Nieuw nieuw katspul..

Nieuws:

 

Auteur Topic: Nieuw nieuw katspul..  (gelezen 224636 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

  • No avatar
  • *
6 feb 2017, 13:07
En? Zitten ze erop? ;) 

  • *****
6 feb 2017, 22:52
En? Zitten ze erop? ;)

Yup..  [yes]



Bedacht me later pas dat het handiger was geweest om de fan nog voor de montage op de koelert vast te zetten..  ::) Nu aan 't verzinnen hoe die fan vast moet nu je nauwelijks bij de achterkant van de koeler kunt..
Ondertussen nagedacht over het regelcircuitje voor aan-/uitschakelen van die fan.. Wilde eerst zelf wat inelkaar solderen, maar heb uitgevonden dat er op ebay allerlei cheapo thermostat regelunits met led-display verkrijgbaar zijn die prima geschikt zijn voor mijn doel, en me dus veel tijd&moeite besparen..
Nadeel is echter wel de lange verzendtijd van het ding naar NL..



999°C.. Dat zou voldoende moeten zijn medunkt..  ;D
                                        .. . . .  .  .   .

  • No avatar
  • *
8 feb 2017, 00:19
... lange verzendtijd 'n probleem ............... :) :)

  • *****
23 feb 2017, 21:22
... lange verzendtijd 'n probleem ............... :) :)

Neehoor, digitaltempthermost atcontroldinges rolde gisteren al door de brievenbus..  :)
Meteen effe chinees geleerd en de instructies gelezen engelse instructies opgezocht, en het ding aangesloten..



Bediening en instelling is blijkt supersimpel en logisch.. Heb ook de fan aangesloten en getest of 'ie bij de ingstelde waarde (25 grdn) en ingestelde hysteresis/schakeldrempel (2 grdn) in en weer uit schakelde..
Relais op het tempcontrollerding kan met een max. van 10A dus zonder extra los relais de (kleine) fan van stroom voorzien..

Over die fan (SPAL VA36-A100-46A van Aprilia RSV/Tuono/etc) heb ik wel uitgevonden dat 'ie achteruit draaiend (push ipv pull) toch minder efficient is, en ik beter de goeie versie had kunnen aanschaffen..  ::)

Die fan zit dus (nog steeds) niet gemonteerd, want ik ben druk bezig geweest met een ander projectje, nl. het maken van een extra werkbank! "Werktafel" is wellicht een beter woord, want de bedoeling is om hierop alleen "schoon" sleutel-/montagewerk te doen, en dus geen last meer van allerlei slijp/boor/zaagvuil te hebben..
Zoals altijd mocht het weer niks kosten, en had al een tijdje een houten vlonder op straat gevonden die me nu prima gratis 2400mm lange planken opleverde..
Samen met ander resthout het bovenblad gemaakt.. (dwarsbalkjes in uitgebeitelde sparingen langsplanken)..



Hout voor de poten en legplankondersteuni ng toch effe bij de Praksels gehaald.. Legplanken van oude klerenkastspaanplat en..



Flink groot werkoppervlak op de goede (balie) hoogte, wat een luxe..  8)
Blad moet eigenlijk nog effe vlakgebandschuurmac hiend, maar ben de houtstoftroep eigenlijk wel een beetje zat..

Right.. Ondertussen ligt er ook nieuwe dempervulling (Acousta-Fil) klaar om in de inmiddels opengehaalde Hindle demper te proppen.. Het oude material bleek eigenlijk nog prima in orde ondanks dat het geluid de laatste tijd naar mijn idee wat harder was geworden.. Naja, toch maar nieuw spul erin, al was het maar alleen om nu 'ns uit te proberen hoe goed dat zelfuitzettende spul nu werkelijk is..
                                        .. . . .  .  .   .

  • No avatar
  • *
24 feb 2017, 21:46
Mooi bochtensetje wel. ;)

  • No avatar
  • *
24 feb 2017, 22:06

Right.. Ondertussen ligt er ook nieuwe dempervulling (Acousta-Fil) klaar om in de inmiddels opengehaalde Hindle demper te proppen.. Het oude material bleek eigenlijk nog prima in orde ondanks dat het geluid de laatste tijd naar mijn idee wat harder was geworden.. Naja, toch maar nieuw spul erin, al was het maar alleen om nu 'ns uit te proberen hoe goed dat zelfuitzettende spul nu werkelijk is..

Oh, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Nooit van gehoord, ook wel benieuwd naar "levensduur".
Prijzig spul of niet?

  • ***
25 feb 2017, 12:33
Mooi spul dat Acousta-Fil maar wel lekker aan de prijs , gezien bij Demon-Tweeks

  • *****
25 feb 2017, 20:34
Mooi bochtensetje wel. ;)
[yes]

Mooi spul dat Acousta-Fil maar wel lekker aan de prijs , gezien bij Demon-Tweeks

Yup, spul idd bij Demon-Tweeks.co.uk besteld.. En idd prijzig als je vlgs instructies 1,5m nodig hebt maar alleen hele meters kunt bestellen..  :-\
Die bestelde lengte wordt trws blijkbaar geleverd in losse stukken van 1 meter..



Voordat ik de A-F mat ga installeren moet ik eerst nog de geperforeerde buis wat aanpassen.. Deze heeft wat veel speling in de zittingen in voor- en eindstuk, en zou daarom kunnen gaan rammelen.. Wellicht dat een stukje teflonteep de simpelste oplossing is..
                                        .. . . .  .  .   .

