oei.. da's alweer een aardig tijdje geleden dat ik hier wat heb gepost..
hoog tijd dus om het stof van het katspul-project af te blazen..
zoals eerder (ergens?) aangegeven was ik van plan eerst eens wat las-uitrusting upgrades uit te gaan voeren voordat ik verder ga met lassen aan het katspul-frame..
en zo-gezegd-zo-gedaan, dusss een cheapo TIG-lassert aangeschaft en (na lang zoeken en twijfelen en te veel betalen
) een gasfles argon opgehaald in de buurt..
eerste metaalsmeltprobeers
els:
afgelopen dagen wat meer geoefend en het ziet er nu alweer iets beter uit..
dusss.. aan de slag met de kat!
volgend punt op de agenda is het plaatsen van de voetsteunen.. de oude (standaard ET) tapgaten hiervoor heb ik inmiddels weggewerkt in het frame, en wil nu aan weerszijden 2 ophangpunten vastlassen voor alu schetsplaten met hier aan de voetsteunen en ook hielplaten..
na veel meten, vergelijken met de EFE, uitproberen en proefzitten heb ik nu een positie in gedachten.. wat "tammer" dan een standaard kat, maar toch nog "sportiever dan de EFE.. door de "nose-down"-positie van de hele fiets zou een standaard kat-voetsteun-positie nog verder naar achteren uitvallen.. ook de boel een haartje lager gezet toen m'n linkerbeen spontaan in de kramp schoot bij de positie-test..
anyway.. in AutoCAD effe een schetsplaatje getekend die ik ook mooi kan gaan gebruiken om de frame-ophangpunten te fixeren bij het laswerk..
goed.. maar verhaal, maar nu dus maar 'ns op zoek naar een stukje alu en een zaag..