Nieuw nieuw katspul..

Nieuws:

  .. . . .  .  .   .       KatanaClub Nederland wenst de leden fijne Kerstdagen en een inspirerend 2025           .. . . .  .  .   .

 

Auteur Topic: Nieuw nieuw katspul..  (gelezen 225276 keer)

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

  • *****
12 jan 2013, 00:51
..anders staat je hele toko vol met uitlaatgassen ..

mwoah.. effe wat raampjes tegen elkaar open zetten naderhand..  ;)

Wat vonden de buren ervan?  ???
..geheel zonder !! enige vorm van uitlaten....

oh.. ik had wel de (nieuwe) demper op de uitlaat gezet hoor..  :D (je ziet er nog net 1 hoekje van op de foto..)
prima geluidje trws.. poopurruhpooh.. purruhpooh.. etc..  :)

Maar mooi dat ie het doet! Geeft de burger weer moed en vertrouwen om verder te gaan..

idd..  [yes] maar ondertussen weer opnieuw met het frame bezig..  :-\
na lang twijfelen toch besloten er een nieuwe laklaag overheen te zetten omdat ik er toch niet helemaal "happy" over ben.. teveel vergeten plekjes, teveel bobbelige nevel plekjes, en een iets paars-grijzige gloed ipv diepzwart..
nu dus de boel aan het opschuren.. (bijna klaar..)
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
13 jan 2013, 22:35
right.. frame weer gespoten..



is redelijk strak, maar het "satin-black" chassis paint (VHT SP671) is wel een beetje matterig uitgevallen naar mijn idee..  :-\ naja, denk dat ik het hier toch maar bij zal laten..  ;)
motorsteunenbeugelt jesmeuk moest wgs kleurverschil ook opnieuw en hangt nu te drogen..

om het topic van Peterrr niet te vervuilen zal ik hier verder in te gaan op de eerder ter sprake gekomen home made schuur-bitjes voor de dremel proxxon die ik voor het EFE/kat-blok gebruikt heb..

..wat hier boven staat van de schuurpads voor de dremel dat snap ik nog even niet.
Ik gebruik van de ronde schuurbandjes van skill..

nouwuh.. ik heb 2 soorten schuur-bitjes gemaakt m.b.v. bruine 3M scotchpad..



bovenste (kleinere) bitje bestaat uit een opstapeling van uitgeknipte vierkantjes die hier op een dremelschuurton-bitje geplaatst zijn.. (rubbertje verwijderen, en vierkantjes voorzien van gaatje zodat ze op het asje geplaatst kunnen worden..

onderste bitje is bedoeld om diep tussen koelvinnen te kunnen schuren waar je normaliter erg slecht bij kunt.. dit is een stukje tig lasdraad (2,6mm) waarvan 1 kant tot een punt is geslepen.. die punt is om een uitgeknipt strookje scotchpad (ca. 10mm breed) in de lengte te kunnen doorboren.. andere uiteinde is bol en met dit eind rijg je het strookje tot kort voor het einde.. (staafje draai je dus om)..
lastige is om de lengtes een beetje op elkaar af te stemmen en om net een randje van het strookje ook mee te klemmen in de "chuck" (tegen meedraaien op het staafje)..
bij gebruik wikkelt het strookje zich op tot een spiraal (dus effe extra lengte rekenen), maar blijft daarna prima zitten.. slijt wel wat hard, maar je komt er tenmiste wel mee tot op de goeie plek..  [yes]
verder uiteraard het toerental van je dremelt in de gaten houden..
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
15 jan 2013, 21:33
Vind een zijdeglans frame een stuk fraaier dan hoogglans  [tu]
Je krijgt meer contrast met glimmende delen.
Al enig idee welke kleur 't plastic en de tank gaan worden....?
...kan eigenlijk alleen maar grijs zijn natuurlijk.. ;)
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • *****
15 jan 2013, 23:53
Vind een zijdeglans frame een stuk fraaier dan hoogglans..

tja, 't ziet er niet verkeerd uit, maar 'tis wel een beetje zonde van het vele schuurwerk..  :-\ met mat/zijdeglans komt dat nl. veel minder nauw..

