Leuk gedaan met die ribben! ziet er netjes uit.
Beetje jammer van de bankschroef, maar jou kennende las je die scheur weer dicht?
Bankschroef lassen.. Idd geprobeerd.. Maar gietijzer lassen is nogal tricky..
Lassen ging ontzettend kl*te, ondanks gebruik van speciaal (en duur!) nikkel-legering toevoegmateriaal.. Resultaat leek uiteindelijk aardig, maar bij zwaardere belasting knakte het ding toch (op de aanhechting van de las)..
Toen maar een nieuwe cheapo bankschroef aangeschaft van HBM.. (Uiterst matige kwaliteit, maar wel een maatje groterder..)
Right.. Hoop tijd aan verspild, maar kon met het nieuwe ding weer verder.. Onderste ophangpunten "gezet", moertjes aangelast, gaten geboord..
Beugel voor passing gemonteerd..
Koelert d'rin.. Looks good..
Maar helaas.. Toch niet helemaal goed gemeten..
Spul moet dus nog een stukje zakken.. (Slobgaten in beugel maken..)
Ondertussen weer met de voorrem aan het knoeien..
Gevoel in de hendel was altijd super (keihard), maar sinds de laatste remvloeistofververs
ing is dat nogal verslechterd.. Duidelijk aanwijsbare oorzaak is gebruik van een vaag merk remolie van de lokale autoturk..
"Dot 4 is dot 4", right?
Wrong! Nader onderzoek (googelen) wees uit dat er nogal wat kwaliteitsverschil zit tussen
merken/types.. Dit wordt hoofdzakelijk uitgedrukt in een opgave van het kookpunt (wet en dry boiling point)
Heb nu Motul RBF600 besteld, en ben benieuwd.. (Castrol SRF is trws het allerbeste spul, maar is ook nogal duur..)