Nieuw nieuw katspul..

Nieuws:

  .. . . .  .  .   .       KatanaClub Nederland wenst de leden fijne Kerstdagen en een inspirerend 2025           .. . . .  .  .   .

 

Auteur Topic: Nieuw nieuw katspul..  (gelezen 225232 keer)

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

  • ****
1 apr 2013, 21:37
Hee, hij kan rolluh !
Very nice allemaal. [tu]
Snap alleen niet waarom je de verankering nou juist op die nippelplek wilde hebben.
Aan de inbusbout remklauw/klauwbev. had toch een stuk simpeller geweest. ???
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • *****
2 apr 2013, 21:20
..Snap alleen niet waarom je de verankering nou juist op die nippelplek wilde hebben.
Aan de inbusbout remklauw/klauwbev. had toch een stuk simpeller geweest. ???

yup.. dat had idd een stuk simpeler geweest..  :D
heb het wel overwogen, maar dan zou de trekstang vrij dicht op/onder de achterbrug hebben gelopen.. en dat leek me geen porum..  [no]

nu trws bezig met het puzzelwerk om een standaard XJR kettingscherm aan te laten sluiten op een ZXR750 hugger..  [knife]
maar effe een pauze ingelast en begonnen met het voorspatbord dat een mengsel van een ouder type superduke en een VTR1000SP spatbord moet worden.. blijken 2 verschillende soorten plastic te zijn, dus of dat sowieso wel samen te plakken valt is de vraag..  :-\
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
3 apr 2013, 15:35
Diep respect weer! [yes]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SRTurbo-Katana GSX1100SZ-HarrisMag2-HarrisMag4-BakkerGS1000-JMCGSXR1216-BimotaYB8-UPSSR750R-2xGSXR1216M-4xGSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-8xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400Turbo-TL1000R-KTM1190S

  • *****
6 apr 2013, 21:24
Diep respect weer! [yes]

ach.. heb net 3 dagen op 1 beugeltje zitten zwoegen..  :-[ niet dat dat beugeltje nu zo ingewikkeld was, maar had steeds het idee "dat fiksen we wel effe snel" zonder eerst eens behoorlijk de zaak op te meten..  ::)
kortom, meten -blijft nog steeds- weten.. hoe onbeduidend het K@%#$-beugeltje danook moge lijken..  [smart]

anyway.. zoals gezegd veel tijd kwijt gemaakt met beugeltjes maken en andere delen passend te maken zodat de huggert een beetje mooi aansluit op het kettingscherm (en vice versa..)
moet zeggen, je wordt er wel een beetje flauw van na de eerste 100 keer de zaak in- en uit elkaar te halen om te zien of 't past en wat er aangepast moet worden..  [knife]
maargoed.. je ziet het er niet aan af hoeveel moeite erin in gestoken, en da's eigenlijk maar goed ook..  ;D
 


meteen effe het mini remvlstfreservoir dat ik had besteld op de rempomp gezet (moet eigenlijk nog een beugeltje bij..  :-X)




☑ huggert&kettingscherm
☐ spoorvatbord maken
☐ remleidingen in elkaar zetten
☐ uitlaatdempersteun maken
☐ aansluitflens uitlaat op demper maken
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
6 apr 2013, 23:55
Het wordt allemaal even mooi. Hiervoor kan ik alleen maar diep respect hebben.
Wat zal dit een geweldig mooie fiets zijn als ie eenmaal af is  [yes]
Ga zo door!
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ***
7 apr 2013, 21:11
ziet er al strak uit. [tu] [tu]
alleen wat is een (spoorvatbord) Lol ;D ;D ;D
Katana1100sz  Katana1100sz

  • ****
7 apr 2013, 23:16
Mooi werk  [tu]
Dempersteun japanse stijl ?
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • ***
8 apr 2013, 21:06
Mooi werk  [tu]
Dempersteun japanse stijl ?

KWIJL

  • *****
8 apr 2013, 23:48
Mooi werk  [tu]
Dempersteun japanse stijl ?

KWIJL

hee.. da's toevallig, een paar dagen terug van precies deze Kat wat plaatjes van Google images gesaved..  :D
mooi achtervorkje trws, niet..?  ;D

anyway..

