Wow.. Thanks voor de research en navraag Robert!
..
Dus als we niet met eireren bekogeld willen worden is klein stukje omrijden via Oosterhout (Gld) een kleine moeite.
Euhmm..
"Met eieren bekogeld worden" ?
Dat zal toch wel meevallen?
Als ik het artikel in De Gelderlander lees, dan gaat het de omwoners om het weren van *jongeren* die er 's nachts met auto's over de dijk racen. Dat slaat m.i. dus (dit keer nu eens) niet op sportieve motorrijders. De enige agressie de we als brave tweewielerklassieke
rtoerclub kunnen verwachten is wrs van overhitte fietsers met territoriumdrift.
Zelf heb ik er niet zoveel problemen mee om tussen de paaltjes door te rijden, maar dat verbodentoegangsbor
d blijkt er vlgs de bijgaande foto evengoed te staan. Een stukje omrijden vind ik daarom dan ook prima. Maar..
De Gemeente Nijmegen adviseerde mij om vanaf de Waalbrug verder noordelijk te rijden naar Knooppunt Ressen, klein stukje A15, afslag 38 Elst-Oosterhout, noordelijke Griftdijk, Stationsstraat, Oosterhoutsestraat, en dan bij Slijk-Ewijk weer naar de Waaldijk om de geplande route voort te zetten.
NB: Het zuidelijke deel van de Griftdijk is alleen toegankelijk voor bewoners!
Medunkt dat het staand gemeentebeleid is om gemotoriseerd verkeer sowieso zoveel mogelijk uit de stad te weren. Het valt me dan ook op dat deze lange omleidingsroute de rand van de gemeentegrens volgt!
Als we afsl. Nijmegen-Noord nemen, kunnen we m.i. gewoon via de Keizer Hendrik VI-singel en Oude Groenestraat zo naar de Waaldijk rijden. Ja toch, niet dan?
Oeps.. Dit bericht nog over het hoofd gezien eerder:
..
Bij het startpunt beginnen met een kop koffie en een broodje lijkt mij een goed idee, maar is ipv 1300 uur, 1200 uur ook een optie?
..
Eerder komen is altijd een optie!
Idee is zoals altijd om na afloop van de rit e.e.a. met een eenvoudig etentje af te sluiten. Als we al om 12:00 starten, dan zijn we mogelijk om 16:30 ofzo alweer terug in Rhenen/Veenendaal. En da's wat vroeg om te gaan tafelen, niet?
(Rekensommetje: 140km rijden met 50km/h is grofweg 3 uur, max. 1 uur voor stop in Emmerich, 1/2 uur voor veerpont/plas&rookstop = 4 1/2 uur).
Eerder op de startplek zijn om daar op je gemak een lunchbroodje te verorberen, is een goed idee en was eigenlijk ook de bedoeling.
Nu is een tankstation (met wasstraat) niet de meest gezellige plek, maar ze hebben er wel een broodjeszaak en benzine waarmee e.e.a. dus mooi gecombineerd kan worden.
Op zoek gaan naar een wegrestaurant met tankgelegenheid in de buurt als startplek, is w.m.b. anders dan ook nog een optie.
Right.. In de herkansing lijkt de kans op regen dit keer vrijwel nihil, maar hierbij wordt ook verwacht dat de temperatuur flink gaat stijgen. Da's dan (helaas) ook weer niet optimaal als je op een motor zit, omdat het dan een stuk drukker zal worden op toeristische weggetjes en dit het tempo (= verkoelende rijwind) zal drukken.
Right.. Omdat ik zelf de Kat thuis zal laten wgs werk aan de tank en (hopelijk) op de EFE zal verschijnen,
lijkt het gezien de deelnemerslijst dit keer een KlapKatmeeting te gaan worden! Er gaat wrs toch nog een hybride Kat mee!
[edit] Aangepaste GPS-bestanden toegevoegd [/edit]