okeedan.. omdat 't werk aan het voorspatbord toch wat langer duurt dan
verw.. gehoopt, toch maar effe snel een tussen-updeetje..
zoals ik vantevoren al vreesde bleken de aan elkaar vast te plakken delen niet helemaal mooi te matchen qua vorm..
bijkomende lastigheid was dat het VTR1000-SP spatbord zodanig gevormd is dat het alleen gemonteerd kan worden als het voorwiel eruit gehaald wordt..
kortom, om voortijdig opdoemende waanzinnigheidsaanv
allen voor te zijn, leek het mij daarom beter het ding dan maar -t.b.v. proefpas-sessies- doormidden te zagen.. zodra de definitieve vorm is bepaald/gemaakt kan ik dan als laatste stap de helften weer verenigen..
de puzzelstukjes (zijflappen KTM duke spatbord van verkeerde bouwjaar al aangepast op andere bout-afstand, en opgedeeld VTR1000-SP met schade goedkoop van Marktplaats..)
bij het oplappen van de scheuren in het 'onda spatbord al kunnen testen of er een beetje met het plastic ervan te werken valt, in de zin van "kunstoflassen".. gelukkig bleek dat idd het geval.. en het KTM spatbord voelde al meteen aan als hetzelfde materiaal als luchtfilterboxen, dus prima om te smelten etc..
btw.. met kunstoflassen is het altijd uitproberen geblazen.. taai-achtige soorten zijn goed te lassen, brozere soorten vrij slecht.. helaas is veel Suzuki-plastic plaatwerk van het "brozere" soort, en dan is lijmen (met 2-comp. epoxy-meuk) een betere optie..na aardig wat uitzoekerij de boel aan elkaar "getacked" en op de werkbank verder aan elkaar gelast.. de verbindingen lijken redelijk sterk, maar zullen nog veel afwerking vergen..
toch effe opnieuw gepast..
goed.. lijkt erop dat het wel gaat lukken.. iig happy met de positie en de algemene "look"..
zit verder nu alvast te denken wat voor kleur 'ie zal moeten krijgen.. zilvergrijs metallic (Mercedes 792 Palladium, spuitbussen besteld) of gewoon mat/satijn zwart houden..
☑ spoorvatbord maken (bijna!)
☐ remleidingen (voor) in elkaar zetten
..en rest van lijstje komt nu ook in beeld:
☐ kabelboom maken
☐ LiFePO4 accu in elkaar zetten
☐ electropaneeltje opbouwen
☐ LED achterlicht maken
☐ LED richtingaanwijzers maken
☐ stuurschakelaars maken
☐ plaatwerk spuiten
☐ ruitje polijsten
☐ buddy schuim repareren en bekleden