..Droog en rond 24 graden.
Niet te vroeg juichen.. De verwachting is prima, maar in NL is niets zo veranderlijk als het weer(bericht)
en de mening van politici..Er is deze zondag ook de mogelijkheid om te lunchen tijdens de stoomtreinrit, maar misschien is dat een beetje te ver weg van het doel van deze dag.
Uhmm.. Tja, m'n pa noemt z'n motorfiets steevast de stoomfiets, maar het lijkt me meer gepast om ons die middag te beperken tot stalen rossen met slechts twee wielen..
Als museumstation Beekbergen echter ook een stationaire plek heeft om wat versnaperingen te genieten (bij voorkeur v.v. terras) dat is het zeker een optie voor een stop.
De route die ik nu grofweg op papier heb komt enigszins langs Beekbergen, maar een stop plan ik liefst halverwege de afstand in. Of dat idd gunstig uitvalt weet ik pas als ik nog zo'n 50km van de route heb weten af te halen.
Startpunt zoals gebruikelijk rond 13:00h bij een tankstation of wegrestaurant met tankgelegenheid o.i.d. Wrs aan de A12 of A28 rond Amersfoort-Maarsbergen. Iets dat redelijkerwijs te vinden zou moeten zijn voor Katanisten zonder gps en zonder gezoek.
Het eindpunt wordt wrs iets rond dezelfde lengtegraad, maar wat noordelijker.
Een rivierdijk-ritje langs stukje IJssel of Nederrrijn is misschien ook wel in te passen.
Ritten in je eigen achtertuin zul je zelf al vaak genoeg gemaakt hebben, denk ik zo?
Een flink stuk IJsseldijk is momenteel echter wel ingepland.