Dempersteun japanse stijl ?

nope.. heb al aparte draadbusjes in het frame gelast hiervoor (net achter de schokbreker) om daar een driehoekige steun aan op te kunnen hangen.. dus niet aan de bout waarmee de schokdempert vast zit.. kan ook niet, want ik heb dit punt verstelbaar gemaakt, en dan zou je die steun iedere keer aan moeten passen (of inschuifbaar maken ofzo..) als je de veerhoogte aanpast..  [no]
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
12 apr 2013, 17:37
flensje gebakken..  ;)

knelfitting-principe.. dus ook een knelring gemaakt met wig-vormige doorsnede..



effe geprobeerd.. spleet wordt nog kleiner wanneer de bouten def. worden aangehaald..




☑ aansluitflens uitlaat op demper maken
☐ spoorvatbord maken
☐ remleidingen (voor) in elkaar zetten
☐ uitlaatdempersteun maken

                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
12 apr 2013, 19:30
Mooie oplossing en mooi gemaakt ook.

Die achtervork komt ik wel vaker tegen in knappe Katana´s  ;)
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • *****
17 apr 2013, 18:31
right.. uitlatenspul eindelijk afgemaakt (afgezien van de nog benodigde poetsbeurt..  ::) ) met het produceren van een demperophangbeugel aka dempersteun..



oorspronkelijk plan was om gewoon een driehoekige beugel te maken (met rechte pootjes dus).. maar bedacht me op een gegeven moment dat dat niet goed zou gaan bij doorveren van de achtervork.. de "piggyback" van de schokdempert komt dan nl. omhoog door verdraaing het gehele ding tijdens inveren (is zo ontworpen  [smart])..
dusss.. om voldoende speling te houden en een aanvaring te vermijden moest er een bocht in de beugel opgenomen worden..



weet nog niet of ik 't wel zo mooi vind, maar iig zit 'ie wel goed vast nu..  ;)

verders in het kader van de algehele voortgang maar besloten voorlopig geen "home made" deksel voor het voorste kettingwiel te gaan maken.. het ding zou ook weinig toegevoegde waarde hebben boven een standaard deksel..  ::) dusss.. skippen maar..

☐ deksel voorste kettingwiel maken
☑ uitlaatdempersteun maken
☐ spoorvatbord maken
☐ remleidingen (voor) in elkaar zetten

right.. binnenkort dus eindelijk met elektra en plaatwerk beginnen..  [yes]
hoognodig die bestelling voor elektrospul 'ns de deur uit doen.. 
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
24 apr 2013, 02:01
het plan om t.b.v. tijdsbesparing geen DIY voorkettingwieldeks el te gaan maken, en dus gewoon een standaard deksel te gebruiken, pakte iets anders uit dan verwacht..
ik had nl. geen EFE deksel paraat, maar wel een brak EX/ET deksel dat m.i. nog prima op te lappen viel.. (vind dergelijke EFE deksels trws niet mooi eigenlijk..)
na heel wat gevijl en gedremel om voldoede speling voor de ketting te bemachtigen en om een afgebroken bovenkant van het deksel wat op te frissen, werd het tijd om het ding toch maar 'ns te passen..
..en toen bleek dat de schakelas op EFE-blokken een cm ofzo korter is dan op de eerdere GSX blokken..  :o goed, weer wat geleerd, maar hoe los je zoiets op?  ???
uiteindelijk besloten zo'n 6mm van de uitstekende "schakelas-bus" te zagen.. het toen vrij gekomen eind van de schakelas was daarmee lang genoeg om het GSX-R versnellingshendelt je erop te zetten (want smaller dan GSX schakelpookjes)..

verders ook dit gat uitgeboord en er een bronzen busje in geperst om dus de overdaad aan speling van de schakelas hier weg te halen..



speling bleek er trws ook te zitten in de verbinding van de kogelgewrichtjes met het alu versnellingspookje en -heveltje.. (zat gewoon los, eigenlijk..)
door een kant in te vijlen en dat weer vol te lassen was dat gelukkig redelijk simpel weer op te lossen..
lastiger was om het heveltje (hoe heet dit ding?) zodanig om te vormen dat de schakelstang mooi rechtuit kon lopen..



nu dus een forse knik in het heveltje aangebracht (kon iets minder wellicht..  ::) ) en het blijkt te passen..



