Nieuw nieuw katspul..

Nieuws:

  .. . . .  .  .   .       KatanaClub Nederland wenst de leden fijne Kerstdagen en een inspirerend 2025           .. . . .  .  .   .

 

Auteur Topic: Nieuw nieuw katspul..  (gelezen 225423 keer)

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

  • ****
11 jul 2012, 13:20
Nice!
Welk programma was dat?
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SRTurbo-Katana GSX1100SZ-HarrisMag2-HarrisMag4-BakkerGS1000-JMCGSXR1216-BimotaYB8-UPSSR750R-2xGSXR1216M-4xGSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-8xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400Turbo-TL1000R-KTM1190S

  • *****
11 jul 2012, 17:17
Nice!
Welk programma was dat?

de buisjesplatsla-plugin bedoel je? (ook voor andere tekensoftware dan AutoCAD te krijgen trws)..
het heet "Smart Unfold" van Solid3Dtech en heb een 5-day trial versie hier gedownload..
MAARRR.. ik merk net dat ze zijn gestopt met de trialversies (voor recente tekenprogs tenminste) vanwege "pirating".. Net op tijd geweest dus!  :D (Ik kan 'm anders gewoon doormailen als je wilt?)
maargoed, hiermee verraden ze wel dat een evt. crack dus wel werkt! ik ga 'ns op zoek binnenkort..
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
13 jul 2012, 15:28
Zou mooi zijn, thanks! :-*
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SRTurbo-Katana GSX1100SZ-HarrisMag2-HarrisMag4-BakkerGS1000-JMCGSXR1216-BimotaYB8-UPSSR750R-2xGSXR1216M-4xGSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-8xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400Turbo-TL1000R-KTM1190S

  • *****
20 aug 2012, 19:55
tjee.. ondertussen is het alweer een maand geleden sinds de laatste update..  :-[
maargoed.. er kwam danook het e.e.a. tussendoor..  ;)

toch weer aan het frame zitten lassen en oude lassen vervangen voor nieuwe.. hierbij toevalligerwijs haarscheuren ondekt in de verbinding tussen de horizontale- en verticale framebuizen aan weerszijden van het balhoofd..  :o GSX-je heeft nogal een crash-verleden..
haarscheuren enigzins uitgeslepen en las overheen gelegd en extra las daar weer op om de verbinding tussen de framebuizen weer te herstellen..



kort hierop gaf m'n dremel-ding weer 'ns de geest (is pas de 10e keer ofzo dat'ie kapot gaat..  ::)) .. 2 dgn bezig geweest met afwikkelen met 1 van de veld-spoelen, want daarin bleek een draadbreuk te zitten.. vastsolderen en weer opwikkelen ging gelukkig wat rapper.. en de dremelt doet't -voorlopig- weer..  ;)

iemand trws een tip voor een beter stuk gereedschap? ik zoek dus een betere , betrouwbaardere en sterkere "dremel".. een maatje groter maar niet meteen een rechte slijper.. lichtgewicht, ca. 200-300W, variabele toeren, 2-6mm "tool chuck".. en niet al te duur, natuurlijk..

anyway.. in die hitte van afgelopen dagen aan het prutsen geweest met het achterspatbord-deel, wat engelstaligen ook wel de "undertail" plegen te noemen..

eerst met k'ton wat probeerseltjes maken..



dan de maten daarvan overnemen op een stuk PE-plaat.. en zagen maar.. (zeker zweten bij 35 grdn in de kkn/wrkplts..  [knife] )

plan was om de verschillende delen aan elkaar te gaan "lassen"..
eerst maar een proefstukje geprobeerd..



en dat viel me lang niet tegen.. wel begon het toevoegmateriaal (taaiwrepje) te bubbelen en roken, dus in plaats daarvan maar stripjes gezaagd van de PE-plaat..

vast-getackte delen..



yep.. da's een gewone soldeerbout, maar wel met aangepaste punt.. soort lepel/spatel-vorm aan gegeven om het gesmolten plastic wat beter vorm te kunnen geven..

onderkantje gelast..


en toen de rest..  8)


nu dit ding af is kan ik eindelijk de plaats voor de laatste aan te lassen beugeltjes gaan bepalen..
ondertussen ook al bezig geweest met het ombouwen van het achterlicht (ledjes), en dat moet eigenlijk nu eerst af om de ophanging hiervan op de "undertail" te kunnen bepalen..
maargoed.. eerst maar eens wat beugeltjes aan het frame gaan lassen..
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
24 aug 2012, 22:54
de laatste aan te lassen beugeltjes gaan bepalen..

