Nieuw nieuw katspul..

Nieuws:

.. . . .  .  .   .       KatanaClub Nederland wenst de leden fijne Kerstdagen en een inspirerend 2025           .. . . .  .  .   .

Auteur Topic: Nieuw nieuw katspul..  (gelezen 225271 keer)

• **
19 dec 2012, 20:56
10L fles gaat ook prima achter op de motor  ;D
Alu is goed te bewerken met gereedschap voor hout, er zijn bedrijven waar ze alu zagen met de kettingzaag...

Niet veel geld voor een AC/DC TIGger trouwens, en het resultaat mag er zijn!

Stefan

20 dec 2012, 21:31
10L fles gaat ook prima achter op de motor..

:D ha! ..op de motor heb ik nog niet geprobeerd.. overdwars en met spanbandjes vastsjorren?
dan moet je je zelf er wel aan herinneren dit keer niet tussen de files door te rijden..  [devil]

right.. ondertussen de losse deksels van lak voorzien..

wrinkle-lak spuiten was trws een smeerboel wgs voortdurend verstoppende spuitnippel en overlopende spuitbus.. om e.o.a. reden toch de meeste morsdruppels niet op het deksel laten landen en het grootste deel dekkend gekregen.. (achteraf gezien veel beter effe een nieuw bussie moeten bestellen..  ::) )
                                        .. . . .  .  .   .

21 dec 2012, 11:38
Verkeerde zuinigheid dus? ;)
Ziet er iig super uit! [yes]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SRTurbo-Katana GSX1100SZ-HarrisMag2-HarrisMag4-BakkerGS1000-JMCGSXR1216-BimotaYB8-UPSSR750R-2xGSXR1216M-4xGSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-8xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400Turbo-TL1000R-KTM1190S

• **
22 dec 2012, 18:40
Dat racey ontstekingsdeksel was toch ook al zuinigheid?
Rotterdam ligt ook wel erg dicht bij Zeeland...

Flesje overdwars, spanbandje, klaar  ;D Niet volgas vooraan bij de stoplichten gaan staan nee... En mensen kijken wel een beetje raar... Gasflessen zijn eng ofzo  ::)

Ik krijg alles mee op de motor, kerstpakketten, 4x4 tussenbakken... (wel met een speciaal voor dit doel gemaakte steun)

Stefan

22 dec 2012, 18:50
''vind ik leuk''  [yes]
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

22 dec 2012, 22:03
Rotterdam ligt ook wel erg dicht bij Zeeland...
te dicht, als je 't mij vraagt..  :-X
maargoed, echt zuinig is pas: niet zelf sleutelen en gewoon een Honda kopen en die helemaal op rijden.. maar leuk is anders natuurlijk..   [zzz]
nee, ik moet me eigenlijk wel een beetje aan een beperkter budget houden, maar ik probeer hier zo veel mogelijk mee te doen.. is ook wel een soort sport an sich..
maargoed, vind het daarnaast ook gewoon een uitdaging om "kapot gewaande" dingen toch weer te fixen..  [yes]

Gasflessen zijn eng ofzo  ::)
ha.. argon is zo'n beetje 't veiligste spul dat je in 'n gasfles kunt doen..  ::) juist omdat 't niet wil reageren wordt het voor lassen gebruikt ("inert" enzo)....

(wel met een speciaal voor dit doel gemaakte steun)
hmmm.. heb weleens gedacht aan een bagagerekje om meer zooi mee te kunnen nemen.. en dan in het bijzonder aan 1 die in de plaats zou kunnen komen voor het duo-gedeelte van de buddy van m'n EFE.. heb dat weleens bij zo'n BMW GS gezien en dat zag er wel handig uit..
                                        .. . . .  .  .   .

• **
23 dec 2012, 11:49
Tsss, GS op weg-banden...  [tdown]
Maar wel een mooi rekje zo, beter dan de topkoffer waar ik mee rondrijd  :-[

28 dec 2012, 00:10
na weken schuren was het geduld op (volgende keer toch maar laten stralen  )   en was de tijd daar om enkele spuitbussen op het EFE blok te ledigen..  ;)

eerste indruk is dat er niet al te veel plekjes zijn vergeten en vooralsnog maar 1 druiper/zakker/zelfverplaatsendeverfophoping is veroorzaakt..
redelijk tevreden dus..  ;D
                                        .. . . .  .  .   .

28 dec 2012, 00:12
ziet er toch heel netjes uit arnout [tu] [tu] [tu]. mooi kleurtje hoor zwart.
Katana1100sz  Katana1100sz

29 dec 2012, 22:24
ziet er toch heel netjes uit arnout [tu] [tu] [tu]. mooi kleurtje hoor zwart.

