Nieuw nieuw katspul..

Nieuws:

  .. . . .  .  .   .       KatanaClub Nederland wenst de leden fijne Kerstdagen en een inspirerend 2025           .. . . .  .  .   .

 

Auteur Topic: Nieuw nieuw katspul..  (gelezen 225420 keer)

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

  • ****
17 sep 2012, 16:11
Had je 'm niet beter kunnen laten (ijs-)stralen?

laten stralen was natuurlijk veel sneller geweest, maar heb geen 4-wielig transportmiddel tot mijn beschikking om het ding ergens langs te brengen&halen..
"ijs-stralen"? ..wasdattan?  ???

anyway.. freempje inmiddels schoongetold en ook in de primer gezet.. (aiii.. hierbij een grote druiper veroorzaakt..  :( moet het spul eerst goed laten drogen voordat 'ie weggeschuurd kan worden..)

IJsstralen is net als conventioneel stralen met grit. Het woord zegt het al, in plaats van grit gebruiken ze ijs. Zelfde werking, alleen minder last van "tekening" en een stuk minder troep... [tu]
« Laatst bewerkt op: 18 sep 2012, 20:17 door arnout »
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SRTurbo-Katana GSX1100SZ-HarrisMag2-HarrisMag4-BakkerGS1000-JMCGSXR1216-BimotaYB8-UPSSR750R-2xGSXR1216M-4xGSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-8xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400Turbo-TL1000R-KTM1190S

  • *****
18 sep 2012, 21:00
oeps.. ik merk dat ik een beetje achter loop met reageren op de reacties..  :-[

aiii.. hierbij een grote druiper veroorzaakt
Altijd beter dan er 1 oplopen  ;D

dat dacht ik ook..  ;D

Als er een ''vind ik leuk'' knoppie was op dit forum had ik em nu ingerukt  ;D ;D

gelukkig is dit hier geen Gesichtbuch..  ::) pfff.. al die nieuwerwetsche fratsen..! gaan ze dadelijk zeker ook nog waterkoeling uitvinden voor motorfietsen zeker? ..ggtsss..! 't moet niet gekker worden..   :D
..een "thumbs up" knoppie/smiley zit trws inmiddels gewoon bij de hele rits verse smilies die ik laatst heb toegevoegd..  -> [tu] <-

..
moet je niet nog iets extra bracen aan het frame? Ik heb me laten vertellen dat het deel bracing bij het achterste deel van de benzinetank heel belangrijk is!
..

In de bocht naar beneden bedoel je? Zo ongeveer boven de carburateurs?
De Yoshi-Kat heeft daar wel een versteviging...
..

yep.. veel "gebrace-de" frames hebben daarzo een plaatje ingelast, maar persoonlijk heb ik daar nooit zo het nut van ingezien.. (is ooit nog onderwerp van zware discussie geweest met de vorige KatClub-beheerder trws..    :D )
puur dat daar een bocht in de framebuis zit wil niet meteen zeggen dat het daarmee een zwak punt is geworden.. de buisdoorsnede daar is gewoon exact dezelfde als een paar cm meer naar voren (recht deel) en dus even sterk/stijf.. dus waarom daar niet een verstevigingsplaatj e aanlassen, hmm? Kortom, ik vind het niet logisch om daar een versteviging aan te brengen.. je kunt dan net zo goed overal plaatjes gaan toevoegen, die het frame ongetwijfeld stijver zullen maken, maar ook een stuk zwaarder..
er is trws een theorie in omloop die stelt dat een beetje flex alleen in de lengterichting juist goed is voor het bandengrip-gevoel..   ??? geen idee of er iets van waarheid in dat verhaal zit maar zo ja, dan heb ik dat voordeel iig maar "in de pocket" zitten..  ;D
en een ander punt is dat plaatjes in die bocht in de weg zitten als je een beetje behoorlijk formaat losse luchtfilters (zoals K&N RU-2922) wilt gaan gebruiken..


