Conclusie?

Spanningsregelaar stuk.
Niks bijzonders bij oude Suzuki's ("dat doen ze allemaal!"), maar we bijzonder vervelend als je er onderweg plotseling mee te maken krijgt.

Gelukkig is je dynamo nog wel OK als ik het zo lees (de statorwindingen zelf hebben een erg lage weerstand, maar het belangrijkste is dat er überhaupt verbinding is tussen alle 3 fasen/draden).
Dat de regelaar het nog wel een beetje deed bij inschakelen van het licht komt door de eigenwijze manier waarop Suzuki-ontwerpers de belasting op het laadcircuit hebben willen reduceren door 1 fase van de dynamo uit te laten schakelen d.m.v. de lichtknop op het stuur. (Pas bij licht aan draait de dynamo dan met volle capaciteit).
Alleen dat gedeelte van het circuit die de geschakelde fase regelt was dus nog niet kapot, en zodoende was er bij aanzetten van het licht (grootlicht had niet gehoeven

) plotseling dus wel weer net genoeg prik voor vonkjes.
Deze lichtknop in/uit-schakelaar van de dynamo wordt vaak gezien als (mede) aanleiding voor het kapot gaan van de standaard spnngsrglr. Een populaire "mod" is dus om die 3e fase in-uit-schakeling te elimineren, en alle fasen hetzelfde op de spnngsrglr aan te sluiten.
Anyway.. Een vervelende les die iedere GSX-/Katana-bezitter dus een keer leert, is dat de standaard spnngsrglr een uiterst matig stukje elektrotechniek is en het een kwestie van tijd is voordat 'is op een gegeven moment stuk gaat.
Nu te laat, maar een tip voor iedere GSX-Katana-eigenaar is dus om die spnngsrglr preventief te vervangen voor een moderner type. De techniek van spnngsrglrs is in 40(!) jaar flink verbeterd, en de betrouwbaarheid is inmiddels tamelijk groot. Ik heb het dan over zgn. mosfet-regelaars (Shindengen FH020/012/011/010/009-serie waarmee alle (duurdere) motorfietsen tegenwoordig worden uitgerust), en sinds een paar jaar is daarop zelfs nog een verbeterde regelaar (series i.p.v. shunt-techniek) verkrijgbaar die warmteontwikkeling van de statorwikkelingen sterk beperkt (Shindengen SH775 of "zwaardere" SH847).
Ik gebruik zelf trws ook al jaren zo'n mosfet Shindengen-regelaar op de EFE en Kat.
Tijdelijke vervanging door die GS1000-regelaar zou ik zien als een noodoplossing, en vooral niet vergeten die weer terug te zetten (of liever: weg te gooien).
Ohja.. Veel Suzuki-oldskool-bezitters raden ook wel spanningsregelaars van merk Electrex aan, maar daarvan heb ik 2 rap stuk zien gaan op mijn Suzuki's. (Niet kopen dus!)