Nieuw nieuw katspul..

Nieuws:

  .. . . .  .  .   .       KatanaClub Nederland wenst de leden fijne Kerstdagen en een inspirerend 2025           .. . . .  .  .   .

 

Auteur Topic: Nieuw nieuw katspul..  (gelezen 225363 keer)

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

  • *****
10 nov 2012, 11:14
zohee daar zat een hoop meuk in, in dat zeefje :o
Misschien moet ik bij de mijne ook maar eens kijken  8)
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
18 nov 2012, 00:54
right.. beetje stilletjes in dit topic, maar ben toch elke dag bezig met het EFE blok..  :-\
het "opschonen" gaat nl. iets trager dan gehoopt en neemt een hoop tijd in beslag.. blijkt geen zaak van ontvetten en effe opschuren, maar grote delen zijn geoxideerd onder de nog redelijk uitziende lak.. dus een hoop moet toch kaal gemaakt worden..  :(
omdat dat nogal saai is, maar effe met wat anders begonnen.. nl. een restauratie poging van het ontstekingsspoeltje szijdeksel..



het gat dat eerst doorliep tot in het carter was opgevuld met epoxy-meuk.. dat wil ik dus vervangen voor een stukje alu..
buiten het missende stuk was het deksel ook verwrongen, maar heb dat nu als eerste weer enigzins recht gemaakt door een scheur in te zagen /uit te dremelen, het ding wat samen te drukken, en de scheur weer dicht te lassen..
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
24 nov 2012, 21:17
..effe met wat anders begonnen.. nl. een restauratie poging van het ontstekingsspoeltje szijdeksel..

en zo geschiedde..

wilde er eerst gewoon een plaatje overheen zetten, maar omdat dat met een 5mm plaatje er wel erg oplapperig uit zag maar een sparing gemaakt waar het plaatje in kon verzinken..


na aflassen binnen- en buitenkant .. en lokaliseren en boren van het boutgaatje..


right.. redelijk happy met het ding.. ziet er wel "racy" uit, al is het gewoon zunnigheid..  :D
right.. lastrafo wegrollen en weer verder met het blok schoondremelen..  :-\
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
26 nov 2012, 00:29
Mooi werk ! [tu]
Al enig idee waar die troep in de zeef vandaan gekomen is.....?
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • *****
26 nov 2012, 21:46
Al enig idee waar die troep in de zeef vandaan gekomen is.....?

nope..  :-\ wel een vermoeden (stille hoop?) dat het restanten van een reparatie zijn.. overdaad siliconenmeuk wijst erop dat het carter gespiltst is geweest wrs om kapotte delen te vervangen.. de staalsnippers zijn toen dan blijkbaar niet allemaal opgeruimd..
ga hoedanook eerst het blok verder schoon te maken aan de onderkant nu 'ie ondersteboven op het onderstel van de motorbok ligt.. om de koppeling los te halen is 't een stuk handiger als het blok ergens aan verankerd zit.. dus dadelijk weer terug in de motorbok hangen en dan 'ns kijken..
                                        .. . . .  .  .   .

  • No avatar
  • *
29 nov 2012, 17:45
zohee daar zat een hoop meuk in, in dat zeefje :o
Misschien moet ik bij de mijne ook maar eens kijken  8)

Misschien moet k dat bij die van mij ook maar es doen
Blok had al wel wat km's gemaakt maar liep verder prima, had nog een oliefilter en verse Bel ray half synt erin gedaan en na n poos gereden te hebben de efe gesloopt.
Frame was nogal sjapie.
De enige reparatie die we er ooit aan gedaan hebben was de startkoppeling.
Die valschade is denk ik van de evil Knievel uit Drenthe waar k em ooit eens heb opgehaald.

  • *****
1 dec 2012, 00:53
De enige reparatie die we er ooit aan gedaan hebben was de startkoppeling.
Die valschade is denk ik van de evil Knievel uit Drenthe waar k em ooit eens heb opgehaald.

aha.. de startkoppeling hmm? daar zittten idd wat siliconenresten en kan een redelijk nieuw ogende blauwe pakking zien..
een kapotte startkoppeling kan idd aardig wat metaalsplinters veroorzaken.. als dat idd de enige oorzaak van alle meuk in het groffilter is dan zou dat niet verkeerd zijn natuurlijk..  :)
maarja, je weet niet wat mr. Knievel er mee heeft uitgehaald behalve de zijdeksels en carterrand beschadigen.. iig heeft het blok goed gelopen daarna..

momenteel ook bezig de schraapresten op het dynamodeksel weg te plamuren met hittebest. epoxymeuk.. zie je dadelijk niks meer van..
                                        .. . . .  .  .   .