Maarruh, zo'n frame past toch gewoon achterop de motor  ;D

hmmm..  :-\ ik heb nog wel even zitten twijfelen om kruiwagen-wielen aan de onder/voorste-blokophangpunten vast te bouten en iets van een trekhaakconstructie aan het eind van het subframe.. dan zou je 'm achter de motor kunnen hangen als aanhanger..  [smart]
maarja, da's allemaal wrs evenveel werk als gewoon zelf het frame gaan schoontollen..  ;)

Had je 'm niet beter kunnen laten (ijs-)stralen?
..
"ijs-stralen"? ..wasdattan?  ???

IJsstralen is net als conventioneel stralen met grit. Het woord zegt het al, in plaats van grit gebruiken ze ijs. Zelfde werking, alleen minder last van "tekening" en een stuk minder troep... [tu]

ah.. ja, klinkt logisch nu je het uitlegt..  ;D
maar dat ijs zal op een gegeven moment toch gaan smelten (door wrijving of gewoon door omgevingswarmte) neem ik aan? ..water en blank staal geeft vlgs mij een roestbende.. toch?  ???
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
19 sep 2012, 00:04
yaiks..! net weer een nieuwe scheur ontdekt in het frame..  :o



pfff.. ik begin te begrijpen waarom m'n oude GSX op een gegeven moment na elke hobbel op de snelweg met z'n stuur begon te klapperen..  :-X

right.. back to the welding-board dusss..
meeste plamuurwerk is inmiddels al wel klaar..
                                        .. . . .  .  .   .

  • **
19 sep 2012, 17:54
Yoshimura zal het toch niet voor niks doen...
Denk dat die mensen er toch wel iets verstand van hebben, gok ik?

Maarruh, wat heb je allemaal met dat frame gedaan  :o
Crossmotor geweest ofzo?  ;D

Stefan

  • ****
20 sep 2012, 16:31

ah.. ja, klinkt logisch nu je het uitlegt..  ;D
maar dat ijs zal op een gegeven moment toch gaan smelten (door wrijving of gewoon door omgevingswarmte) neem ik aan? ..water en blank staal geeft vlgs mij een roestbende.. toch?  ???

Loopt zo'n vaart niet. Maar schoon/droog spuiten, afdrogen, verwarmen, etc. zijn natuurlijk mogelijkheden...
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SRTurbo-Katana GSX1100SZ-HarrisMag2-HarrisMag4-BakkerGS1000-JMCGSXR1216-BimotaYB8-UPSSR750R-2xGSXR1216M-4xGSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-8xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400Turbo-TL1000R-KTM1190S

  • *****
20 sep 2012, 21:33
Yoshimura zal het toch niet voor niks doen...
Denk dat die mensen er toch wel iets verstand van hebben, gok ik?

ach.. ik heb het niet zo op "naamsverering".. Pops was ook maar wat aan het proberen toentertijd..  ;D  hield zich trws voornl. met het kietelen van de motorblokken bezig, als ik me niet vergis..
maargoed, heb even gezocht naar plaatjes van Yoshimura Katana-frames.. maar kan daar zo snel even geen eentje vinden die helemaal kaal te zien is..  :-\ wel plaatjes van de GS1000 (o.a. op het oldskool-forum) en daar zijn geen ingelaste plaatjes te zien in de bocht van de bovenste framebuizen.. dus wellicht is dat helemaal geen vinding van Yoshimura..?  :-\ wel zat foto's van de verplaatste schokdemperpositie (met aldanniet een hap uit het frame) gevonden..

Maarruh, wat heb je allemaal met dat frame gedaan  :o
Crossmotor geweest ofzo?  ;D

paar keer mee gecrashed..  :-[ ..toen ik de GSX net had gekocht bleek al snel dat 'ie al eerder was opgelapt (incl. dichtge-epoxied gat in carter..  >:( )
dus in die zin heeft 'ie idd wel wat "off-road" actie gezien..  :-\

..roestbende.. toch?  ???
..
Maar schoon/droog spuiten, afdrogen, verwarmen, etc. zijn natuurlijk mogelijkheden...

