSSR750R-2xGSXR1216M-4xGSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-8xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400Turbo-TL1000R-KTM1190S

  • *****
5 jun 2013, 00:41
right.. na de Duitsche KatMeet weer effe de draad op zien te pakken met dit katspul..
was al eerder begonnen aan het plaatwerk (kontje en kuipje in de filler gezet).. maar moest dat gebeuren weer even onderbreken.. om de was in het spuithok te drogen te hangen.. 

dussch.. dan maar met de elektriek aan de gang..
om de draadboom te maken moeten eerst de diverse componenten op z'n plek komen, maar omdat de "accu" nog uit losse cellen bestond, ben ik die eerst maar 'ns aan elkaar gaan solderen..



buitenste pooltjes afgetaped (middenste deel komt nog als de de plus en min-kabels er ook aan vast zitten), en toen alle componenten op het alu-plaatje gelegd om een indeling uit te vogelen..



de spanningsregelaar komt aan de onderkant van het paneeltje t.b.v. betere koeling.. startrelais ook aan de onderkant, maar dan zo ver mogelijk naar voren..

dat rooie ding is trws een Anderson connector, bedoeld om de LiFePO4-accu makkelijk los te kunnen halen.. ik betwijfel echter of daarvoor genoeg plek zal zijn omdat de kabels ook nog wat ruimte zullen vergen..  :-\
naja.. desnoods gewoon een boutje-mooertje-verbinding..

oja.. inmiddelsch ook het kuipfreempje gespoten en (losjes) gemonteerd.. (vergeten foto te maken, maar ik neem aan dat wel bekend is hoe een dergelijk ding eruit ziet..  ;) )

☑ LiFePO4 accu in elkaar zetten (kabels moeten er nog aan..)
☐ electropaneeltje opbouwen (mee bezig..)
☐ kabelboom maken
☐ LED achterlicht maken (aan begonnen.. en weer gestopt..)
☐ LED richtingaanwijzers maken
☐ stuurschakelaars maken
☐ plaatwerk spuiten (aan begonnen.. en weer gestopt..)
☐ ruitje polijsten
☐ buddy schuim repareren en bekleden
☐ kleinspul&onvoorzien/vergeten
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
10 jun 2013, 18:52
zodan.. electropaneeltje is af..  8)



toch weer anders gedaan na wat heen-en weer geschuif met de componenten (lijkt wel zo'n schuifpuzzel  ;)) en daarmee kwam er ook plaats voor de Anderson connectors..
om deze versie mogelijk te maken heb ik wel de beide montage-oogjes van de ontstekingsbox af moeten zagen alsook 1 van het zekeringenkastje.. hierdoor werden ze een stuk smaller en passen nu netjes naast elkaar..
ontstekingsbox nu vastgezet met klitteband.. accu en contact-relais ook vast met dat spul..
sowieso het alu-plaatje effe gespoten voor de looks, en verder een 0,50mm koperplaatje op maat geknipt om de spnngsrglr echt "koud" op de aluplaat te kunnen vastzetten t.b.v. optimale warmtegeleiding.. ook nog koelpasta er tussen gesmeerd..  [smart]



spnngsrglr zit trws psies onder de LiFePO4-accu om deze lekeer warm te kunnen houden op koudere dagen (capaciteit loopt nl. nogal terug bij kou met die dingen schijnt  :-\ )

right.. verder nieuwe massakabel en startmotorkabel gemaakt en aangesloten..
nu de rest van de kabelboommeuk nog..  :-X  ;)

☑ electropaneeltje opbouwen
☐ kabelboom maken
☐ LED achterlicht maken (aan begonnen.. en weer gestopt..)
☐ LED richtingaanwijzers maken
☐ stuurschakelaars maken
☐ plaatwerk spuiten (aan begonnen.. en weer gestopt..)
☐ ruitje polijsten
☐ buddy schuim repareren en bekleden
☐ kleinspul&onvoorzien/vergeten
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
14 jun 2013, 23:07
Ziet er strak uit [tu]
Ook nog ruimte voor een lunchpakket achter de electra zo te zien.
Vind die Triphylietcellen wel verdacht veel op dynamietstaven lijken.
Toch geen rare ideologien opgedaan lately ?
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • *****
21 jun 2013, 19:27
Ook nog ruimte voor een lunchpakket achter de electra zo te zien.

yep, dan kun je nog'ns een bammetje (of slaapzak/regenpak/gereedschapset/whatever) meenemen zonder direct een rugzak nodig te hebben..