  • No avatar
  • ***
2 dec 2012, 11:10
Blauwe pakking zal wel van die piloot uit Drenthe zijn...
Ik gebruik alleen maar zwarte pakking.
Startkoppeling was goed stuk toen,ben nog wel ff aan 't zoeken geweest om een stel
passende tandwielen te vinden.

  • *****
2 dec 2012, 21:23
..Startkoppeling was goed stuk toen,ben nog wel ff aan 't zoeken geweest om een stel
passende tandwielen te vinden.

..de tandwielen kapot? meestal gaat het "koppelingsgedeelte" stuk, dus de cylinders/rollers die invreten op de naaf van het grote tandwiel.. het "idle"-tandwiel is daarentegen meestal nog in prima staat..
(startmotor vertanding en dus ook het ene deel van het idle-tandwiel op een EFE verschilt trws met de oudere GSX-en, maar daar was je wrs toen zelf ook achter gekomen..  ;) )
                                        .. . . .  .  .   .

  • No avatar
  • ***
5 dec 2012, 21:40
tandwielen kapot?,nee,een passende set bij elkaar zoeken was ff werk ja...

  • No avatar
  • *
9 dec 2012, 14:11
Dat blauwe is de originele pakking, de siliconenpakking was zwart ja.
hebben m wel een keer of tig opengehad.
't Is anders geen weer om met de efe de straat op te gaan, ik laat t ook maar effe dan haha.

  • *****
16 dec 2012, 01:13
..hebben m wel een keer of tig opengehad..

euh.. en de laatste keer was succesvol, hoop ik?  :-X

right.. nog steeds bezig met het exterieur van het EFE-blok..  :-\ onderkant inmiddels gespoten, en nu het blok omgedraaid en weer in de motorbok gehangen voor de bovenkant..

verder het nokkenasdeksel opnieuw aangepakt want een eerdere las bleek toch niet oliedicht.. dit keer de scheuren dieper uitgedremeld voor meer penetratie.. desondanks toch veel gespetter tijdens het lassen.. na tig-keren laten vloeien en oplassen en weer wegdremelen, uiteindelijk wat materiaalverbeterin g verkregen, en het zootje flink opgelast..



hierbij moest helaas het pakking-gootje onderop eraan geloven, en moest die opnieuw uitfrezen..



na wat bijdremelen en schuren niet ontevreden met het voorlopige resultaat.. laatste putjes etc zal ik met epoxy gaan wegplamuren..


                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
18 dec 2012, 13:49
Diep respect! [yes]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SRTurbo-Katana GSX1100SZ-HarrisMag2-HarrisMag4-BakkerGS1000-JMCGSXR1216-BimotaYB8-UPSSR750R-2xGSXR1216M-4xGSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-8xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400Turbo-TL1000R-KTM1190S

  • *****
18 dec 2012, 14:49
je blijft me verbazen Arnout [yes]
ik zeg wederom: goed bezig!

Wel handig zo'n lasapparaatje,, wat heb je precies? zo'n klein handding waarmee je onder andere staal en ook alu kan lassen? met electroden?
Collega van me heeft zo'n ding,, gebruikt het never nooit niet, en wil het niet afstaan aan mij tegen een leuke betaling  [no]

GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
18 dec 2012, 22:15
thanks voor de compli  8) maar als je een beetje met (hard)hout kunt werken, kun je dat ook met alu..
voor dat "shapen" gebruik ik trws dremel HSS freesjes.. eigenlijk voor hout, maar alu lusten ze ook.. blijkbaar..  :D



en daarna afwerken met dremel schuurtonnetjes (ook zeer geschikt voor het bewerken van de inlaatpoorten..)

..wat heb je precies? zo'n klein handding waarmee je onder andere staal en ook alu kan lassen? met electroden?

heb al jaren een cheapo 45-100 amp electrode-lasapp.. ooit voor 50 euro opgehaald bij de gammel..  :D
prima ding, alleen "plakken" dunnere electrodes nogal..  :-\



tijdens laswerk aan het kat-frame toch maar de overstap naar TIG genomen en een WSE-200 aangeschaft op Ebay van een duitsche verdeler..
geen pulse, geen voetcontroller, maar wel AC/DC "square wave" en dus prima alu lassen.. (voor alu heb je dus AC nodig..)
iets van 300 euro voor betaald, maar hierbij moet je nog een argon gasfles aanschaffen.. ben toen voor het HWTS/supergas-ruilsysteem gegaan (1x fles kopen die je daarna steeds omwisseld.. 10l fles is nog net aan te slepen op de fiets..)



dit app. is ongeveer 4x zo groot als m'n electrodelasapp., dus heb er maar wieltjes onder gezet..  ;)
beide machines zijn natuurlijk chinese meuk, maar doen het gewoon super en de prijs is een fractie van de gecopieerde voorbeelden..
                                        .. . . .  .  .   .