..en een boterham met pindakaas na afloop?  ;D

wilde vandaag het frame afspuiten, maar zag plots toch weer wat lelijke plekjes/putjes toen ik er maar 'ns een extra lampje bij haalde voor beter zicht.. dusss.. weer met de plamuur aan de gang gegaan..  :(
gezien de hoeveelheid putjes e.d. kun je wel bezig blijven op dit frame (vooral als je 'm in zwart hoogglans gaat spuiten..) dus ik pak voornamelijk alleen het "zichtwerk" aan..
                                        .. . . .  .  .   .

  • **
22 sep 2012, 09:25
Op de Katana 1135R zit daar een versteviging, op Kat racers ook nog niet kunnen ontdekken.
"naamsverering" is het ook niet, maar zoveel ervaring als er bij Yoshi zit, zal er bij ons, sterker nog, bij geen enkele particulier ooit zitten... (hoewel daar ook genoeg kennis is) En daar zullen ze inderdaad ook door schade en schande wijs geworden zijn ;D

Denk niet dat je het merkt op de weg, of er nu wel of niet een versteviging zit daar...
Ik rij dagelijks op een DR600, een GSX frame is voor mij al stijf genoeg  [yes]

Stefan

  • *****
23 sep 2012, 19:36
Op de Katana 1135R zit daar een versteviging..
..heb je daar een plaatje van?

..maar zoveel ervaring als er bij Yoshi zit, zal er bij ons, sterker nog, bij geen enkele particulier ooit zitten... (hoewel daar ook genoeg kennis is) En daar zullen ze inderdaad ook door schade en schande wijs geworden zijn ;D..
yups.. kunnen wij ons voordeel weer mee doen..  ;D maar zo gaat dat met 95% van de technische ontwikkelingen: uitgevonden en getest op het circuit..

Denk niet dat je het merkt op de weg, of er nu wel of niet een versteviging zit daar...
Ik rij dagelijks op een DR600, een GSX frame is voor mij al stijf genoeg

ha..! ik heb ooit eens een stukje op een DR500 gereden, en dat was een behoorlijke zwabberbak.. maar was toen eigenlijk meer bezig met proberen te genereren van enige stopkracht van de belabberde remmen..  :o
maar toegegeven, een standaard GSX/Kat frame is lang zo slecht nog niet.. en als je alleen de voor- en achtervork voor stijver/moderner spul vervangt, heb je het geheel daarmee al op een veel hoger plan gezet..
maarrr.. als je hierbij ook modernere wiel(mat)en met goeie banden erom toevoegt, dan wordt het frame opeens wel de "zwakste schakel".. 

anyway.. voordeur van m'n motorstalling was voor 't weekend geblokkeerd door een hoogwerker van de schilders (thanks boys..  >:() dus tijd zat om het Kat-frame maar 'ns te gaan spuiten..

afgezien van enkele plekjes die ik heb gemist rondom het balhoofd, en "overspray"-stof waardoor sommige delen nog even gepolijst moeten gaan worden, toch redelijk happy met het resultaat..  8)





                                        .. . . .  .  .   .

  • **
23 sep 2012, 21:54
Here you are:


  • ****
23 sep 2012, 22:21
Dat ziet er gelikt uit !
Vooral die xtra kettingruimte vind ik super  [tu]
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • *****
24 sep 2012, 13:17
dat ziet er super uit Arnout, frame ziet er mooi uit.
nog ff opbouwen en gaan met die banaan,, ehh kataan! [winky]
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
24 sep 2012, 21:26
Here you are:

thanks..! en idd.. er zitten plaatjes ingelast.. maar of plaatjes zo zonder omgezette rand (toch?) nou veel uithalen vraag ik me hard af..  ::)
naja.. doet er ook verder niet toe.. ik ga ze nu iig toch niet meer toevoegen..  [no] :D

thanks verder voor de algemene compli.. ben er zelf ook wel tevreden mee..  [yes] ;D

