Nou... Ik zal hier de stand van zaken even zetten van dit project...
Had meer pecht met het 1100 blok wat er in zat, veel te hoge carterdruk want langs alle zwakkere olieafdichtingen gooit hij de olie er uit
Ik denk dat ik ergens een foutje heb gemaakt met monteren.
Maargoed, aangezien de 5e versnelling hoorbaar is, de uitgaande as niet zo veel schroefdraad meer heeft, en die ene keerring die daar achter zit niet lekker zit heb ik besloten het complete blok uit elkaar te halen en alles te vervangen.
In de tussentijd een 750 katana blok gekocht en er in te hangen om toch te kunnen rijden.
Ik zou ff met dat ding naar Duitsland omdat deze katana een stuur heeft voor een betere zithouding.
Maargoed, dat 750 blok reed prima maar er lag al snel een plasje olie onder omdat de koppakking lek was aan de voorzijde daar waar de distributieketting loopt, en ook aan de zijkant van het blok begon de koppakking te lekken.
Dus ja, pakkingset gehaald, alles uit elkaar halen, er achter komen dat een voorgaande sleutelaar de nokkenas lagerkapjes veel en veel te vast heeft gedraaid.
Resultaat, een deel andere bouten er in, en 1 afgebroken bout die ik nu dus voorzichtig uit moet boren en opnieuw moet tappen.
zo staat het er nu bij
Ik ga er morgen even een RVS busje voor maken die de boor begeleid naar beneden zodat de boor precies in het midden boort en ik de kerndiameter van de M6 bout uit kan boren (4,7mm), en de rest er met een tapje uit kan halen.
Ben benieuwd of het werken gaat