Nieuw nieuw katspul..

Nieuws:

  .. . . .  .  .   .       KatanaClub Nederland wenst de leden fijne Kerstdagen en een inspirerend 2025           .. . . .  .  .   .

 

Auteur Topic: Nieuw nieuw katspul..  (gelezen 225219 keer)

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

  • *****
14 feb 2013, 23:44
right.. even een snelle update..

heb de benzinekraan inmiddels verplaatst op de tank zodat 'ie niet meer zo dicht op de cylinderkop zit.. kon gelukkig hierbij de "bung" met schroefdraad sparen en opnieuw gebruiken..



verder de oude uitlaat van m'n GSX (rvs Cobra) eens schoonge-scotchpad en de roestige flenzen gespoten.. ziet er weer fris uit..  [yes]

al eerder de standaard EF koeler erop gezet (1 aansluitinkje lekt nog..  >:() en recentelijk de bobines gemonteerd (maar wil deze msschn nog andersom zetten zodat de kabels niet boven de uitlaat hangen..)



wil binnenkort aan het achterwiel beginnen (remschijf ophanging, tandwieldrager/aslagering, klauwsteun, pasbussen) zodat ik daarna tenminste door kan met de verdere opbouw van delen in dit gebied (kettingscherm/hugger, tray/bodemplaat, electraplaat, kettinggeleider, etc..)

                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
26 feb 2013, 01:07
goed.. project lag even stil wgs werk aan remklauwen op m'n EFE-tje (nieuwe seals).. maar heb nu het katspul weer opgepakt..  ;)

wil binnenkort aan het achterwiel beginnen (remschijf ophanging, tandwieldrager/aslagering, klauwsteun,..  blablabla..

ik had eerder een plan gemaakt voor een transmissiedemper/kettingwieldrager voor het achterwiel (standaard niet aanwezig op een Astralite wiel..)
maar zal dat deel wrs toch even laten voor wat het nu is, en eerst 'ns de remschijf-kant oppakken..

tekeningetje verder uitgewerkt..



is nog niet helemaal def., maar wel goed genoeg voor de remklauwsteun..




zonet even gepast op de klauw, en ik bleek 2 nokjes aan de klauw over het hoofd gezien te hebben..  ::) ..moet dus nog effe wat vijlen voordat 'ie goed gaat passen..

de remklauwreactiestan g die bij de XJR achterbrug zat blijkt trws wat aan de korte kant.. moet deze dus verlengen of gewoon een andere maken..

                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
26 feb 2013, 22:36
..bleek 2 nokjes aan de klauw over het hoofd gezien te hebben..  ::) ..moet dus nog effe wat vijlen voordat 'ie goed gaat passen..

gefixt.. steun alleen nog effe wat polijsten..



 
☑ remklauwsteun
☐ rechterkant wielnaaf
 
en ondertussen..

☑ bestelling remleidingen binnen
☑ bestelling kunstleer binnen

 ;)
                                        .. . . .  .  .   .

  • No avatar
  • *
27 feb 2013, 19:28

..effe wat carbs en uitlaatje erop schroeven, wat dradenspul op de ontsteking aansluiten, acceptable bougies opsnorren, en zien wat er gebeurt..  ;)

okeedan.. blokkie loopt..!  [yes]



na een minuutje lopen geen zichtbare olielekken, rare geluidjes of watdannook.. wel een aardig rookgordijn, maar dat kwam van de uitlaatbochten af.. (was vergeten dat ik die ooit had ingespoten met olie/wd40 tegen de roest in opslag..  ::))
right.. weer een mini-succesje verder, en de motorbloklak meteen ook een stukje uitgehard..

Goed blok jonguh.

  • *****
8 mrt 2013, 16:06
okeedan.. blokkie loopt..!  [yes]
Goed blok jonguh.

so far so good.. ;)

anyway..

het heeft effe wat tijd&arbeid gekost maar heb nu dan de rechterkant van de wielnaaf grotendeels af.. (hèhè.. pffft.. ggtsssk.. ::))

was begonnen met een massief stuk alu, en daar in de draaibank er de basis vorm aan gegeven.. blok paste maar er maar net in de drieklauw trws..



gaten boren.. en de grove vorm van de remschijfverankerin gspunten eruit halen..



en na een hoop gevijl en geschuur bleef dit over.. (het ding is daarmee gelukkig een heel stuk lichter geworden dan het oorspronkelijke blok.. 2 vuilniszakken met alu-spaanders weggebracht..  :D)



..proefpassen met de remschijf erop..



de oplettende topicvolgert zal gezien hebben dat de vorm toch iets afwijkt van het eerste opzetje in 3D.. dat klopt idd, ik heb dat ontwerpje een paar keer aangepast.. bij de laatste versie zaten trws nog wel die uitfrezingen in de rand van de flens die tegen het wiel komt te zitten.. maar ben er nu eigenlijk wel klaar mee, mooi zat zo medunkt..  :-\
moet nog wel het verse lager erin drukken en de boel verder glad schuren..

right.. en Pierrrre, wat is de tussenstand?
 
