Zou het een keerring kunnen zijn van de aandrijfas of van de schakelpook? Ik heb na het vervangen van de dynamo weken lang droog gereden, en alle bouten zitten nog goed vast.
Hmmm.. Hoewel olie gelekt uit een keerring van de aandrijfas zich naar het laagste punt zou willen verplaatsen, dat op de zijstandaard geparkeerd ook rondom het dynamodeksel is, zou je toch ook olienattigheid direct onder de aandrijfas verwachten. Dus onder en in onderkant van het tandwieldeksel.
Dus, waar moet ik op letten bij opsporen van het lek? Alles schoonmaken en een stukje gaan rijden? Speling controleren op aandrijfas en schakelas?
Als eerste dus speuren naar olienattigheid direct onder het tandwieldeksel en mogelijk zijkant carterpan. Wanneer dat droog is kun je ter bevestiging dat deksel nog even loshalen. Als daarin/daar achter ook geen oliesporen waarneembaar zijn schuift de verdenking toch weer terug naar het recent gemonteerde dynamodeksel en de pakking daarvan.
(Een lekkend dynamodeksel is trws verre van een onbekendheid bij GSX-en. Pasvlakken zijn mogelijk niet helemaal vlak, en ik smeer zelf altijd de dynamomdekselpakkin
g aan beide zijden dun(!) in met siliconen/vloeibare pakking uit voorzorg. Dat is ook een manier om de pakking bij montage op z'n plek te houden en vergroot de kans dat je de pakking een volgende keer kunt hergebruiken.)
Alleen wanneer "alles" vettig is en je daarmee de oorsprong van het lek niet kunt traceren is het nuttig om de boel helemaal schoon te maken, en daarmee het ontstaan van een nieuwe olielekstroom waarneembaar te maken. Maar het goed schoonmaken van het blok rondom het voortandwiel is een tamelijk smerig en lastig karwei..