goed.. wel een bult werk voor zo weinig onderdelen..  :-\ maar het schakelpookje voelt wel erg strak nu..  [yes]

☑ EX/ET kettingwieldeksel pasmaken
☐ spoorvatbord maken
☐ remleidingen (voor) in elkaar zetten
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
30 apr 2013, 23:48
okeedan.. omdat 't werk aan het voorspatbord toch wat langer duurt dan verw.. gehoopt, toch maar effe snel een tussen-updeetje..

zoals ik vantevoren al vreesde bleken de aan elkaar vast te plakken delen niet helemaal mooi te matchen qua vorm..  [knife]
bijkomende lastigheid was dat het VTR1000-SP spatbord zodanig gevormd is dat het alleen gemonteerd kan worden als het voorwiel eruit gehaald wordt..
kortom, om voortijdig opdoemende waanzinnigheidsaanv allen voor te zijn, leek het mij daarom beter het ding dan maar -t.b.v. proefpas-sessies- doormidden te zagen.. zodra de definitieve vorm is bepaald/gemaakt kan ik dan als laatste stap de helften weer verenigen..  [smart]

de puzzelstukjes (zijflappen KTM duke spatbord van verkeerde bouwjaar al aangepast op andere bout-afstand, en opgedeeld VTR1000-SP met schade goedkoop van Marktplaats..)



bij het oplappen van de scheuren in het 'onda spatbord al kunnen testen of er een beetje met het plastic ervan te werken valt, in de zin van "kunstoflassen".. gelukkig bleek dat idd het geval.. en het KTM spatbord voelde al meteen aan als hetzelfde materiaal als luchtfilterboxen, dus prima om te smelten etc..
btw.. met kunstoflassen is het altijd uitproberen geblazen.. taai-achtige soorten zijn goed te lassen, brozere soorten vrij slecht.. helaas is veel Suzuki-plastic plaatwerk van het "brozere" soort, en dan is lijmen (met 2-comp. epoxy-meuk) een betere optie..

na aardig wat uitzoekerij de boel aan elkaar "getacked" en op de werkbank verder aan elkaar gelast.. de verbindingen lijken redelijk sterk, maar zullen nog veel afwerking vergen..
toch effe opnieuw gepast..



goed.. lijkt erop dat het wel gaat lukken.. iig happy met de positie en de algemene "look"..  8)
zit verder nu alvast te denken wat voor kleur 'ie zal moeten krijgen.. zilvergrijs metallic (Mercedes 792 Palladium, spuitbussen besteld) of gewoon mat/satijn zwart houden..  :-\

☑ spoorvatbord maken (bijna!)
☐ remleidingen (voor) in elkaar zetten

..en rest van lijstje komt nu ook in beeld:

☐ kabelboom maken
☐ LiFePO4 accu in elkaar zetten
☐ electropaneeltje opbouwen
☐ LED achterlicht maken
☐ LED richtingaanwijzers maken
☐ stuurschakelaars maken
☐ plaatwerk spuiten
☐ ruitje polijsten
☐ buddy schuim repareren en bekleden
☐ kleinspul&onvoorzien/vergeten
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
10 mei 2013, 18:06
werk aan spatbordje gaat maar traag.. na veel plamuur opsmeren en weer wegschuren het ding nu in de filler gezet.. meteen nog een hoop hobbels gespot..  :-\ dadelijk dus nog maar een laagje filler om wat te schuren te hebben..



update-je ☆ update-je ☆ update-je ☆ update-je ☆ update-je ☆ update-je ☆ update-je ☆ update-je ☆ update-je ☆ update-je ☆ update-je ☆ update-je ☆ update-je ☆ update-je ☆ update-je ☆ update-je ☆ update-je ☆ update-je ☆ update-je ☆ update-je ☆ update-je ☆

spatbord inmiddelsch gespoten (mat-zwart dus) en 'tis uiteindelijk nog redelijk strak geworden..  8)



right.. nu het voorwiel eruit om ook de vorkpoten te vullen met olie, en daarna e.e.a. inclusief spatbordje weer in elkaar te schroeven..  :)
alleen eerst effe iets bedenken om de voorkant van de bike tijdelijk op af te steunen..   :-\
« Laatst bewerkt op: 14 mei 2013, 21:15 door arnout »
                                        .. . . .  .  .   .