Vind die Triphylietcellen wel verdacht veel op dynamietstaven lijken.
Toch geen rare ideologien opgedaan lately ?

nee, maar wel wat vaak in struikroversfuiken gereden..  >:(

naja.. ondertussen druk bezig met de rest van de electrameuk.. d.w.z. de stuurschakelaars en andere componenten waar tussen de draadboom aangelegd gaat worden..

aan de linkerkant was het plan al om niet een standaard schakelblok te gebruiken, maar slechts minimale schakelaars (ri-aanw. en toeter) op een klein alu-paneeltje..
mooie schakelaartjes kunnen vinden bij de Conrad, en na wat meetwerk en uitproberen met een kartonnen proefmodel, een beugeltje gezaagd uit een alu-hoekje..



omdat de achterkant open is, heb ik de verbindinkjes wel goed ingepakt tegen vochtigheid..



aan de rechterkant had ik al eerder eens een GS1000 schakelblok van Hans mee gekregen.. dit ding is met aansluiting voor dubbele gaskabels dus geschikt voor de RS vlakschuivers, en bovendien zitten er alleen een startknop en killswitch op..



de knoppenwinkel en bijbehorende dradenmeuk voor de verlichting is dus vervallen en gaat bediend worden d.m.v. een 3-standen "toggle" op de kroonplaat.. (schakelaar al inpandig, maar positie nog niet bepaald..)

de schakelaar in het GS-schakelblok waren echter behoorlijk "gebruikt", en dus moest daar nog steeds wat aan gerepareerd worden..
de killswitch kon vrij eenvoudig met wat vast tikken van klinknagels weer recht gemaakt worden..
bij de startknop was echter het printplaatje in 2-en gebroken (door start-trubbels wrs..  :D ) ..omdat dit onderdeel niet als vervangingsdeel te verkrijgen is, ben ik zelf maar aan het friemelen geslagen..  [knife]  ;)





oja.. ook bezig geweest met het knipperrelais.. had een electronische versie aangeschaft omdat de gewone sowieso niet werken met led-knipperlichten (want er loopt te weinig stroom om het bi-metaaltje waarm genoeg te laten worden..)
maarrr.. bij een testje bleek dit relais ook niet te werken..   ??? dacht eerst een kapot onderdeel te hebben aangekocht, maar bij een infozoektocht op 'tnet bleek dat 3-polige relais als deze werken met bepaalde minimum "voelstroom", en het nog steeds alleen doen met gloeilampjes..  [knife] (idee hierachter is de waarschuwingsfuncti e als er 1 lampje kapot is en dat de dat de knippers dan sneller kunnen gaan knipperen  ::)..)
ik herinnerde me toen dat er (gelukkig) nog een gloeilampje in tellerhuis ook meedoet in het geheel, en e.e.a. toch kon laten functioneren.. het aanpassen van het nu nog 2x te snelle knippertempo (want maar 1 lampje) lukte daarna door de condensator in het relais te vervangen door een 2x zo grote..  [smart]

..nu alleen nog led-knippers gaan maken dus om dit onderdeel af te ronden..  ::)

☑ stuurschakelaars maken
☐ kabelboom maken
☐ LED achterlicht maken (aan begonnen.. en weer gestopt..)
☐ LED richtingaanwijzers maken
☐ plaatwerk spuiten (aan begonnen.. en weer gestopt..)
☐ ruitje polijsten
☐ buddy schuim repareren en bekleden
☐ kleinspul&onvoorzien/vergeten
 
                                        .. . . .  .  .   .

  • ***
21 jun 2013, 21:57
Phoe he wat een mooi werk en wat een nadenkwerk er hier aan vooraf gegaan is (met of zonder hoofdpijn ) defoutjes die je maakt bij het bedenken en de daadwerkelijke uitvoering hiervan daarom driewerf hoera voor onze Arnout
He Arnout werk je eigenlijk nog wel voor een baas dwz in loondienst ,ik zou het wel weten als ik jou was uitvinder of zoiets   [tu]

  • ****
23 jun 2013, 22:31
Ziet er weer lekker clean uit allemaal.
Een beetje esthetische knipper vinden viel mij nog tegen trwns  :-[
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • *****
24 jun 2013, 01:52
..
He Arnout werk je eigenlijk nog wel voor een baas dwz in loondienst ,ik zou het wel weten als ik jou was uitvinder of zoiets   [tu]

thanks George..  ;)
nope, geen loondienst.. soort van freelance.. betaald wrs even slecht als uitvinder..  :D

Een beetje esthetische knipper vinden viel mij nog tegen trwns  :-[

aan de voorkant is het plan om oranje ledjes in de "rugzijde" van de spiegels te proppen.. wordt lastig want de inmiddels aangeschafte spiegeltjes zijn vrij dun..
voor achter nog geen def. plan.. dacht er eerst aan om led-strips op de schokdemper-potjes te plakken, maar die leds blijken nogal zwak..  :-\

anyway.. nog niet met die spiegels aan de slag geweest, maar wel de lichtschakelaar gemaakt (d.w.z. het doosje waarmee het ding op de tellerhuis-beugel vastgezet kon worden) en de bedrading ervan..



