Wat een goeie film zeg !
Het lijkt erop dat de hoofdpersoon (in t witte pak) besluit na een erfenis ( die hij wel met zn zus moest delen) een Hayabusa aan te schaffen.
Na een uitgebreide testrit mist ie toch dat nostalgische gevoel dat hij kreeg toen hij achterop bij zn pa op de ET in de jaren 80 door Shizuoka knalde.No deal dus.
Tijdens het joggen de volgende ochtend spreekt ie toevallig iemand die nog een volledig orginele GSX1100SZ in de schuur heeft staan, voor weinig.
Ze spreken af en de proefrit resulteerd dit maal wel tot een koop.
Ontevreden met de standaard showa's en het ontbreken van een oliekoeler wordt de nieuwe aanwinst bij de firma Unicorn geupdated.
Na een dag rijden tijdens een rustmoment in een verlaten tunnel beleefd onze verse Katanist een ultiem en intiem gelukzallig gevoel, hij heeft de juiste motor aangeschaft.
In de 2e verhaallijn krijgt een andere motorrijder ( de man in het zwarte pak ) van zn oom ( een groot Porsche 911 liefhebber) als kado voor het halen van zijn rijbewijs A een GSx750SE (beginnend bestuurder, dus dus een geknepen versie) uit zijn uitgebreide verzameling voertuigen.
Niet goed beseffend wat voor cultuurhistorish model hij heeft gekregen neemt hij met veinzend dankbetuigen zijn kado aan.
Puur belust op vermogen ( zijn droom was natuurlijk zo'n Busa) valt zijn eerste rit op de SE zwaar tegen.
Hij zet het daarom maar op een zuipen en treft in de kroeg een oude schoolmaat.
Het gesprek gaat eerst over Porsche's en daarna uiteraard over motorfietsen en het blijkt dat zijn maat al jaren op een Honda rijdt.
Hij ervaart deze machine als uitermate betrouwbaar met weing onkosten aan onderhoud.
Het rijwiel gedeelte is wat verouderd maar aan verkopen denk hij zeker niet.
Na een pilsje of 10 klinkt Andre Rieu door de speakers en sluit de tent.
Buiten treft hij een figuur in een witte outfit die het kado van zijn oom al een tijdje gadeslaat.
Het blijkt dat deze, wat arrogant overkomende man in het wit een zelfde model Suzuki rijdt en ze besluiten de volgende dag met zn 3 en een tourtocht te maken.
Onze 1100 rijder moet die ochtend nog wel ff naar kantoor en op ziekenbezoek bij zn nichtje maar is gelukkig om 12 uur al klaar met die bijzaken om weer lekker te kunnen rijden
De toertocht die bedoeld was om beide Katanisten dichter bijelkaar loopt uit op een drama.
De oppermachtige 1100 met arrogante bestuurder, de geknepen 750 met onervaren op powerbeluste beginnend bestuurder, maar vooral de haatzaaiende Honda rijder ( tevens lid een motorclub ) die de kloof tussen hun beiden bewust vergroot, zorgt voor een zeer gespannen sfeer na een uurtje knallen op de ringweg van Tokio.
De oom die een huilend telefoontje krijgt van zijn lievelingsneef ( ..het is gewoon niet eerlijk, snif ) besluit die vervelende 1100 rijder een lesje te leren en pakt zn Porsch.
De wilde rit duurt eigenlijk iets te lang, het is al snel duidelijk dat de 911 geen parij is voor de Katana. Wel goeie beelden natuurlijk.
Het einde van de film vind ik wel weer wat verwarrend.
Waarom ligt onze 1100 held opeens met zn zus in bed?
Nou ja, het blijft een Japans film natuurlijk, wel een meesterwerk !