yup, 't ziet er -vooral op de foto- lang niet verkeerd uit.. hier en daar toch wat mindere plekjes.. had 4 TL-balken rondom het blok gepositioneerd om enigzins te kunnen zien wat ik aan het spuiten was, maar uiteindelijk toch nog met een los lampje in de andere hand moeten bijschijnen.. een blok metallic-grijs spuiten is dan toch een stuk eenvoudiger wat zichtbaarheid betreft..   :-\

btw.. de gebruikte spuitlak is VHT SP139 "satin black" (en primer SP148).. en dat goedje is zeer goed dekkend en trekt mooi glad, 't spuit echter wel wat "spetterig" dus een eerste laag licht opzetten ("mist") zoals met andere lak gaat eigenlijk niet goed..
VHT was vroeger vrij lastig te vinden in NL, maar sinds enige tijd is er deze webwinkel die zeer snel en goedkoop levert.. [tu]

anyway.. voordat ik het blok ga vullen met olie en kijken of er oliedruk is (oliedruklampje-check) besloten toch eerst maar eens de startmotor eens een beurtje te geven..

de behuizings-cylinder was wat roestig, dus effe gespoten.. de interne delen zagen er verder nog vrij goed uit.. alleen de collector was wat aangekoekt (ingebrand?) en hobbelig, en dus meteen ingespannen in de boorkolom en glad gepolijst en de rommel tussen de strips uitgekrabt..
zou het nu weer prima moeten doen, maar dat zien we anders snel genoeg..  ;)
                                        .. . . .  .  .   .

29 dec 2012, 22:44
Hee, een Black Christmas daar in 010.
Ziet er patent uit  [tu]
Gettingtheregetting theregettingthere.. ...
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

2 jan 2013, 22:52
Gettingtheregettingtheregettingthere.....

slowlybutsurelyslow lybutsurelyslowlybu tsurely..  ;D

yup, erg vlot lijkt het allemaal niet te gaan, maar heb danook gewoon een rijdende Soes voor komend seizoen.. dus die tijdsdruk is er niet.. (de spurt met de opbouw van m'n EFE destijds in 3mnd ofzo is hiermee wel een groot contrast..)
als je jezelf ook bij ieder boutje afvraagt of het wel mooi genoeg is voor de Kat, dan gaan de meest simpele jobs gauw een stuk langer duren..  :-[

zo leken mij gisteren de uitlaatpoorten toch nog wel te erg gevuld met koolaanslag om zo te laten.. dus tijdens het klepstellen eerst 1&2 en na 1 krukas-slinger daarna ook de poorten van cyl. 3&4 schoongetold en uitgeblazen.. (kleppen staan dicht in die posities, dus geen rommel in de cylinders..)
verder een baaipaas-olieleidinkje geknutseld om nog geen oliekoelert op het blok te hoeven monteren.. hiermee zou ook de af te leggen weg voor de verse olie een stukje korter worden..
na fixen druppelende aftapplug en afvullen met versche 10W40 halfsynteet werd het tijd om te testen of de oliepomp idd nog goed werkt..
wachten tot het testlampje eindelijk uit gaat duurt altijd te lang voor je gevoel, en als het dan eenmaal zo ver is is het wel zaak de startmotor nog effe een minuutje door te laten zwoegen.. de oliedruksensor zit nl. nog ruim voor de cyl.kop, en daar wil je juist vooral de olie hebben..
goed.. nu dit puntje ook weer afgevinkt kan worden ga ik proberen het blok te starten in de motorbok.. effe wat carbs en uitlaatje erop schroeven, wat dradenspul op de ontsteking aansluiten, acceptable bougies opsnorren, en zien wat er gebeurt..  ;)
                                        .. . . .  .  .   .

6 jan 2013, 21:11

..effe wat carbs en uitlaatje erop schroeven, wat dradenspul op de ontsteking aansluiten, acceptable bougies opsnorren, en zien wat er gebeurt..  ;)

okeedan.. blokkie loopt..!  [yes]

na een minuutje lopen geen zichtbare olielekken, rare geluidjes of watdannook.. wel een aardig rookgordijn, maar dat kwam van de uitlaatbochten af.. (was vergeten dat ik die ooit had ingespoten met olie/wd40 tegen de roest in opslag..  ::))
right.. weer een mini-succesje verder, en de motorbloklak meteen ook een stukje uitgehard..
                                        .. . . .  .  .   .

7 jan 2013, 09:17
Hoop wel dat je goede afzuiging hebt [tu], anders staat je hele toko vol met uitlaatgassen 8) 8).
maar ziet er wel leuk uit zo dat motorblok, en mooi dat ie loopt, en geen lekkages. [tu]
Katana1100sz  Katana1100sz

11 jan 2013, 23:06
Geweldig, als ik dit zie moet ik wel een beetje  ;D
Wat vonden de buren ervan?  ???
Ik heb ooit een GSX750ES van iemand gekregen. Toen ik zo een en ander had bekeken ging ik het electrische gebeuren eens testen. Losse auto accu eraan en huppatee. Tegen de verwachting in functioneerde bijna alles. Toen op het idee gekomen om de startmotor eens te testen. En de fiets ging gewoon aan de gang.........in de garage.........gehe el zonder !! enige vorm van uitlaten....
Kan je wel heel simpel testen of ie op 4 pitten loopt, dat dan weer wel..[knife]
Was wel een beetje lawaaierig, maar de bovenbuurman had niks gehoord zie tie.  [winky]

Maar mooi dat ie het doet! Geeft de burger weer moed en vertrouwen om verder te gaan. Wordt echt een erg gaaf ding! [tu]
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".