Respect
ach.. als je maar lang genoeg blijf proberen lukt er altijd wel wat..
right..
uiteindelijk de bus in het achterwiel strak passend gekregen, maar toen ik ook zo de kettingwielen erop had gezet, bleek er iets niet helemaal te kloppen..
na vele checks/metingen bleek nl -ondanks alle uitzoekwerk- het achterwiel toch zo'n 3mm teveel naar rechts te staan..
op een gegeven moment bedacht ik me dat het enige ding dat ik niet exact heb opgemeten de XJR-achterbrug is.. had
aangenomen dat'ie wel symmetrisch zou zijn.. niet dus..
oh well.. linkerbus ingekort, en extra spacertje voor aan de rechterkant gedraaid, en de boel stond dan uiteindelijk in het gelid..
zoals gezegd zitten de kettingwielen er al op.. dit dus t.b.v. uitlijning achterwiel en ook om de plek van het kettinggeleiderubbe
r (of -plestik) te bepalen..
het profiel had ik al eerder in het strookje delrin gefreesd, maar moest 'm nog in de juiste vorm brengen.. (verfstripper-gun erop, buigen maar..)
zit vastgeplakt met "powerbond" dubbelzijdige tape.. (wordt gebruikt om merk/typeplaatjes op motorkappen te plakken etc..)
geen idee of het sterk genoeg is.. zien we vanzelf..
ketting zit er nog niet def. op omdat ik wrs nog bij moet kunnen om de hugger/kettingscherm op maat en vast te kunnen maken..
maar eerst verder gegaan met de trekstang voor de remklauw..
had gehoopt met wat aanpassingen een oude banjobout geschikt te kunnen maken om daar de trekstang aan te verankeren.. maar had dan draad moeten tappen in die bout dat nooit een behoorlijke dikte zou kunnen hebben.. dusss.. toen maar zelf een bout gedraaid op de draaibank..
(uhmm.. niet zoals het wellicht klinkt.. )voorzien van een convex puntje (zoals de ontluchtingsnippel die er normaal zit) en M10x1.00 draad, en laatste stukje M8 draad om de trekstang vast te kunnen zetten..
hier dus ook al 1 uiteinde van de trekstang dat op het ankerpunt op de achterbrugpast..
samen met het andere eind e.e.a. aan een ronde alu buis van de praksuls gelast.. (bleek trws rotzooi.. allerlei verontreinigingen kwamen vrij in het smeltbad..
)
moertje moet nog vervangen voor een borgmoer bij def. montage.. (verder extra vulring gemaakt tussen klauw en trekstang-end..)
moet nu alleen nog een banjobout met ontluchtingsnippel aanschaffen..
oja.. verder ook de speling uit het versnellingspookje gehaald met een "quick fix".. (hint: kan nu geen kleine klepspelingen meer meten..
)
☑ pasbussen achterwiel
☑ trekstang achterremklauw
☑ speling schakelpedaal oplossen
☐ hugger&kettingscherm