Vind een zijdeglans frame een stuk fraaier dan hoogglans..
tja, 't ziet er niet verkeerd uit, maar 'tis wel een beetje zonde van het vele schuurwerk..
met mat/zijdeglans komt dat nl. veel minder nauw..
Al enig idee welke kleur 't plastic en de tank gaan worden....?
...kan eigenlijk alleen maar grijs zijn natuurlijk..
yups.. weer zilvergijs metallic en met zwarte "SD" bovenkant net zo als m'n oude kat.. zilvergrijs wordt evt. wel een tint donkerder om de striping/biezen die ik nu in m'n hoofd heb beter af te laten steken.. tanklogo wordt wrs outline in zwart i.p.v. rood..
maargoed, heb nog niks ingekocht hier voor op dit moment..
vandaag en gisteren nog snel effe wat "porting" gedaan nog het blok nog goed toegankelijk is.. op de EFE zit nl. evenals op de oudere GSX-blokken een vreselijke "mismatch" tussen de carbrubbers en de inlaatpoorten.. (wanneer de carbs 'ns een keer los zijn voel dan 'ns in de inlaatkanalen, en je schrikt je rot van de hobbels..)
kortom, kan dat ook dit keer niet zo laten natuurlijk..
deel van de mismatch-oorzaak is dat de inlaatkanalen niet in het hart van de aansluiting zitten.. om dit te corrigeren moet er materiaal weggehaald worden van de dikkere zijden.. dunste plek opgemeten als maat voor hoe breed de rand rondom moet worden (ben echter toch iets hierboven gaan zitten om de opening niet al te groot uit te laten vallen)..
aftekenen met schuifmaat, poorten vlak voor de kleppen afgedicht met keukenrolpapier en meteen met grof geschut begonnen..
don't try this at home kids!en na afwerken met schuurtonnetje op de proxxon zag het er zo uit..
toen was het de beurt aan de carbrubbers.. rubbers nummeren en positie markeren en steeds een stukje verder afdremelen aan de binnenkant totdat de overgangen helemaal glad zijn geworden.. dremelen aan losgehaalde rubbers om beschadiging van de net afgwerkte inlaatkanalen te vermijden..
dus na 100x trial&error de rubbers d'rop en d'raf krijg je zoiets..
goed.. blok nog even bijtippen (ondanks afdekken met handdoeken en kranten toch nog een butsje in de lak weten te veroorzaken
) en dan het geheel 'ns richting frame gaan duwen..