tjee.. ondertussen is het alweer een maand geleden sinds de laatste update..
maargoed.. er kwam danook het e.e.a. tussendoor..
toch weer aan het frame zitten lassen en oude lassen vervangen voor nieuwe.. hierbij toevalligerwijs haarscheuren ondekt in de verbinding tussen de horizontale- en verticale framebuizen aan weerszijden van het balhoofd..
GSX-je heeft nogal een crash-verleden..haarscheuren enigzins uitgeslepen en las overheen gelegd en extra las daar weer op om de verbinding tussen de framebuizen weer te herstellen..
kort hierop gaf m'n dremel-ding weer 'ns de geest (is pas de 10e keer ofzo dat'ie kapot gaat..
) .. 2 dgn bezig geweest met afwikkelen met 1 van de veld-spoelen, want daarin bleek een draadbreuk te zitten.. vastsolderen en weer opwikkelen ging gelukkig wat rapper.. en de dremelt doet't -voorlopig- weer..
iemand trws een tip voor een beter stuk gereedschap? ik zoek dus een betere , betrouwbaardere en sterkere "dremel".. een maatje groter maar niet meteen een rechte slijper.. lichtgewicht, ca. 200-300W, variabele toeren, 2-6mm "tool chuck".. en niet al te duur, natuurlijk..anyway.. in die hitte van afgelopen dagen aan het prutsen geweest met het achterspatbord-deel, wat engelstaligen ook wel de "undertail" plegen te noemen..
eerst met k'ton wat probeerseltjes maken..
dan de maten daarvan overnemen op een stuk PE-plaat.. en zagen maar.. (zeker zweten bij 35 grdn in de kkn/wrkplts..
)
plan was om de verschillende delen aan elkaar te gaan "lassen"..
eerst maar een proefstukje geprobeerd..
en dat viel me lang niet tegen.. wel begon het toevoegmateriaal (taaiwrepje) te bubbelen en roken, dus in plaats daarvan maar stripjes gezaagd van de PE-plaat..
vast-getackte delen..
yep.. da's een gewone soldeerbout, maar wel met aangepaste punt.. soort lepel/spatel-vorm aan gegeven om het gesmolten plastic wat beter vorm te kunnen geven..
onderkantje gelast..
en toen de rest..
nu dit ding af is kan ik eindelijk de plaats voor de laatste aan te lassen beugeltjes gaan bepalen..
ondertussen ook al bezig geweest met het ombouwen van het achterlicht (ledjes), en dat moet eigenlijk nu eerst af om de ophanging hiervan op de "undertail" te kunnen bepalen..
maargoed.. eerst maar eens wat beugeltjes aan het frame gaan lassen..