originele GSX1100S

Nieuws:

 

Auteur Topic: originele GSX1100S  (gelezen 18164 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

  • *****
17 jul 2021, 13:35
Zodra ik de verschillen in zuigers zag heb ik ze inderdaad gewogen en er zat zeker 5 gram verschil tussen.

12111-49203-050 heb ik er straks 4 van als de andere 2 binnen komen die ik nu heb besteld.
12111-49201-050 is een gram of 5 lichter, werd helaas verkocht via eBay als onderdeelnummer 12111-49203...

De 49203 heeft aan de onderkant van de zuiger een rib(je) zitten die waarschijnlijk het verschil in gewicht veroorzaakt.

Een van de zuigers van CMS had nummer 12100-49221-050 en heeft hetzelfde gewicht als de 49201, maar was duidelijk anders, de afstand tussen de compressieveren en de olieschraapveer was weer anders.

Maargoed, nu weer genoeg genummerd.  :)

De cilinders liggen nu bij een oldskool revisiebedrijfje in Leeuwarden.  Als ik alles weer terug heb kan ik weer verder.
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • **
17 jul 2021, 20:22
Suzuki 12111-49201-050 Superseded by 12100-49221-050

Past wel denk ik.
Big boys, big toys.

  • *****
19 jul 2021, 18:52
Zodra ik de verschillen in zuigers zag heb ik ze inderdaad gewogen en er zat zeker 5 gram verschil tussen.
..

OK, dat klinkt als haalbaar om te corrigeren. Wellicht ook nog even gewichtsverschil tussen zuigerpennen onderzoeken?

..
De cilinders liggen nu bij een oldskool revisiebedrijfje in Leeuwarden.  Als ik alles weer terug heb kan ik weer verder.

Een beetje laat (en heb je dus verder niks meer aan :-[), maar heb je ben je nog na gegaan of een aftermarket ("big bore") zuigerkit niet een goedkopere oplossing zou zijn dan 4 overmaatzuigers van Suzuki?
(b.v. 600 GBP voor een Wiseco K1168 kit bij suzukiperformancespares.co.uk)
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
27 jul 2021, 09:15
Zodra ik de verschillen in zuigers zag heb ik ze inderdaad gewogen en er zat zeker 5 gram verschil tussen.
..

OK, dat klinkt als haalbaar om te corrigeren. Wellicht ook nog even gewichtsverschil tussen zuigerpennen onderzoeken?

..
De cilinders liggen nu bij een oldskool revisiebedrijfje in Leeuwarden.  Als ik alles weer terug heb kan ik weer verder.

Een beetje laat (en heb je dus verder niks meer aan :-[), maar heb je ben je nog na gegaan of een aftermarket ("big bore") zuigerkit niet een goedkopere oplossing zou zijn dan 4 overmaatzuigers van Suzuki?
(b.v. 600 GBP voor een Wiseco K1168 kit bij suzukiperformancespares.co.uk)

Als ik alle zuigers bij elkaar heb ga ik alles even zo goed mogelijk wegen, samen met de pennen.

Ik had inderdaad aan gedacht om voor een big bore kit gaan, maar het scheelde niet veel met de prijs.
Vind het ook wel leuk om het origineel te houden ;D
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
15 dec 2024, 20:51
Het heeft lang geduurd maar ik heb het project weer een klein beetje opgepakt.
Het liep even spaak op de kleppen, en dan met name de zittingen. Als je de kleppen ingeschuurd hebt zie je een randje, en dat randje was te groot.
Volgens het boekje moest ik de klepzittingen opnieuw in (laten) slijpen.

Uit eindelijk toch besloten dit te laten doen bij LMR motorrevisie in Leeuwarden (aardige lui)
de kop is gevlakt, nieuwe kleppen er in en de klepzittingen opnieuw gefreesd. Nu is alles weer netjes.

GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
15 dec 2024, 20:53
En uiteraard na het monteren van alles even de kop een nieuw likje VHT verf gegeven.

GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
15 dec 2024, 20:59
En dan dacht ik mooi alles ff in elkaar te zetten zodat het blok af zou zijn....
Mooi niet, ik miste die 2 paspennetjes die de kop met het cilinderblok verbinden..
Nu weer ff wachten op CMSnl  ;D
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL

  • *****
16 dec 2024, 19:41
..Nu is alles weer netjes.

Dat ziet er weer piekfijn uit!  [tu]

Klep(de)monteermethode inclusief inklemmen werkblad kende ik zelf echter nog niet :D, maar ongetwijfeld zal dit een bepaald voordeel hebben (?)
                                        .. . . .  .  .   .

  • *****
16 dec 2024, 21:21
Ja dat inklemmen met de werkbank werkt voor mij beter, als ik die tool onderaan de klep deed gleed ie er vaak af, de methode incl werkbank werkte stabieler.
 ;D
GSX1100S, GSX1100S, XN85 TURBO, GSX750S3 POPUP SPECIAL