als de pakking er dinsdag is (no mail on monday hierzo
) zou dat mooi uitkomen..
ondertussen dus de kleppen stellen en weer aan de gang met de voorremschijven.. hopelijk wo. nog een proefritje en dan za. naar de CSM ..
right.. totnutoe nog geen pakking mogen ontvangen..

(wellicht heeft de postbode m/v zelf ook een EFE thuis staan?)
dus.. om toch naar de CSM in Noordeloos te kunnen maar een andere oude pakking weer hergebruikt..
zoals wrs op allerlei andere fora al gelezen is, is de Classic Superbike Meeting 2014 tamelijk vochtig uitgevallen..

omdat ik weinig trek had de waterbestendigheid van de Kat uit te testen, ben ik pas laat vertrokken en met de opklaringen mee richting oosten gereden..
bij dat ritje en vooral ook tijdens dat van een paar dagen later, deed het tankdopontluchterpr
obleem zich hinderlijk vaak gelden.. dusss bij thuiskomst met stip op prio 1 gezet: oplossen tankdopontluchter..
makkelijker gezegd dan gedaan echter, want hoewel een ontwerpje van hoe een ontluchtingssysteem er in principe uit zou moeten zien snel genoeg verzonnen was, bleek het daadwerkelijk maken ervan en inpassen in de tankdop toch een stuk lastiger..
principe bestaat uit 3 kogels: 2 stalen kogels (gesloopt uit een wiellager) die elk een klep vormen die open gaat bij onder- of overdruk.. een 3e kogel is van plastic en werkt als drijver om de toegang af te sluiten van benzine..
voor elk van de 3 onderdelen is een apart alu busje gedraaid waarin een zitting voor een o-ring en doorvoerkanalen zijn aangebracht.. deze busjes heb ik op elkaar gelijmd met epoxy (dat hopelijk idd benzinebestendig is..

)
op de foto heb ik het ding al op de plek van de oude ontluchter geplaatst.. (oude ontluchterprutserij ernaast in plastic bakje)

om het binnendringen van regenwater tegen te gaan was er oorspronkelijk een klein gaatje vanuit het verzonken deel naar de ontluchter, maar dit heb ik dichtgemaakt.. een nieuwe doorvoer heb ik recht boven de ontluchter geboord, en met een slangetje en dop (met ribbels in de boring t.b.v. ontluchting) nu een vloedgolfbestendige "snorkel" toegevoegd.. dit ziet er niet al te jofel uit, dus zal dit (ooit) nog vervangen voor iets kleiners direct op de tankdop zelf..
of het nieuwe ontluchterding in de praktijk ook daadwerkelijk zal voldoen (blaas,-zuigtest iig ok) moet trws nog bewezen worden met een proefritje..
hoop 't wel, want er zitten ondertussen aardig wat uren in dit mini-project..