Tja.. Vele users op forums over het hele internet zitten al een week ofzo met dit probleem in hun maag.. Deze "Photobucket Phail" is gewoon afpersing door een bedrijf dat z'n ondergang ziet naderen en nog even munt wil slaan uit de machtspositie die het bezit over de vele gebruikers..
Omdat ik zelf veel te wantrouwig ben
om mijn foto's toe te vertrouwen aan dergelijke foto-host-sites zit ik (gelukkig) niet met dat probleem.. Mijn foto's staan op eigen webspace..
Als ik het goed begrijp betreft het (alleen) de "hotlinking" van op PB geplaatste foto's (dus m.n. bij gebruik op forums)en kunnen PB-gebruikers nog wel bij hun album..
Van dat album zou ik sowieso als-de-donder een copie downloaden voor het geval je die foto's niet ook op je pc hebt staan, anders ben je die wellicht eendezerdagen kwijt..
Grootste probleem is echter dat de links naar PB-foto's voor veel forumgebruikers verspreid staan over honderden forum-posts, en het daardoor en ondoenlijke zaak is om die allemaal stuk voor stuk aan te passen (laten verwijzen naar een nieuwe foto-host)..
Ik heb er nog niet uitgebreid naar gezocht, maar verwacht dat er t.z.t. wel scriptjes etc voor forumbeheerders gemaakt zullen worden om die linkpaden per gebruiker aan te kunnen passen.. Of wellicht komen er nog andere oplossingen of workarounds.. Even afwachten..
Hoe zetten jullie je foto's op het forum? gewoon via bijlagen?
Je foto uploaden naar de webspace van dit forum en d.m.v. bijlage in een bericht plaatsten is idd altijd een mogelijkheid.. Maar heb zelf toch liever dat mensen van een eigen host gebruikmaken, omdat de ruimte op de "Kat server" niet oneindig is (en ik ervoor betaal
)
Ik neem echter aan dat iedereen met een internetaansluiting de beschikking heeft over een zekere mate van eigen webspace waar je je eigen foto's op kunt plaatsen en de URL daarvan kunt plakken in forumberichten.. Dus in het account bij je provider zit behalve email -doorgaans- ook een aantal MB voor het plaatsen een "homepage" o.i.d. waar je de foto's in kwijt kunt..
Hoewel ik er zelf geen ervaring mee heb, is Google Foto's anders wellicht een optie als je toch niet/moeilijk over eigen webspace beschikt.. Google blijft voorlopig nog wel even bestaan, en zie ik niet zo snel hun gebruikers afpersen.. (Privacy van Google in natuurlijk wel uiterst k*t, maar zolang je dat weet kun je er rekening mee houden)
Zo staan de werkplaatshandboeke
n van de KatClub-site al jarenlang op Google Drive omdat die bestanden nogal groot zijn (en op die manier geen webspace van de KatClub innemen)..