Al enig idee welke kleur 't plastic en de tank gaan worden....?
...kan eigenlijk alleen maar grijs zijn natuurlijk.. ;)

yups.. weer zilvergijs metallic en met zwarte "SD" bovenkant net zo als m'n oude kat.. zilvergrijs wordt evt. wel een tint donkerder om de striping/biezen die ik nu in m'n hoofd heb beter af te laten steken.. tanklogo wordt wrs outline in zwart i.p.v. rood..
maargoed, heb nog niks ingekocht hier voor op dit moment..

vandaag en gisteren nog snel effe wat "porting" gedaan nog het blok nog goed toegankelijk is.. op de EFE zit nl. evenals op de oudere GSX-blokken een vreselijke "mismatch" tussen de carbrubbers en de inlaatpoorten.. (wanneer de carbs 'ns een keer los zijn voel dan 'ns in de inlaatkanalen, en je schrikt je rot van de hobbels..)
kortom, kan dat ook dit keer niet zo laten natuurlijk..  ;)
deel van de mismatch-oorzaak is dat de inlaatkanalen niet in het hart van de aansluiting zitten.. om dit te corrigeren moet er materiaal weggehaald worden van de dikkere zijden.. dunste plek opgemeten als maat voor hoe breed de rand rondom moet worden (ben echter toch iets hierboven gaan zitten om de opening niet al te groot uit te laten vallen)..
aftekenen met schuifmaat, poorten vlak voor de kleppen afgedicht met keukenrolpapier en meteen met grof geschut begonnen..  ;D don't try this at home kids!



en na afwerken met schuurtonnetje op de proxxon zag het er zo uit..



toen was het de beurt aan de carbrubbers.. rubbers nummeren en positie markeren en steeds een stukje verder afdremelen aan de binnenkant totdat de overgangen helemaal glad zijn geworden.. dremelen aan losgehaalde rubbers om beschadiging van de net afgwerkte inlaatkanalen te vermijden..
dus na 100x trial&error de rubbers d'rop en d'raf krijg je zoiets..



goed.. blok nog even bijtippen (ondanks afdekken met handdoeken en kranten toch nog een butsje in de lak weten te veroorzaken  [no]) en dan het geheel 'ns richting frame gaan duwen..  :)
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
16 jan 2013, 12:32
Nice! [yes]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SRTurbo-Katana GSX1100SZ-HarrisMag2-HarrisMag4-BakkerGS1000-JMCGSXR1216-BimotaYB8-UPSSR750R-2xGSXR1216M-4xGSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-8xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400Turbo-TL1000R-KTM1190S

  • ***
16 jan 2013, 17:37
Lekker bezig zo [tu]
Hebbie die boor nou expres zo neer gelegd op de krant? (...weer tijd om ..te genieten)
Katana ni rei

  • *****
17 jan 2013, 19:06
Hebbie die boor nou expres zo neer gelegd op de krant? (...weer tijd om ..te genieten)

haha.. :D neehoor, het lijkt idd opzet maar is puur toevallig.. die lokale kattebakvulling lees ik trws zelden..  had trws liever dat men onbedrukt krantepapier door de brievenbus zou proppen.. is dan veel prettiger met sleutelen omdat kleinspul zoals moertjes/ringtjes/etc dan zicht- en vindbaarder is..

maargoed.. "tijd om weer te genieten.." was 't zeker niet toen het moment daar was om het frame om/over het blok te frommelen.. dat viel nl. niet echt mee.. dat wil je niet weten.. :-X
...neejoh? wattan? vertel! vertel!

nouwuh.. was compleet vergeten dat ik destijds jaren terug de onderste balhoofdverstevigin gsbuizen zodanig "radicaal" had uitgevoerd dat een blok alleen met losse cylinderkop te plaatsen zou zijn..  :-[
duurde even voordat het muntje viel, maar na het weerklinken van een "klonk!" door blok-framecontact, brak een "heroverwegingsmomen t" (ka.. limero..-zooi!  >:() aan  ::) en werd duidelijk dat e.e.a. niet zou gaan passen zoder onderdelen van het blok af te schroeven..
enzo&aldus eerst een poging met zonder kleppendeksel.. "klonk!" (ka.. ramba..-zooi!  >:() paste nog niet..
goed.. toen maar de nokkenassen d'ruit gevist.. et voila, het onwaarschijnlijk lijkende geschiedde toch..

