Gettingtheregettingtheregettingthere.....
slowlybutsurelyslow
lybutsurelyslowlybu
tsurely..
yup, erg vlot lijkt het allemaal niet te gaan, maar heb danook gewoon een rijdende Soes voor komend seizoen.. dus die tijdsdruk is er niet..
(de spurt met de opbouw van m'n EFE destijds in 3mnd ofzo is hiermee wel een groot contrast..)als je jezelf ook bij ieder boutje afvraagt of het wel mooi genoeg is voor de Kat, dan gaan de meest simpele jobs gauw een stuk langer duren..
zo leken mij gisteren de uitlaatpoorten toch nog wel te erg gevuld met koolaanslag om zo te laten.. dus tijdens het klepstellen eerst 1&2 en na 1 krukas-slinger daarna ook de poorten van cyl. 3&4 schoongetold en uitgeblazen.. (kleppen staan dicht in die posities, dus geen rommel in de cylinders..)
verder een baaipaas-olieleidinkje geknutseld om nog geen oliekoelert op het blok te hoeven monteren.. hiermee zou ook de af te leggen weg voor de verse olie een stukje korter worden..
na fixen druppelende aftapplug en afvullen met versche 10W40 halfsynteet werd het tijd om te testen of de oliepomp idd nog goed werkt..
wachten tot het testlampje eindelijk uit gaat duurt altijd te lang voor je gevoel, en als het dan eenmaal zo ver is is het wel zaak de startmotor nog effe een minuutje door te laten zwoegen.. de oliedruksensor zit nl. nog ruim voor de cyl.kop, en
daar wil je juist vooral de olie hebben..
goed.. nu dit puntje ook weer afgevinkt kan worden ga ik proberen het blok te starten in de motorbok.. effe wat carbs en uitlaatje erop schroeven, wat dradenspul op de ontsteking aansluiten, acceptable bougies opsnorren, en zien wat er gebeurt..