Vandaag maar eens nader de werking en de benzinestand in de vlotterbakken bekeken, paar bevindingen:
- Met losschroeven van de aftapplug van de linker vlotterbak (motor op zijstandaard), kwam er best veel benzine uit. Omdat er ook nog benzine in de benzineslang van de tank staat, zou er na een week/2 weken nog voldoende benzine moeten zijn om te starten
- De benzinekraan werkt verder goed. On en Res geen benzine uit de vlotterbak, met Pri wel
- Ik moet bekennen dat ik niet zeker weet of ik onlangs met het zetten op Pri ik de kraan wel goed had staan. Leermoment, de kant waar het hendeltje naar wijst, is de positie die je wilt selecteren (staat ook een driehoekje/pijltje op het hendeltje)
- Met het hendeltje in de juiste 'pri' stand, sloeg die redelijk vlot aan, hoewel die eerst een aantal keer ploft maar nog niet wilt lopen. Pas na een beetje ploffend doorstarten blijft die lopen (ca 1300 rpm) en klimt die na een seconde of 10-20 wel richting 3000-3500rpm choketoerental. Het is dus niet aanslaan en gelijk hoog in het toerental.
- ik start hem overigens met choke vol uit, nog niet geprobeerd hoe die start op choke 3/4 en 1/2.
- met het wat heiige weer, was het wel lekker walmen in de achtertuin
gr. Bram