Nieuw nieuw katspul..

Nieuws:

  .. . . .  .  .   .       KatanaClub Nederland wenst de leden fijne Kerstdagen en een inspirerend 2025           .. . . .  .  .   .

 

Auteur Topic: Nieuw nieuw katspul..  (gelezen 225368 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

  • *****
17 okt 2012, 17:03
Heb je nog een potkrikkie nodig Arnout? Ik heb er nog 1 of 2 in mijn kast liggen op mijn werk, geschikt voor gewicht van jeeps en vrachtwagens dus mocht je er nog 1 nodig hebben geef je maar een gil 8)
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
18 okt 2012, 22:23
Heb je nog een potkrikkie nodig Arnout? Ik heb er nog 1 of 2 in mijn kast liggen op mijn werk, geschikt voor gewicht van jeeps en vrachtwagens dus mocht je er nog 1 nodig hebben geef je maar een gil 8)

thanks, maar heb er al 3 staan in verschillende maten.. ik gebruik ze nl. als motorsteun als de voorkant van de grond moet ofzo..
krikje dat ik nu voor de motorbok wil gaan gebruiken is een 12 ton vrachtwagen dingetje die ik normaliter ook in m'n lagerpers gebruik..  :) heb dat hef-vermogen natuurijk helemaal niet nodig voor de motorbok, maar zo'n groot ding heeft als voordeel de forse "uitslag"/hoogte, en dat kan ik goed gebruiken..
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
19 okt 2012, 23:27
right.. weer een stukje verder met de motorbok-dinges..

gisteren de montageplaatjes voor de zwenkwieltjes verder afgemaakt.. (pfff.. gaten boren door of vlak naast las valt niet mee..  :-\ set boortjes op bot gedraaid en uiteindelijk maar met de dremelt maar een soort kruisjes geslepen om er toch door te komen.. dit bleek echter teveel voor het apparaat, want met een knal een stinkende rookpluim gaaf 'ie er de brui aan.. was toen wel net klaar gelukkig..  ;D)

vandaag begonnen met de hef-arm..



yes, I know.. de scharnierende verbinding ziet er wat simplistisch uit.. maar de ingelaste bussen vergroten het draagvlak van de (Wiseco zuiger-)pen waar om het zootje draait.. een bout door-en-door trek de boel tegen elkaar aan..
                                        .. . . .  .  .   .

  • **
20 okt 2012, 12:31
(Wiseco zuiger-)pen
8)

 ;D
Geweldig, zo hoort het, gebruiken wat je hebt!

Stefan

  • *****
22 okt 2012, 23:32
Geweldig, zo hoort het, gebruiken wat je hebt!

iemand nog 3 1/4 zuigerpennen kopen? Wiseco 20mm x 60mm extra grote wanddikte voor turbo/nitro toepassing.. of om een motorbok mee te bouwen..  ;D

right.. voortgang is een beetje traag, maar ben nu dan zo ver dat het onderstel en het vaste deel van de arm klaar zijn..



nu alleen nog het bewegend deel van de arm afmaken en de ondersteuning voor de krik op de dwarsligger..
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
26 okt 2012, 23:29
het heeft even geduurd,  ::) maar het motorbok-ding is nu dan eindelijk af.. voor 95%..  :)

enorme over-engineering en dus een flink zwaar ding geworden, dus was even bevreesd of de houten vloer het wel zou houden..  :-X (staat ook al een draaibank en een EFE op..) ..maar na controle van de extra onderstutting onder 2 htn liggers die ik al eens eerder heb geplaatst, toch maar gewoon het zootje in 2 delen naar boven besjouwd en de wielen eronder gebout..
eerst het blok slechts enkele cm's opgelift omdat de  de ophangplaat slechts met enkele puntlasjes was vastgezet (t.b.v. checken positie blok t.o.v. onderstel).. en later na het aflassen meteen de hoogte in..  8)



en weer omlaag..



andere kant..



wel tegen een klein probleempje aangelopen waar het steunpunt voor de krik net tegen het carter aan komt.. en moest dus effe een stukje "sparen"..



verder hangt het blok nog redelijk stabiel op deze hoogte, ondanks de enkele arm..
waar het blokje hout te zien is moet echter nog een stalen ondersteuning voor de krik op het onderstel gemaakt worden.. had effe geen een geschikt afvalstukje profielstaal liggen..  :-\ komt nog wel..



goed.. maken van het ding heeft een hoop tijd gekost, maar heb nu geen excuus meer om niet met het blok aan de slag te gaan..  ;D inmiddels ook al een proxxon aangeschaft ter vervamging van de dremelt, en geexperimenteerd met scotch-pad-schuur-opzetstukjesm om aankoek tussen de koelribben te verwijderen..

maar.. nu eerst een Bav.. Amstel Gold..
                                        .. . . .  .  .   .

  • ***
27 okt 2012, 17:06
vakmanschap toppie ziet er profesioneel uit [tu] [tu] [tu] [tu] [tu]
Katana1100sz  Katana1100sz

  • ***
27 okt 2012, 17:34
en geniet maar van dat biertje :) :)
Katana1100sz  Katana1100sz

  • ****
27 okt 2012, 23:04
Dat is een mooi bouwwerk geworden. Hopelijk heb je d'r veel profijt van.

"een proxxon aangeschaft ter vervamging van de dremelt, en geexperimenteerd met scotch-pad-schuur-opzetstukjesm om aankoek tussen de koelribben te verwijderen."

Kun je van dat ding eens een fotootje maken? Ik denk dat ik binnenkort ook aankoek tussen de koelribben moet verwijderen........ .
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".