  • ***
26 feb 2017, 16:50
Ik heb ook nog dempermateriaal van die losse slierten om te vullen
http://imgchili.net/show/100754/100754745_img_20160304_wa0000.jpg

  • *****
27 feb 2017, 19:28
Ben zelf ook nog met een dempertje bezig op het werk (foto's volgen nog wel een keer op het forum), heb er nog geen dempingsmateriaal voor, zat er ook niet in dus probeer het eerst ff zonder [winky]
Het merk Hindle had ik trouwens ook nog nooit van gehoord totdat ik hem op jou katana zag.

Die Bandit 1200 koeler ziet er ook netjes uit hoor, zit er over na te denken die ook voor mijn 1100R katana te gebruiken, en misschien ook wel op de popup om de koeling wat te verbeteren. (op zn warmst word ie 110 graden)
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
27 feb 2017, 20:15
Right.. Demper inmiddels gevuld en weer dicht gepopnageld.. (ik ben zo snel..  :P)
Eén mat (1m) bleek trws meer dan voldoende, heb mogelijk die nog te strak in de demper zitten proppen als ik de diverse instructieplaatjes zo zie..  :-\
Naja, we zien (horen!) het t.z.t. vanzelf wel..

Ik heb ook nog dempermateriaal van die losse slierten om te vullen
http://imgchili.net/show/100754/100754745_img_20160304_wa0000.jpg

Aha.. Die losse vulling ben ik op diverse fora en shops ook al tegengekomen..
Heb je er ervaring mee, George? Hoe is de geluidsdemping in vergelijking met ander materiaal?
Voordeel van dit losse spul is natuurlijk dat je dempers met grillige vormen toch volledig kunt vullen.. De geperf. buis moet je dan bij het vullen echter wel in de demper (kunnen) plaatsen..

Het merk Hindle had ik trouwens ook nog nooit van gehoord totdat ik hem op jou katana zag.

Hindle is ook niet zo bekend (hier).. Is verder niks bijzonders/speciaals aan hoor.. Absorptiedempers zijn tamelijk simpele low-tech dingen.. (Volgende keer maak ik er zelf één)..

Die Bandit 1200 koeler ziet er ook netjes uit hoor, zit er over na te denken die ook voor mijn 1100R katana te gebruiken, en misschien ook wel op de popup om de koeling wat te verbeteren. (op zn warmst word ie 110 graden)

Ik had liever nog een iets grotere koeler gehad, maar het ding moet nog tussen de kuip-zijkapjes passen, en dus is de breedte daarmee beperkt.. Ook wilde ik een relatief dunne koeler, en dus geen 50mm dikke Setrab/Mocal/Earls, om de koeler nog op een afstandje van het frame te kunnen plaatsen en daarmee een betere doorstroming te krijgen..
Nadeel van deze(?) B12 oliekoeler is wel dat de koelvinnetjes erg dun/fijn zijn, en dus erg kwetsbaar..  :-\ Wellicht maakt dat de koeler efficient, maar de volgende keer kies ik wrs toch wat anders..
                                        .. . . .  .  .   .

  • ***
28 feb 2017, 20:38
In mijn dempers van het GS1127s project zit dat spul , is wel kwaliteitsmateriaal en dempt redelijk goed , moet nog wel even de doorstroming ietsje tegen gaan houden zodat materiaal meer gaat absorberen en dus het systeem iets stiller word  , zit nu bij aardig toeren volgens mijn gevoel rond de 90+ decibels

  • *****
20 mrt 2017, 00:10
..moet nog wel even de doorstroming ietsje tegen gaan houden zodat materiaal meer gaat absorberen en dus het systeem iets stiller word..

Dus.. Een DB-killer erin? Da's dan wel weer jammer van het top-vermogen, en je moet je carbs erop afstellen want anders te rijk..

Right.. Ondertussen m.n. bezig geweest met electrospul.. De fan hangt nog steeds niet (kan er moeilijk bij i.c.m. weer opspelende zwakke schouder  :-\), maar die moet hoedanook aangesloten worden op de kabelboom.. En in die kabelboom zit ergens een foutje, want geen stroom bij de claxon (gebruik ik nooit) en de bestaande olietempmeter..
Dus kuip- en plaatwerk eraf, maar als eerste echter een ouder euvel aangepakt, n.l. de veel te lichte richtingaanwijzersc hakelaar..



Heb de plastic tuimelschakelaar vervangen voor een klassieke metalen "toggle" (met spatwaterhoesje) die je tenminste kunt voelen met handschoenen aan.. Moest hiervoor een geheel nieuwe alu-steun aan het stuur maken, want round peg in square hole..

Ander bestaand verbeterpuntje is de slecht zichtbare achterrichtingaanwi jzers.. De led-strips die ik hiervoor had gebruikt, waren simpelweg te zwak..
Duss.. Aan de slag met high-power smd-ledjes om een betere versie te maken..



E.e.a. moet nog ingegoten worden in polyester, maar eerst testen of de verbindingen wel goed zijn..



Check!  8)
                                        .. . . .  .  .   .

  • ***
24 mrt 2017, 20:12
Kan je voortaan ff waarschuwen met lasflitsende richtingaanwijzers

  • ****
24 mrt 2017, 21:41
Mooi, deze knippers zullen vast veel beter te zien zijn voor degene die achter je rijdt. (ik weet nog goed dat ik ze de vorige keer in tegenstelling tot je achter- en remlicht slecht kon zien) Maar de vorige knippers waren toch recht? Dit wordt een soort pijlvorm naast je kentekenplaat ook net als de voorgaande?
GSX750S, GSX750SF, GSX750ES , RF900R, GSX1200_
Inazuma, GSX 750 F "teapot".