 

moet nu de diverse blok-bouten/bussen nog verder afmonteren, maar dadelijk eerst effe de asjes terug in het blok zetten..
oh.. die motorbladenzooi op de foto is trws een overblijfsel van de de stapel-ondersteuning-methode om het frame gedoseerd te kunnen laten zakken..
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
17 jan 2013, 21:30
Opbouwen is altijd 1 van de mooiste dingen he Arnout,,, het begint steeds meer op een katana te lijken  ;)
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • ****
17 jan 2013, 21:52
Kijk, de twee grootste onderdelen zitten weer in elkaar. Ben benieuwd naar het vervolg.....Succes man!!  [tu]
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ****
17 jan 2013, 23:05
Ha ha, heb ook zoiets.
Om mn kleppendeksel eraf te krijgen moet ik de voorste en onderste motorbevestiging loshalen en het blok met een krik om het achterste punt laten draaien. ???

Wel dat kleine kettinggeleidewielt je vastdraaien, he  [devil]
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • ***
17 jan 2013, 23:36
goed bezig  [tu] [tu] [tu]
Katana1100sz  Katana1100sz

  • ***
18 jan 2013, 21:54
Onze supersleutelaar Arnout is erg goed bezig
Ik denk dat het sleuteldagje met hem wel eens zo een paar weken ,maanden of jaren zou kunnen worden

In 1 woord Arnout TOP

Ik zou bijna mijn Kat uit elkaar halen als ik zie hoe mooi die van jou nu aan het worden is  , waare het niet dat ik net met een ander project ben begonnen


  • *****
19 jan 2013, 01:49
tjeezeg..  thanks voor alle compli..  :-[ ;D
blok erin was idd een hele stap voorwaarts voor het project.. (en een onverwacht zware klus..  :-X)

Wel dat kleine kettinggeleidewielt je vastdraaien, he  [devil]

stik..! vergeten te checken..  [knife] de nokkenaskettingwiel boutjes bedoel je?
tja, had dat natuurlijk voor eeuwig in m'n achterhoofd moeten hebben.. maar daar past helaas maar 1 gedachte tegelijk in..
maar cammetjes en kleppendeksel zitten er inmiddelsch alweer in&op, en voel er weinig voor het deksel weer te lichten (heb op kritische plekken de oude pakking met siliconenmeuk "ondersteund"..).. aan de andere kant was er geen enkel teken dat deze boutjes ooit los zijn geweest na verlaten van de fabriek.. met de EFE-kop op m'n oude kat was dat een ander verhaal..

anyway.. bezig met de blokophanging verder af te maken.. beetje weinig ruimte voor de extra steun aan de rechter voorkant.. (maat genomen op oude GSX-carters waar ik het vooruitstekende oog ooit had afgeslepen dat nu in de weg zit..  ::))
was verder nog niet toegekomen aan de onderste bloksteunen.. wilde deze oorspronkelijk van staal maken.. maar kon nu effe geen dik genoeg plaatje vinden, dus dan maar met een 8mm alu plaatje aan de gang gegaan..

aftekenen.. klaar voor gaten boren en daarna uitzagen..



1 stuks alvast wat grof in vorm gevijld.. en snel effe gepast op de Kat natuurlijk..  ;)



de oplettende GSX/Kat-kenner zal de vorm van de steunen wrs wat vreemd aandoen, maar het gaat hier om een 1100 blok in een 750 frame.. en dit is de enige plek waar die blokophanging verschilt.. (de bloksteuntjes an sich zijn wel hetzelfde, ze zitten alleen op een andere plek..)
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
19 jan 2013, 08:31
Wellicht een hele domme vraag.  ??? Maar hoe teken je / waarmee teken je dit zo mooi scherp af? Onlangs met een steuntje voor een tellerset zitten knoeien, maar dit is het betere aftekenwerk.
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • ***
19 jan 2013, 12:22
LoL .... met een dikke zwarte stif, lineaal, kraspen en een kraspenpasser (of wat de officiele benaming van het laatste ook mag zijn) ;D

Moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik ook altijd loop te kloten en toen ik deze foto zag dacht 'fuck, waarom ben ik daar niet opgekomen :-X