hmm.. heb altijd wat bedenkingen bij dit soort upgrades..
op m'n oude kat had ik ook een betere koplamp gemonteerd (want anders stond ik in m'n eigen schaduw als er een auto achter me stond bij het stoplicht), maar het lijkt wel een soort wapenwedloop.. doordat moderne auto's veel fellere koplampen hebben dan vroeger, val je als "oldtimerrijder" (auto danwel motor) veel minder op.. en dus wordt je min of meer gedwongen mee te gaan in die algehele lichtbundel-groei als je wilt dat je minimaal even goed als vroeger gespot wordt in het verkeer..
zelfde (in zekere zin) geldt voor die fluo-hesjes.. nu veel motorrijders ze zijn gaan dragen, is het relatief onveiliger geworden voor de niet-drager (want autorijder went aan het gegeven "fluo-hesje = motorrijder", en "zwart pak = zwarte vlek?")..
al die versterking van visueele kenmerken in het verkeer zie ik niet als een verbetering.. m.i. overschreeuwen ze die dingen in het verkeer die niet als een kerstboom zijn opgetuigd en maken je dus enigzins blind voor verkeersdeelnemers die voorheen wel redelijk goed waar te nemen waren..
ben ik tegen die wedloop? ja, maar dat is verder geen zinnig gegeven want je stopt het toch niet.. zo zit ik zelf voor voor m'n katspul-project uit te kijken naar een LED-achterlicht waarbij iig het remlicht knetter fel zal zijn.. (ga wrs zelf iets inelkaar solderen..)
naja.. wellicht rijden we over een paar jaar allemaal als een soort Tron rond..