nu idd de rest verder opbouwen.. dus het "reserve" EFE blok verder schoon zien te krijgen, en spuiten met VHT-spul.. zit eraan te denken om daarvoor een soort motorbok te gaan maken zodat je er tenminste een beetje goed bij kunt zonder steeds over de grond te moeten kruipen.. maar of dat de tijd en moeite waard is moet ik nog beslissen.. want universele verrijdbare motorbokken zijn voor relatief weinig geld gewoon te koop..
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
25 sep 2012, 12:11
Ziet er super uit!  [yes]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SRTurbo-Katana GSX1100SZ-HarrisMag2-HarrisMag4-BakkerGS1000-JMCGSXR1216-BimotaYB8-UPSSR750R-2xGSXR1216M-4xGSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-8xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400Turbo-TL1000R-KTM1190S

  • *****
17 okt 2012, 01:14
..zit eraan te denken om daarvoor een soort motorbok te gaan maken zodat je er tenminste een beetje goed bij kunt zonder steeds over de grond te moeten kruipen.. maar of dat de tijd en moeite waard is moet ik nog beslissen.. want universele verrijdbare motorbokken zijn voor relatief weinig geld gewoon te koop..

right.. inmiddels dus besloten om wel een motorbok te gaan bouwen.. en ben daar dus afgelopen tijd mee bezig.. dit gaat echter allemaal wat traag omdat het electrodelassen nogal wat dampen veroorzaakt, en je daar niet al te lang in rond wilt lopen.. dus elke dag een klein stukje..
heb geprobeerd het te "tiggen", maar omdat het gebruikte profielstaal (UNP80) gegalvaniseerd is en ik die laag zo goed mogelijk heb getracht weg te slijpen, blijf je op zink-verontrenigingen stoten.. en kun je om de haverklap je wolfraam-electrode bij gaan slijpen..

waarom toch zelfbouwen? nouwuh.. voor een universle motorbok moet je sowieso aan de gang om een adapterplaat te maken zodat er een GSX-blok in de bok gemonteerd kan worden.. en als je dan toch bezig bent, waarom dan niet meteen het hele ding zelf maken?  ;D

right.. had al eerder een soort DIY-lagerpers in elkaar geflanst van goedkoop van marktplaats gehaalde UNP-profielen.. dit ding heeft een soort U-vorm die ook voor de motorbok wil gebruiken, en dus lag het voor de hand om van de lagerpers een multitask-ding te maken, en te gbruiken als basis voor de bok.. de opbouw ("arm") wordt met boutverbinding vastgezet dus kan weer los voor gebruik als lagerpers..

schetsje in AutoCAD..



idee is om een beweegbare arm te maken zodat je het blok tenminste eenvoudig op de goede hoogte kunt krijgen.. door de arm verder door te draaien kun je dan ook enigzins bij de onderkant en is een rotatie-functie eigenlijk niet meer noodzakelijk.. (wat de constructie meteen een stuk eenvoudiger houdt..  ;D)

dus om het blok op te hijsen moet het alleen op wat blokken hout zo'n 20cm van de grond worden gebracht en voorover gelegd.. dan kun je de bok er omheen rijden en montageplaat vastmaken.. met een ook los bruikbaar blijvende hydraulische krik pomp je dan het zootje omhoog tot de gewenste hoogte of hoek..
(support onder de krik moet nog getekend worden trws, maar wordt een soort wip..)

tot zover dan het plan..
nu dus bezig de oude verbindingen van de lagerpers-basis wat te verbeteren/verstevigen en te lassen..



e.e.a. is natuurlijk nogal overgedimensioneerd voor een GSX-blok en dus aardig looiig, en kan er wrs dadelijk met gemak een V8-blok mee ophijsen..  :D maargoed, nieuwe profielen gaan kopen kost weer geld, en had dit spul al liggen..  :-\

ondertussen plaatjes voor montage van de wielen vastgelast (wielen ook al eerder aanwezig), en ga dus binnenkort met de arm aan de slag..
                                        .. . . .  .  .   .

  • ***
17 okt 2012, 14:28
is altijd makkelijk zo'n bok  [tu] [tu] [tu]
Katana1100sz  Katana1100sz