Yes, spuiten en rijden !
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • *****
27 aug 2012, 22:15
..spuiten en rijden !

heej.. nieuw programma van BNN?  ;D

right.. zoals aangekondigd de beugeltjes voor de achterspatflap ingelast.. voorste waren nogal lastig wgs er slecht bij kunnen en onder een hoek enzo..

maargoed.. na lang prutsen toch gelukt uiteindelijk..





nu nog een beugeltje voor de kabel van het buddyslot maken.. (nieuwe -mtb fietsrem- kabel gehaald want de eerder beoogde oude gaskabel was wat te kort..)

..en dan daarna inspecteren of idd alle laswerk gedaan is.. en scherpe hoekjes e.d. wat beter afwerken voordat het frame idd naar het spuithok gesjouwd kan worden..  ;)
                                        .. . . .  .  .   .

  • ***
28 aug 2012, 20:47
vakmanschap 8) 8) 8)
Katana1100sz  Katana1100sz

  • *****
30 aug 2012, 15:31
thanks Pat.. veel prutsen&knoeien en op den duur kom je er achter hoe het wel moet..  ;D

nu nog een beugeltje voor de kabel van het buddyslot maken..

zogezegdzogedaan..  ;)

                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
5 sep 2012, 01:00
right.. bezig het frame te tollen.. elke dag een paar uurtjes aan 't werk want echt vlot gaat 't niet..   [zzz] ·'.:'.·behoorlijk .';.· stoffig .:'· karwei .:'.· trws.. ·'.:'.·  :-\

wel geexperimenteerd met verschillende boortol-borstels.. en blijkt dat een "weedbuster" nylon borstel het beste de verf stript en tegelijk het staal intact laat..
werkt vlotter dan een gewone staaltol-borstel en de nylon borstel ook blijft langer heel en dus bruikbaar.. (en verliest geen haren!)..



ook een speciaal voor verfstrippen bedoelde schuurschijf geprobeerd, maar die liet nogal diepe groeven in het staal achter..  :o



goed.. totzover het vergelijkend borstelwarenonderzo ek..  :D
en dit is hoe het frame er ondertussen bij staat..



grootste stukken zijn gedaan, maar de lastige krappe hoekjes moeten nog..
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
7 sep 2012, 14:38
Pfff, wat een werk man!
Had je 'm niet beter kunnen laten (ijs-)stralen?
Wederom respect!!! [tu]
"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)
GSXR1000K1-Katana GSX1216SRTurbo-Katana GSX1100SZ-HarrisMag2-HarrisMag4-BakkerGS1000-JMCGSXR1216-BimotaYB8-UPSSR750R-2xGSXR1216M-4xGSXR1100N-2xGSXR1100J-GSXR1100W-8xGSX1100ET-3xGSX1100EF-2xGS1000S-3xGS1000E-GS1000C-GSX1400Turbo-TL1000R-KTM1190S

  • *****
13 sep 2012, 23:55
Had je 'm niet beter kunnen laten (ijs-)stralen?

laten stralen was natuurlijk veel sneller geweest, maar heb geen 4-wielig transportmiddel tot mijn beschikking om het ding ergens langs te brengen&halen..
"ijs-stralen"? ..wasdattan?  ???

anyway.. freempje inmiddels schoongetold en ook in de primer gezet.. (aiii.. hierbij een grote druiper veroorzaakt..  :( moet het spul eerst goed laten drogen voordat 'ie weggeschuurd kan worden..)

« Laatst bewerkt op: 14 sep 2012, 00:33 door arnout »
                                        .. . . .  .  .   .

  • ****
14 sep 2012, 22:59
aiii.. hierbij een grote druiper veroorzaakt

Altijd beter dan er 1 oplopen  ;D

NICE !
GSX1100SZ/F/R.... HYBRID.

  • No avatar
  • *
15 sep 2012, 10:17
LOL Daan!

Arnout;

moet je niet nog iets extra bracen aan het frame? Ik heb me laten vertellen dat het deel bracing bij het achterste deel van de benzinetank heel belangrijk is!

Hmm teruglezend snap ik het zelluf ook niet meer - Korsakoff anyone?

  • *****
15 sep 2012, 21:21
aiii.. hierbij een grote druiper veroorzaakt

Altijd beter dan er 1 oplopen  ;D


Als er een ''vind ik leuk'' knoppie was op dit forum had ik em nu ingerukt  ;D ;D
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • **
16 sep 2012, 09:29
LOL Daan!

Arnout;

moet je niet nog iets extra bracen aan het frame? Ik heb me laten vertellen dat het deel bracing bij het achterste deel van de benzinetank heel belangrijk is!

Hmm teruglezend snap ik het zelluf ook niet meer - Korsakoff anyone?

In de bocht naar beneden bedoel je? Zo ongeveer boven de carburateurs?
De Yoshi-Kat heeft daar wel een versteviging...

Maarruh, zo'n frame past toch gewoon achterop de motor  ;D

Stefan