  • *****
28 okt 2012, 00:53
vakmanschap toppie ziet er profesioneel uit
Dat is een mooi bouwwerk geworden. Hopelijk heb je d'r veel profijt van.

thanks, ben er zelf ook erg blij mee.. en ben (hierdoor?) zelfs meteen met het blok aan de gang gegaan..  8)
begonnen met verwijderen van de enorme olie/vet-kluit bij het tandwiel..  :o meteen weer eraan herinnerd waarom ik geen super "sticky" kettingvet meer gebruik..

"een proxxon aangeschaft ter vervamging van de dremelt, en geexperimenteerd met scotch-pad-schuur-opzetstukjesm om aankoek tussen de koelribben te verwijderen."

Kun je van dat ding eens een fotootje maken? Ik denk dat ik binnenkort ook aankoek tussen de koelribben moet verwijderen........ .

euh.. foto van de proxxon? ..of van het ge-DIY-de scotchpad opzetstukje?

                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
31 okt 2012, 21:57
het motorbok-ding is nu dan eindelijk af..

Hoop dat je em heel weinig hoeft te gebruiken  ;)
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • *****
4 nov 2012, 22:04
het motorbok-ding is nu dan eindelijk af..

Hoop dat je em heel weinig hoeft te gebruiken  ;)

yup.. maar ben blij dat ik 'm heb.. zoals dat gaat met uitgestelde groot gereedschap-aanwinsten: had dat veel eerder moeten doen & hoe heb ik ooit zonder gekund?  :)

anyway.. zoals aangekondigd nu dan eindelijk wat serieuzer met het blok begonnen..
groot gedeelte van het blok lijkt geseald in een soort taaie olie/stof-mix (lijkt wel stopverf!).. de org. lak eronder bladdert op veel plaatsen af en een wit poeder (nee, geen kook.. oxidatie..  ::)) verschijnt.. kortom, grote delen moeten kaal gestript gaan worden..

maar eerst maar eens met de schade aan een koelrib en afbroken rand en scheur rondom het onstekingsdeksel aan de gang gegaan..




plan was om iig de afgebroken koelrib weer aan te gaan lijmen zoals ik al eens eerder heb gedaan.. maar omdat ik inmiddelsch in het heuglijke bezit van een TIG-lassertje ben gekomen, lag het voor de hand toch eerst eens een poging te doen de afgebroken delen weer op te lassen..
sowieso zou dit de enige oplossing zijn voor de scheur bovenaan het carterdeel bij de ontstekingsspoeltje s..

lassen ging met wat gespetter etc gepaard, en na glad vijlen en schuren zijn er nog wat putjes zichtbaar.. deze moeten opgevuld met epoxy..


tot mijn verbazing ging het aanlassen van zo'n 5mm aan afgebroken carterrand aan de onderkant heel wat beter.. heb een in vorm gebogen koperplaatje gebruikt als zowel een koel-element als een mal.. en de las is idd niet uitgezakt en hoefde niet veel bij te werken onder.. aan de binnenkant zo veel mogelijk lasrups laten zitten om dit deel wat meer "vlees" te geven..




bij de koelrib ook eerst een koperplaatje eronder geklemd tegen doorzakken en voor koeling.. toch viel het niet meer.. veel gespetter en alerlei kleuren vlamboog en een wegsmeltende koelrib..
resultaat laat daarom wat hapertjes zien.. toch lijkt het stukkie redelijk vast te zitten want het weerstond iig het vijl- en dremelgeweld om de vorm erin terug te krijgen..



right.. ook aan het kleppendeksel zit nog wat schade die al eerder opelapt/last is.. weet nog niet of ik dit ga repareren of gewoon een andere deksel gaan zoeken.. zelfde geldt voor het ontstekingsdeksel.. (gebruikt EFE ontstkngsdksl op ebay gaat voor 40 euro!  >:( voor dat bedrag koop je daar bij cmsnl.com gewoon een nieuwe..!  ::) )
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
7 nov 2012, 21:15
omdat schoonmaakwerk van het blok rondom het oliefilterdeksel wat moeizaam ging maar besloten dit los te halen (en dus de oude olie af te tappen)..
en.. toen er nogal wat rotzooi in/op het filter bleek te zitten begreep ik niet hoe dit door het groffilter (strainer) was heen gekomen..  :-\
en dus maar 1 manier om dat te weten te komen..

oh dear..  :-X



opengesprongen omdat de oliedruk geen weg meer kon vinden door het verstopt geraakte gaas..  :o

simpelweg omspoelen in een bakje terpentine wou niet werken, dus toen maar het gaas los gehaald..

oh dear..  :-X




meerendeels vloeibare pakking-resten, maar in de verse oogst bleken ook aardig wat metaalsnippers te zitten..
met een zaklamp op onderzoek gegaan van onderaf in het blok naar de mogelijke afkomst, maar de versnellingbaktandw ielen zagen er nog prima uit..
waar komt de meuk dan vandaan?  ??? primaire tandwielen? krukaslagers?
volgende stop is dus om onder het koppelingsdeksel een kijkje te nemen.. 
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
8 nov 2012, 00:00
hmmmm....!?

Niet toevallig een steek/ring sleutel kwijtgeraakt na een kleppenstelbeurt ?
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • *****
9 nov 2012, 22:57
..steek/ring sleutel kwijtgeraakt na een kleppenstelbeurt ?

ik iig niet.. (heb het blok nog niet draaiend gehad) ..maar da's geen ondenkbare veronderstelling..  :-\
heb het koppelingsdeksel er trws nog niet af gehad voor verdere inspectie want wilde eerst effe het carter- en het oliefilterdeksel schoon maken om ze tenminste effe weg te kunnen leggen.. (pfff.. zo'n motorbok neemt nog best wat plaats in..  :-[)
eerst ook het gaas van het groffilter weer vastgemaakt (gesoldeerd)..

                                        .. . . .  .  .   .