☑ remklauwsteun
☑ rechterkant wielnaaf
☐ linkerkant wielnaaf/kettingwieldragert
☐ pasbussen achterwiel
 
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
8 mrt 2013, 21:28

Wel ff wat werk, nou ja, moet je maar niet van die moeilijke wielen in je kat stoppen  ;D
'T resultaat mag er wezen  [tu]
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • *****
9 mrt 2013, 08:33
sodemieters :o
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
9 mrt 2013, 20:36
Wouw, in een woord: schitterend hoe je dat hebt gemaakt.  [tu]
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
10 mrt 2013, 17:06
yep.. ben zelf ook redelijk content met het behaalde resultaat..  ;D

nog effe een laatste plaatje in proef-gemonteerde toestand en na een poetsbeurt..



de klauwsteun lijkt wellicht erg dicht op op de remschijfboutjes te zitten.. en dat is ook zo, maar zolang de klauw gecentreerd blijft op de schijf gaat het prima..
de trekstang (die ik nog moet maken) ga ik verankeren aan een bout die in de plaats komt voor de banjobout.. aan de linkerkant komt dan een banjobout met ontluchtingsnippel erop..

nu bezig met de naaf aan de andere kant.. d.w.z. als eerste een spacer-plaat, want het kettingwiel blijkt nu te dicht op de band te zitten.. daarop (met sponninkje) komt dus de oude naaf/ketingwieldrager.. ga daar eerst nog flink wat materiaal afdraaien want het is een loodzwaar ding..  :o
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
16 mrt 2013, 23:42
..de oude naaf/ketingwieldrager.. ga daar eerst nog flink wat materiaal afdraaien want het is een loodzwaar ding..  :o

en dat afdraaien aan de binnenkant ging vlot, alleen de uitsparingen aan de buitenkant bleken een hele opgaaf..  [knife]
eerst met de hand een heel eind gekomen, maar het resultaat was toch niet helemaal strak..  :-\ dus toen de boel na-geskimmed op de draaibank..
geen foto van die uiterst rammelende setup wgs zelfbescherming..   



oh.. schijf aan de linkerkant is de spacer die het kettingwieldrager-ding voldoende ver naar buiten moet brengen zodat de ketting niet superstrak langs de band loopt..

right.. nu nog effe bussen draaien en dan kan de boel eindelijk gemonteerd worden..  ::)

☑ rechterkant wielnaaf
☑ linkerkant wielnaaf/kettingwieldragert
☐ pasbussen achterwiel
                                        .. . . .  .  .   .

  • ***
18 mrt 2013, 21:21
Ach Arnout nou niet alles even effe doen dan ben je zo snel klaar , neem gerust de tijd

  • *****
18 mrt 2013, 22:30
Ach Arnout nou niet alles even effe doen dan ben je zo snel klaar , neem gerust de tijd

Eind mei, deadline,, ritje duitsland  [yes] [yes] [yes] [yes]  [whip] [whip] [whip]
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
21 mrt 2013, 17:40
Ach Arnout nou niet alles even effe doen dan ben je zo snel klaar , neem gerust de tijd

Eind mei, deadline,, ritje duitsland  [yes] [yes] [yes] [yes]  [whip] [whip] [whip]

hmmm, tsja..  :-\

nog 2 mndn de tijd, maar ook zoveel dingen die nog (pas)gemaakt moeten worden.. en dan nog carbafstelklooien en mogelijke kinderziektes oplossen..
ik rommel rustig door, en we zien wel waar 't schip strandt..  ::)

right..
heb nu het achterwiel-pasbussen-verhaal grotendeels geklaard.. had daarvoor het geheel weer uitgewerkt in AutoCAD (nu dus met busjes erbij)



met die tekening in de hand de spulletjes in 1 stuk door gemaakt.. en bij proefmontage bleek de bus binnen in het wiel net ietsje te kort.. dus 1 van de naven moet ietsje na-geskimd worden om dit op te vangen..