dus 1 schakelaar i.p.v. 2 in beide schakelblokken.. was wel effe puzzelen hoe in zowel in "hi" als "low" stand ook het achterlicht te laten branden zonder aparte schakelaar en ook zonder dat deze aansluiting de dim- en grootlicht bedrading doorverbindt.. hiervoor nu 2 dikke diodes in de bedrading opgenomen.. (geven wel een kleine weerstand, maar het led-achterlicht gaat toch relatief weinig stroom trekken..)

verder trws een goed routing voor de te lange km-kabel gevonden.. (soort wokkel..  :D) ..dus dit mini-puntje ook gefixt..  [yes]
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
27 jun 2013, 23:30
aan de voorkant is het plan om oranje ledjes in de "rugzijde" van de spiegels te proppen.. wordt lastig want de inmiddels aangeschafte spiegeltjes zijn vrij dun..

right.. aardig aan het knutselen geweest..

gaatjes geboord.. (en weer dichtgemaakt waar teveel.. tellen blijft lastig..   :-[ )
en opnieuw gespoten..



ledjes vastgelijmd in vooraf bepaalde richting (ledjes hebben beperkte hoek van de lichtbundel, dus effe uitvogelen wat meest zichtbaar is.. deze hebben trws nog een relatief brede bundel van 30 grdn..) en overige bedradingsmeuk (o.a. spnngsrglr) erin..



spiegeltjes zijn nog niet helemaal af (glas moet er nog terug in gelijmd worden).. maar ledjes zitten erin, en werken goed..  [yes]

uit..


aan..  8)



☑ LED richtingaanwijzers maken (voor)
☐ LED richtingaanwijzers maken (achter)
☐ kabelboom maken
☐ LED achterlicht maken (aan begonnen.. en weer gestopt..)
☐ plaatwerk spuiten (aan begonnen.. en weer gestopt..)
☐ ruitje polijsten
☐ buddy schuim repareren en bekleden
☐ kleinspul&onvoorzien/vergeten
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
2 jul 2013, 17:00
 [tu]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SRTurbo-Katana GSX1100SZ-HarrisMag2-HarrisMag4-BakkerGS1000-JMCGSXR1216-BimotaYB8-UPSSR750R-2xGSXR1216M-4xGSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-8xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400Turbo-TL1000R-KTM1190S

  • ****
2 jul 2013, 22:19
Gaaf, zelf je eigen led richtingaanwijzers maken. Maar heb je er nu een spanningsregel ic voorgezet in de spiegel? En is dat andere monta-printje een electronische clignateur?
Oh, en laatste vraag, hoe gaat dat straks allemaal door de zojuist vers aangekondigde  >:( motor-amk keuring komen? We gaan het zien, maar mooi gemaakt is het allemaal zeker.  :)
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
2 jul 2013, 23:55
Maar heb je er nu een spanningsregel ic voorgezet in de spiegel? En is dat andere monta-printje een electronische clignateur?

ja en nee..  ;D
ja, da's een spanningsregelaar in de spiegel.. 'n  bladerdebladereffeterugzoeken 7809.. ledjes moeten elk 2,2V hebben, dus 2 series van 4 leds parallel.. (..is 8,8V, is close enough..  ;))
en nee, andere printje is een diy wahwah-pcb waarin een fout zat en waaruit ik een condensator heb gejat die ik nog tekort kwam..  :-\
het electronische knipperrelais heb ik gewoon in de (web)winkel gekocht.. (voor £8.72 ga ik niet zelf rommelen..)

Oh, en laatste vraag, hoe gaat dat straks allemaal door de zojuist vers aangekondigde  >:( motor-amk keuring komen?

[outrage modus]
WAAATT?  :o >:( ..en in de laatste kaaennemvee-nieuwsbrief stond nog trots vermeld dat die motor-apk er niet zou komen..!
g*dsk*l€r€ ! wat een prutsers..!
ach ja, het zal ook 'ns niet zo zijn dat de EU weer 'ns extra regeltjes verzint om hun eigen ambtenarenapparaat een bezig te houden..  ::) ze zitten er tenslotte niet voor de burger, ben je mal..
hiero trws de uitleg van de KNMV.. pas in 2016, als het er al komt.. tegen die tijd zijn de neomarxisten allang met pek&veren uit hun met belastinggeld gebouwde ivoren torens gejaagd..  [devil]
[/outrage modus]

en mocht het toch zover komen, dan zet ik gewoon effe de originele EFE carbs erop en prop wat schuursponzen in de uitlaat.. het lijkt me nl. -zelfs voor de EU- onmogelijk dat ze de emissie/geluids/zeurpiet-eisen van '81 gaan verscherpen..

anyway..
ondertussen zitten de glaasjes in de spiegels geplakt..(met siliconenmeuk gedaan, lijmpistoolmeuk koelt te snel af op metaal..).. en ben bezig geweest met een beugeltje voor de olietemp.meter.. ("Daytona" meter die ik voorheen op m'n oude GSX had..)



hmm.. 24,2 grdn C.. metertje lijkt 2 grdn teveel aan te geven..  :-\
                                        .. . . .  .  .   .