Waar lekt het. Blijft lastig maar dit was een redelijk beeld:
Olielekkage maar aan één kant, rechts bij de inlaatnokkenas. Ik denk idd zoals je al aangaf uit het rubber bij de nokkenasboring. Toch te weinig vloeibare meuk gebruikt. Maar ook iets verder naar voren richting bougie lijkt de klepdekselpakking niet helemaal dicht aan het spoor te zien vanaf het pasvlak recht naar beneden. Niet heel duidelijk. Wel zie je dat het spoor verder naar onderen loopt, het is dus nog wel een flink druppie.
Als het nou ergens ff een beetje weer is wil ik nog een stukje rijden om te zien of ik dit nog duidelijker kan krijgen. Dan deksel ter plaatse wat oplossen en vlb meuk ertussen zien te baggeren.
Vervelender is echter dat ook de carburateurs lekker. Niet als een gieter, maar toch echt niet goed.
Maar eens een deksel van een ijsbakkie onder gezet:
Na 24 uur zie ik dan dit, een druppel aan de vlotterbak van carb 2 en 3:
En dat geeft in het bakje dan het volgende:
Ik verdenk de verbindingspijpjes tussen de carbs. Maar dat zal nader onderzoek met een testopstelling moeten uitwijzen. Carburateurs destijd grondig geultrasoond en nieuwe revisiesets erin. Maar voor zover ik weet geen andere verbindingspijpjes. Dit zijn volgens mij plasic t-stukjes met opgevulkaniseerd rubber. Als ik me dat goed herinner. Messing met o-ringen zou natuurlijk veel beter zijn.....
Maar als het dat is moet het na verloop van tijd toch stoppen met lekken, want daar staat alleen maar de benzine uit de leiding en het filtertje. Tenzij ook de benzine kraan is gaan lekken.
Wordt vervolgd.