desondanks toch efe de boel aan de achteras geregen en in de Kat gehangen voor een algemene check..




paste meteen als een uh.. bus..  ;D
heb de bussen vrij dik uitgevoerd, vooral t.p.v. raakvlakken met de swingarm (flenzen).. op deze manier wordt dit geheel meteen ook wat stijver..

right.. nu de boel weer loshalen..  :(

☑ pasbussen achterwiel (bijna!)
☐ trekstang achterremklauw
☐ hugger&kettingscherm

t.z.t.:
☐ speling schakelpedaal oplossen
☐ deksel voorste kettingwiel maken
☐ uitlaatdempersteun maken
☐ aansluitflens uitlaat op demper maken
☐ remleidingen in elkaar zetten
☐ kabelboom maken
☐ LiFePO4 accu in elkaar zetten
☐ electropaneeltje opbouwen
☐ LED achterlicht maken
☐ LED richtingaanwijzers maken
☐ stuurschakelaars maken
☐ plaatwerk spuiten
☐ ruitje polijsten
☐ buddy schuim repareren en bekleden
☐ kleinspul&onvoorzien/vergeten
« Laatst bewerkt op: 21 mrt 2013, 17:42 door arnout »
                                        .. . . .  .  .   .

  • ***
22 mrt 2013, 14:27
Respect  [tu]
Katana ni rei

  • *****
29 mrt 2013, 21:44
Respect  [tu]
ach.. als je maar lang genoeg blijf proberen lukt er altijd wel wat..  ;D

right..

uiteindelijk de bus in het achterwiel strak passend gekregen, maar toen ik ook zo de kettingwielen erop had gezet, bleek er iets niet helemaal te kloppen..
na vele checks/metingen bleek nl -ondanks alle uitzoekwerk- het achterwiel toch zo'n 3mm teveel naar rechts te staan..  [knife]
op een gegeven moment bedacht ik me dat het enige ding dat ik niet exact heb opgemeten de XJR-achterbrug is.. had aangenomen dat'ie wel symmetrisch zou zijn.. niet dus..  [no]
oh well.. linkerbus ingekort, en extra spacertje voor aan de rechterkant gedraaid, en de boel stond dan uiteindelijk in het gelid..

zoals gezegd zitten de kettingwielen er al op.. dit dus t.b.v. uitlijning achterwiel en ook om de plek van het kettinggeleiderubbe r (of -plestik) te bepalen..



het profiel had ik al eerder in het strookje delrin gefreesd, maar moest 'm nog in de juiste vorm brengen.. (verfstripper-gun erop, buigen maar..)



zit vastgeplakt met "powerbond" dubbelzijdige tape.. (wordt gebruikt om merk/typeplaatjes op motorkappen te plakken etc..)
geen idee of het sterk genoeg is.. zien we vanzelf..  :-X

ketting zit er nog niet def. op omdat ik wrs nog bij moet kunnen om de hugger/kettingscherm op maat en vast te kunnen maken..

maar eerst verder gegaan met de trekstang voor de remklauw..
had gehoopt met wat aanpassingen een oude banjobout geschikt te kunnen maken om daar de trekstang aan te verankeren.. maar had dan draad moeten tappen in die bout dat nooit een behoorlijke dikte zou kunnen hebben.. dusss.. toen maar zelf een bout gedraaid op de draaibank.. (uhmm.. niet zoals het wellicht klinkt..  :-[)
voorzien van een convex puntje (zoals de ontluchtingsnippel die er normaal zit) en M10x1.00 draad, en laatste stukje M8 draad om de trekstang vast te kunnen zetten..



hier dus ook al 1 uiteinde van de trekstang dat op het ankerpunt op de achterbrugpast..
samen met het andere eind e.e.a. aan een ronde alu buis van de praksuls gelast.. (bleek trws rotzooi.. allerlei verontreinigingen kwamen vrij in het smeltbad..  >:()

moertje moet nog vervangen voor een borgmoer bij def. montage.. (verder extra vulring gemaakt tussen klauw en trekstang-end..)



moet nu alleen nog een banjobout met ontluchtingsnippel aanschaffen..

oja.. verder ook de speling uit het versnellingspookje gehaald met een "quick fix".. (hint: kan nu geen kleine klepspelingen meer meten..   ;D)

☑ pasbussen achterwiel
☑ trekstang achterremklauw
☑ speling schakelpedaal oplossen
☐ hugger&kettingscherm
« Laatst bewerkt op: 29 mrt 2013, 21:48 door arnout »
                                        .. . . .  .  .   .