okeedan.. ondertussen weer ietsje verder met het uitpuzzelen van de ophanging van het Katana-plaatwerk op het 750EX-frame..
nu dus verder gegaan met de achter-tankbevestiging.. een "gewone" EX/ET GSX heeft hier een enkele boutverbinding waar latere GSX-en (EZ, ED, EFE, Kat) er 2 hebben, en horizontaal liggen..
om de (theorethische) mogelijkheid te houden om er ooit weer een EX/ET-tank op te kunnen zetten, had ik maar besloten dit punt te handhaven en te gaan gebruiken om de voorkant van de buddyseat eraan op te hangen..
eerst de stripjes gemaakt en vastgelast voor de tank.. (org. loopt bij de kat de verbindingsplaat tussen de framebuizen een stuk verder door naar achteren zodat de tank ook hierop kan worden vastgezet..)

toen een vast-te-bouten centrale steun gemaakt voor de buddyseat.. (rvs.. had effe niks anders liggen..)

daarna kwamen de zijdeksels aan de beurt, en kwam er achter dat er een flinke spleet zat tussen buddy en rechter deksel.. om dit te fiksen moet het "pieletje" worden verplaatst.. na een aantal pogingen

eindelijk een goede positie gevonden..
en kon de tabjes voor aan het frame gaan maken en vastlassen.. (normaal uit dun omgezet plaatstaal maar heb ze nu uit dikkere strip gemaakt omdat er dan meten draad in getapt kon worden en ze wgs de dikte niet omgezet hoeven te worden..
toen zitten breinkraken wat ik met de onderste dekselophangpunten zou gaan doen.. dit zijn normaliter die ovale "lossestaande" ogen op de verticale framebuizen.. als er ooit weer EX-ET-plaatwerk op komt, worden dit lelijke "eye sores".. dus dan is 't mooier als die ophangpunten weggehaald zouden kunnen worden.. en dus dit verzonnen:
gemaakt van oude achterspatbord ophangpunten, en m.b.v. slangenklemmmen (of dikke tie-wraps) nu op de framebuis te monteren..
verder voordeel van deze losse ogen is dat de positie makelijk is te corrigeren en ze daarom niet ovaal hoeven te zijn..
moet nog wel een zootje verse rubbers ("grommers"?) bestellen voor de diverse punten.. meeste zijn flink uitgehard..right.. alltogethernow ♫ ziet 't 'r zo uit.. (moet nog nettere slangklemmen halen..)

wederom een totaalplaatje ter inspiratie&motivatie, en nu met plaatwerk dat ook echt vast zit..

(m.u.v. voorspatbord..

)

voorspatbord moet dus nog, en ook de achterbevestiging van de buddy (incl. vergrendeling en verdere opbouw kontje..)
besloten om -t.b.v. tijdswinst- toch maar het standaard kuipframe te gaan gebruiken.. en daarvoor het ik de ophangpunten al gemaakt..
verder tijd besteed aan het maken van een kettinggeleider voor boven op de achtervork.. op de draaibank gefreesd uit nylon-strip (of Delrin, verkoopmans wist 't niet..) en zeer arbeidsintensief wgs de beperkte uitslag van m'n "cross slide" en dus 5x herpositioneren per kant..


vast te zetten met dubbelzijdige tape zodra de def. kettinglijn duidelijk is, en moet begin en eind wrs nog wat bijwerken zodat 'ie beter aansluit op de vorm van de achtervork..
als laatste aan de gang geweest met de mystery switches op het linker zijdeksel..
deze waren een tikkeltje geoxideerd

en eentje wilde niet meer "klikken"..
losse onderdelenprut..

en na een kort azijn-bad en 24h in de ontroestmeuk de boel weer inelkaar zitten priegelen..

